کد خبر: 700658
تاریخ انتشار :

اختصاصی - روز آزادباش در تیم ملی!

خبرنگاران تا به امروز دسترسی به کادر بازیکنان تیم ملی نداشتند، مگر آنکه پای تمرین یا مسابقه در میان باشد.

اختصاصی - روز آزادباش در تیم ملی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته و پس از مسابقه اول ایران در جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته بود به بازیکنان استراحتی بدهد تا آنها با گذراندن چند روز فشرده تمرینی در اردوها، تغییری به حال و هوای خود بدهند.

هتل محل اقامت تیم ملی با نام الریان، هتل مجللی در شهر دوحه است که با توجه به علاقه همیشگی ایرانی‌ها به تیم ملی کشورشان و هم‌جواری کشور قطر، روزهای شلوغ و کلافه کننده‌ای را از این بابت پشت سر می‌گذارد.

در مسیر هتل با هواداران پرشور عراقی، پیش از دیدار اندونزی در مترو همسفر می‌شویم و ضمن جدایی از آنها، با طی مسیری طولانی، در لابی هتل الریان می‌نشینیم؛ اولین بازیکنی که از ملی پوشان در محوطه هتل تردد می‌کند، سردار آزمون است که سر در گوشی، با یک پیراهن سفید بلند بدون آنکه نگاهش با نگاه کسی گره بخورد، در گوشه‌ای می‌ایستد؛ لحظاتی بعد مهدی قایدی، دوست صمیمی سردار با تیپی منحصر به فرد و شیک و کلاهی بر سر و عینکی بر چشم، به سردار ملحق می‌شود و این دو با هم هتل الریان را ترک می‌کنند.

بعد از این دو، روزبه چشمی که سابقه یک فصل حضور در قطر را دارد، پس از صحبت با رسپشن هتل، تاکسی می‌گیرد و اردو را ترک می‌کند.

در این بین چشممان به رحمان رضایی، مربی تیم ملی می‌افتد که برای نوشیدن قهوه به لابی آمده است. با او صحبت می‌کنیم و این مربی از شرایط خوب تیم پس از پیروزی مقابل فلسطین می‌گوید و همینطور درباره صدمه‌دیدگی شجاع اظهار نظر می‌کند که بعید است او مشکل خاصی برای دیدار با هنگ‌کنگ داشته باشد. رحمان می‌گوید شاید شجاع فقط یک بازی، آن‌هم فقط برای احتیاط بیرون بماند و دوباره در مسابقه برابر امارات آماده بازی خواهد بود.

همچنین حسین کنعانی، مدافع تیم ملی که در قطر در عضویت تیم الاهلی قرار داشت، به جمع ما نزدیک می‌شود و پس از خوش و بش با آقا رحمان، از هتل بیرون می‌رود.

نکته جالب حضور سه بازیکن تیم ملی (سیدحسین حسینی، سامان فلاح و آریا یوسفی) است که در این اردو در همه لحظات کنار همدیگر هستند. این سه در پایان بازی ایران مقابل فلسطین هم در ورزشگاه باهم بودند و در فوتوشوت تیم ملی با کت و شلوار فرم هم مشخص بود که سیدحسین هوای سامان فلاح را دارد که این مسئله به دلیل روحیه کاپیتانی او در استقلال است. با این سه که خوش برخورد و گرم و بدون گارد هستند، صحبت می‌کنیم و پس از تبریک برد مقابل فلسطین، از آنها فاصله می‌گیریم؛ در حالی‌که سیدحسین و جوان‌ها سوار بر ون با چند ملی پوش دیگر، احتمالا برای یک نهار دسته جمعی هتل را ترک می‌کنند.

اما تیم ملی فقط شامل بازیکنان نیست. علی‌اصغر قربانعلی‌پور، مربی تیم ملی، آندو تیموریان و حمید مطهری نیز کنار هم در محوطه لابی هتل آفتابی می‌شوند. مطهری با موهایی که کاملا خاکستری شده، با سرعتی پر انرژی در پاسخ به خوش و بش ما می‌گوید حضورش در پرسپولیس و نساجی موهایش را به این روز انداخته. با مطهری درباره بازی ایران و فلسطین صحبت می‌کنیم و او از نمایش تیم ملی و برد پر گل در مسابقه اول راضی است. او از کسانی است که اعتقاد دارد باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم. مطهری همچنین درباره احتمال قهرمانی ایران می‌گوید «تیم خوبی داریم ولی باید در عین حال واقعیت‌های موجود را درک کنیم و دید واقع گرایانه نسبت به تیم ملی داشته باشیم، اما همه در تیم امیدوار به صعود به فینال و بازی در مسابقه نهایی هستند.»

از بین اعضای کادر تیم ملی، دکتر شهاب هم دیگر فردی است که با او حرف می‌زنیم و درباره مصدومیت‌ها می‌پرسیم که در پاسخ به احتمال صدمه‌دیدگی شجاع، این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید «سعی می‌کنیم او را به همین بازی اول (هنگ‌کنگ) هم برسانیم.»

با خلوت شدن هتل، در مسیر برگشت به محل استقرار خبرنگاران، هواداران عراقی را می‌بینیم که از برد تیمشان مقابل اندونزی شاد و سرمست هستند و ایستگاه‌های مترو را به تسخیر خود درآورده‌اند. آنها مدام شعار می‌دهند و اشعار مختلفی را بر زبان می‌آورند و دیگران را به جشن خود دعوت می‌کنند. ترانه‌هایی به نشانه علاقه همیشگی مردم خاورمیانه به کسب افتخار و برتری در مسابقات فوتبال که در جای جای این منطقه خاص و پر سر و صدای جهان شعله می‌کشد.

در این بین، با یک زوج ایرانی مقیم تاجیکستان هم آشنا می‌شویم. این دو ارتباط صمیمی با وحدت هنانوف، منوچهر صفروف و شیرزود تمیروف دارند و از خصایص مثبت این بازیکنان می‌گویند. جالب اینکه آنها با وجود زندگی در تاجیکستان، خواننده پر و پا قرص "ورزش سه" هم هستند. توصیف آنها از شیرزود تمیروف، مهاجم سابق پرسپولیس هم جالب است؛ بازیکنی که از جام ملت‌های آسیا جا مانده.

تا صحبت‌هایمان تمام شود، مترو به ایستگاه مستشفی حمد رسیده و وقت پیاده شدن و رفتن به مقصد هتل محل اقامت خبرنگاران است؛ ساعتی پیش از آنکه هیاهوی مسابقات، از خیابان‌های دوحه رخت ببندد و صبحی دیگر و آخرین بازی‌های روز اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برگزار بشود؛ زمانی که شناخت نسبی از تیم‌ها به دست آورده‌ایم و هرکس در ذهن خود مسیر افتخار را به شکلی که دوست دارد، تصور می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها