کد خبر: 700322
تاریخ انتشار :

۲۴ تیم در آفریقا آماده یک ماه رقابت جانانه

جام ملت‌های آفریقا امشب با انجام مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

۲۴ تیم در آفریقا آماده یک ماه رقابت جانانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که جام ملت‌های آسیا از شب گذشته با بازی قطر-لبنان آغاز شده، حالا امشب نوبت به افتتاحیه جام ملت‌های آفریقا خواهد بود که در آن قرار است ساحل عاج به عنوان تیم میزبان از گینه بیسائو پذیرایی کند.

جام ملت‌های آفریقا قرار بود تابستان گذشته در شمال آفریقا برگزار شود اما میزبانی به ساحل عاج رسید و رقابت‌های سال ۲۰۲۳به ۲۰۲۴موکول شد. در رقابت‌های امسال ۵۸ بازیکن تیم‌های مختلف از لیگ یک فرانسه به ساحل عاج آمده‌اند، ۳۰بازیکن از لیگ برتر، ۱۹نفر از لالیگا، ۱۷نفر از بوندس‌لیگا و ۱۷نفر از سری‌آ.

سنگال که مدافع عنوان قهرمانی است، همچنان بیشترین بخت را برای قهرمانی در این دوره دارد با ۱۱.۹ درصد که کمی بیش از شانس ساحل‌عاج میزبان با ۱۱.۸ درصد است. مراکش با ۱۱.۵، الجزایر ۹.۸، مصر ۸.۴، کامرون ۸.۲، نیجریه ۸، تونس ۶.۶، غنا ۴.۹ و مالی با ۳.۶ درصد بخت قهرمانی در رده‌های بعدی پیش‌بینی قهرمان قرار دارند و موزامبیک و گینه بیسائو کم‌شانس‌ترین تیم‌های این دوره محسوب می‌شوند.

ساختار برگزاری جام‌ ملت‌های آفریقا هم مانند یورو و جام ملت‌های آسیا طی دهه گذشته تغییر کرد و درست مانند کنفدراسیون‌های ۲ قاره بزرگ دیگر جهان، آفریقایی‌ها هم رقابت ۲ سالانه خود را با ۲۴ تیم برگزار می‌کنند. تیم‌ها در ۴ گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند و در پایان دور گروهی تنها ۸ تیم خاک ساحل عاج را ترک خواهند کرد.

۲ تیم برتر هر گروه به همراه ۴ تیم برتری که رده سوم گروه‌ها را به دست آورده‌اند به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسند و مسابقه فینال بعد از برگزاری دور حذفی در روز یکشنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) به انجام خواهد رسید.

گروه اول: ساحل‌ عاج، گینه استوایی، گینه بیسائو، نیجریه

گروه دوم: کیپ ورد، مصر، غنا، موزامبیک

گروه سوم: کامرون، گامبیا، گینه، سنگال

گروه چهارم: الجزایر، آنگولا، بورکینافاسو، موریتانی

گروه پنجم: مالی، نامیبیا، آفریقای جنوبی، تونس

گروه ششم: کنگو دموکراتیک، مراکش، تانزانیا، زامبیا

رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در ۶ ورزشگاه واقع در ۵ شهر مختلف ساحل عاج برگزار خواهد شد؛ از جمله یاموسوکرو، پایتخت فعلی و بندر آبیجان، پایتخت پیشین این کشور.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها