کد خبر: 699539
تاریخ انتشار :

حال و روز سنجاب پرنده در روزهای دور از کشتی!

محمدعلی گرایی همچنان امیدوار به شکسته شدن رأی اتحادیه جهانی است و در شیراز تمریناتش را پیگیری می‌کند.

حال و روز سنجاب پرنده در روزهای دور از کشتی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران استارت جدی خود را برای المپیک پاریس زده‌اند و در برخی اوزان همچنان در اندیشه کسب سهمیه هستند، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شیراز تمریناتش را به امید بازگشت به ترکیب تیم ملی پیگیری می‌کند. 

محمدعلی گرایی که حق برادری را به خوبی برای محمدرضا تمام کرد، خودش حالا پشت خط مانده است. این فرنگی‌کار باتجربه و 29 ساله ایران در جریان مبارزه برادرش با حریف ژاپنی در مسابقات جهانی 2023 به خاطر اینکه محمدرضا از نفس افتاده بود، اقدام به پرتاب بطری به داخل تشک کرد و باعث ایجاد وقفه شد؛ اتفاقی که در نهایت به پیروزی فرنگی کار ایرانی منجر شد و محمدرضا گرایی با همین برد در نهایت به سهمیه المپیک 2024 پاریس رسید. 

این موضوع پایان کار نبود بلکه ژاپنی‌ها به این مبارزه اعتراض داشتند و خواستار تعلیق محمدعلی گرایی شدند. در نهایت هم در پی اقدام محمدعلی گرایی و پرتاب بطری آب توسط وی به داخل تشک مبارزه میان محمدرضا گرایی و کشتی‌گیر ژاپنی، اتحادیه جهانی کشتی اقدام به صدور رأی در کمیته انضباطی و اخلاقی کرد و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران یک سال از حضور در مسابقات محروم شد.

گرایی همچنان امیدوار به بازگشت

با اینکه نامی از محمدعلی گرایی در سال المپیک در اردوهای تیم ملی به چشم نمی‌خورد و حتی چرخه انتخابی تیم ملی هم در وزن 77 کیلوگرم در جریان است، این کشتی‌گیر شیرازی همچنان به بازگشت خود امیدوار است. او به رأی صادره از سوی اتحادیه جهانی اعتراض کرده و مشخص نیست چه زمانی بالاخره این رأی قطعی می‌شود. امیر عبدی، امین کاویانی‌نژاد، علی اسکو و محمدرضا مختاری کشتی‌گیران وزن 77 کیلوگرم هستند که در غیاب گرایی از سوی کادرفنی مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال این امکان وجود دارد که در صورت بخشیده شدن محرومیت گرایی او بتواند رضایت کادرفنی را برای بازگشت به چرخه انتخابی جلب کند و حتی برای کسب سهمیه المپیک دست به کار شود.

بولت تراکتوروکیل ایرانی پیگیر پرونده سنجاب پرنده

محمدعلی گرایی که با وجود کسب سه مدال جهانی نتوانسته در المپیک مدالی کسب کند، همچنان با فن سنجاب پرنده که در المپیک توکیو روی حریف کروات خود اجرا کرد و در ثانیه‌های آخر برنده شد، در میان برخی علاقه‌مندان به کشتی شناخته می‌شود. گرایی که به شدت پیگیر پرونده‌ای است که ژاپنی‌ها برای او در اتحادیه جهانی باز کرده‌اند، با استفاده از یک وکیل ایرانی خارج از کشور، موضوع کاهش محرومیتش را دنبال می‌کند. رییس هیئت کشتی فارس در این باره می‌گوید: "وکیل محمدعلی گرایی یک ایرانی است که در خارج از ایران سکونت دارد و وکیلی ورزشی است. بخشی از هزینه‌ها را فدراسیون کشتی و بخش دیگری را خود گرایی و هیئت پرداخت کرده‌اند، چون علاوه بر رفت و آمد وکیل به سوئیس، ثبت اعتراض خودش هزینه نسبتاً زیادی داشت. این وکیل قولی نداده است، اما قطعاً تمام تلاشش را می‌کند که هم محرومیت گرایی کاهش پیدا کند و بتواند وارد چرخه المپیک شود. امیدواریم با توجه به جریمه‌ای که او در صربستان به دلیل پرتاب بطری پرداخت کرد، جریمه‌های اعمال شده از سوی اتحادیه جهانی هم بخشیده شود، چون او به‌عنوان تماشاگر آنجا حضور داشت و برخوردی هم که با وی از طریق صرب‌ها صورت گرفت، مانند یک تماشاگر بود و جریمه‌اش را همان‌جا پرداخت کرده است."

تمرینات سفت و سخت در شیراز

وقتی با محمدعلی گرایی همکلام می‌شویم، عزم و اراده او را برای بازگشت احساس می‌کنیم. اگرچه کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران از زمان مطرح شدن این موضوع از سوی ژاپنی‌ها واکنش رسمی‌ای به این ماجرا نداشته، اما این روزها دلتنگ بازگشت به اردوی تیم ملی و خانه کشتی است. گرایی در شیراز تمرینات خود را سفت و سخت دنبال می کند تا آمادگی بدنی‌اش را از دست ندهد. او که در 30 سالگی می‌خواست یک مدال خوشرنگ المپیک را در کارنامه‌اش به ثبت برساند، حالا پشت خط مانده و برادرش تنها نماینده خانواده گرایی در اردوی تیم ملی است. محمدعلی اصلا ناامید نیست و می‌گوید هنوز هیچ مشخص نشده و شاید بتواند دوباره شانس حضور در المپیک را کسب کند. البته کسی از زمان اعلام رای قطعی خبر ندارد و تعطیلات سال نوی میلادی هم باعث بیشتر شدن زمان پاسخ به این اعتراض شده است. با اینکه قطعا محمدعلی گرایی حتی در صورت از دست دادن المپیک هم قصدی برای خداحافظی از کشتی ندارد، اما کار دشواری است تا او از همین حالا امیدوار به آماده ماندن تا المپیک بعدی و گرفتن مدال المپیک در 34 سالگی باشد.

بولت تراکتورضرر مالی گرایی از دوری یک‌ساله

محمدعلی گرایی علاوه بر محرومیت یک ساله و دوری از تشک و از دست دادن المپیک، از نظر مالی هم متضرر شده است. او علاوه بر اینکه در صربستان جریمه‌ای را پرداخت کرده، هزار فرانک سوییس (حدود 60 میلیون تومان) باید به اتحادیه جهانی پرداخت کند. ضمن اینکه گرایی فرصت حضور در لیگ را هم از دست داده و از هر گونه پاداشی هم در یک سال آینده محروم است. از سوی دیگر این فرنگی‌کار هزینه‌هایی را هم برای پیگیری پرونده خود به وکیل پرداخت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها