کد خبر: 697878
تاریخ انتشار :

پرسپولیس با این نفرات شاید پرستاره‌تر از الهلال!

ستارگان زیادی در سه فصل اخیر از پرسپولیس جدا شده‌اند اما آمار و عملکردشان موجب ناراحتی هواداران این تیم است.

پرسپولیس با این نفرات شاید پرستاره‌تر از الهلال!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، همواره یکی از موضوعات قابل توجه لیگ بیست و سوم برای هواداران پرسپولیس این است که در شرایط فعلی بسیاری از ستارگان لیگ برتر و همچنین بازیکنان لژیونر تیم ملی، نام‌هایی هستند که به هر دلیلی در دوران حضور یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شدند و از طرفی مهم‌ترین معضل این فصل پرسپولیس گلزنی بازیکنانش است؛ این در شرایطی است که بسیاری از بازیکنان سابقش این روزها با گلزنی و گل‌سازیشان موجب ناراحتی هواداران به شمار می‌آید. حال قصد داریم نگاهی به برخی از این نفرات داشته باشیم. 

شهریار مغانلو

ستاره فعلی تیم سپاهان که از زمان جدایی و انتقال به سپاهان کیفیتش را بیشتر کرده تا جایی‌که هر فصل اخبار زیادی از علاقه دوباره یحیی برای همکاری با او به گوش برسد. شهریار مغانلو اکنون با هشت گل زده از بهترین گلزنان لیگ ایران است و از زمانی که به سپاهان رفته، ۳۶ بار گلزنی کرده است.

محمد نادری

او در نخستین فصل حضور یحیی در دوره دومش از پرسپولیس رفت و تصمیم گرفت یاغی شود؛ او در جمع آبی‌پوشان با مهدی قایدی زوج خوبی تشکیل داد و در ۳۲ بازی، ۳ گل به ثمر رساند. پس از آن هم به آلتای اسپور رفت تا شاگرد دنیزلی شود اما حالا در تراکتور در جمع شاگردان خمس حضور دارد و تاکنون ۹ بازی در لیگ انجام داده است.

آریا برزگر

او که از آکادمی پرسپولیس رشد کرده بود و کالدرون نسبت به آینده او اطمینان داشت اما در برنامه‌های یحیی گل‌محمدی جای زیادی نداشت و تصمیم به جدایی گرفت تا خودش را ثابت کند. او ابتدا به بلاروس رفت، پس از آن به نفت مسجد سلیمان سفر کرد و بعد از اینکه در تابستان امسال بازیکن استقلال معرفی شد، به نساجی فروخته شد! او از وقتی که جدا شده در طی سه سال تنها ۳۴ بازی انجام داده و فقط یک گل زده است.

آرمان رمضانی

او که این فصل تبدیل به بهترین تعویضی تاریخ استقلال شده، روزهای خوشی را در جمع این تیم پشت سر می‌گذارد اما او تا پیش از انتقال به پرسپولیس، برای سایپا در سه فصل ۱۲ گل زد اما با حضور در پرسپولیس با انجام ۹ بازی یک گل هم نزد؛ او جدا شد و یاغی شد اما تا همین لیگ بیست و سوم او هنوز موفق نشده در یک فصل بیشتر از ۳ گل بزند تا شرایطش همچنان پیشرفت خاصی نکرده باشد.

بشار رسن

یکی از خارجی‌های محبوب پرسپولیس که حتی تصمیم گرفت انتقال خود را به منظور حضور در القطر، مدتی عقب بیندازد تا پرسپولیس را در فینال آسیا همراهی کند. او حالا کاپیتان القطر است و از زمان حضورش در قطر از بهترین پاسورهای لیگ این کشور است و در ۳ فصل، ۱۶ پاس گل ثبت کرده است.

علی علیپور

دیگر مهاجم سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل با مصدومیت رباط صلیبی روبه‌رو شده بود حالا در ژیل ویسنته بازی می‌کند و از زمان ورود به فوتبال پرتغال در ۹۲ بازی تنها ۱۵ گل زده تا او هم وضعیت مطلوبی نداشته باشد.

شجاع خلیل‌زاده

دیگر بازیکنی که در همان فصل نخست حضور یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را ترک کرد، شجاع خلیل‌زاده بود. او به الریان قطر رفت و پس از آن در الاهلی هم‌بازی کنعانی‌زادگان شد ولی شجاع هیچ‌وقت در قطر موفق نبود و حتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با نیمکت‌نشینی پشت سر گذاشت. حال او بازوبند کاپیتانی تراکتور را بر روی بازوی خود می‌بیند و باید دید آیا دوباره شاگرد یحیی گل‌محمدی می‌شود یا خیر.

احمد نوراللهی

او هم‌اکنون در لیگ امارات از بازیکنان سطح بالای این لیگ به شمار می‌رود و پاس گل‌هایش تبدیل به یک عادت همیشگی شده. هافبک فعلی الوحده امارات در یازده بازی با ۱ گل و ۴ پاس گل به تیمش کمک کرده تا با ۲۰ امتیاز اختلافی ۷ امتیازی با صدر جدول داشته باشد. او همراه با شباب الاهلی که تیم سابق او باشد قهرمان لیگ امارات هم شد تا همچنان کیفیت خودش را به پرسپولیسی‌ها یادآور شود.

حامد پاکدل

او در زمستان سال قبل در لیست مازاد قرار گرفت و راهی تراکتور شد اما حضورش در تیم خمس با ثبات همراه نبود تا خیلی زود و پیش‌تر از اتمام قراردادش به پیکان ملحق شود که حالا از شروع فصل ۲ گل و یک پاس گل داشته است.

رضا اسدی

دیگر آقای گل فوتبال ایران که پس از جدایی از سرخ‌پوشان چه در تراکتور و چه در سپاهان گل‌هایش موجب حسرت هواداران پرسپولیس بوده است. یک فصل و نیم از حضور رضا اسدی در پرسپولیس می‌گذرد اما همین حالا به تنهایی ۲۲ گل زده تا از مهاجمان سرحال فوتبال ایران در طی همین مدت کوتاه باشد.

رامین رضاییان 

قطعا اصلی‌ترین انتقادی که به یحیی گل‌محمدی وارد می‌شود، تصمیمی است که قبل از گل‌محمدی، برانکو هم اتخاذ کرده بود؛ جدایی رامین رضاییان!

رامین رضاییان بعد از بازگشت دوباره به پرسپولیس روزهای خوبی داشت اما دست تقدیر او را به سپاهان برد تا در ۴۸ بازی، ۱۵ گل و ۱۲ پاس گل به ثبت رسانده باشد و هر هفته منتظر شنیدن خبری تکراری چون درخشش رامین رضاییان باشیم.

مهدی عبدی

دیگر مهاجمی که کالدرون از آکادمی پرسپولیس او را به جمع بزرگسالان انتقال داد، عبدی بود. او در پرسپولیس خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارد اما کم‌تحرک بودنش باعث شد تا یحیی در لیگ بیست و دوم از او کمتر استفاده کند و عبدی نیز تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. او پس از آن در شروع لیگ بیست و سوم به‌صورت قرضی سر از تراکتور درآورد تا حالا بعد از شهریار مغانلو و رضا اسدی او هم یکی از دیگر گلزنان برتر این فصل باشد که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد.

عیسی آل‌کثیر

عیسی بعد از محرومیتش در آسیا هیچ‌وقت در کالبدی که از او در قطر دیدیم، حضور پیدا نکرد تا اینکه او هم در تابستان بلیت سفر به اصفهان گرفت تا شاگرد مورایس در سپاهان شود. آل‌کثیر در دربی‌ها راه باز کردن دروازه استقلال را به خوبی بلد بود اما نیاز گل‌محمدی به مهاجمی بود که در بازی‌های دیگر لیگ هم عملکردش نوسان نداشته باشد اما حال در سپاهان او در ۸ بازی ۴ گل و ۲ پاس گل داده تا او هم خودش را در کنار شهریار مغانلو و رضا اسدی در نقش جهان بازیابی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها