کد خبر: 700903
تاریخ انتشار :

از ابتدا مشخص بود که برانکو نمی‌آید!

وقتی برانکو به عضو هیئت مدیره پرسپولیس جواب منفی داده بود پیش‌بینی می‌شد با درصد بالایی جواب او به مدیرعامل باشگاه هم «نه» باشد.

از ابتدا مشخص بود که برانکو نمی‌آید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره رضا درویش راهی دوحه شد و بعد از فراهم کردن مقدمات بازگشت برانکو به پرسپولیس مذاکره رسمی را با او انجام داد اما ایوانکوویچ گفت: مرسی، نمی‌آیم!

دو هفته تمام وقت باشگاه پرسپولیس به مذاکره با برانکو ایوانکوویچ، پرداخت جریمه دیرکرد مالیات او و دریافت مفاصا حساب مالیاتی‌اش گذشت تا مهمترین دغدغه این مربی برای بازگشت به پرسپولیس رفع و رجوع شود. سرعت عمل مدیریت باشگاه پرسپولیس در این مورد شبیه مدیران ژاپنی و اروپایی بود و همان زمان هوادار پرسپولیس پیش خودش می‌گفت اگر همه کارهای باشگاه با این سرعت انجام می‌شد الان هم صدرنشین بودیم، هم سرمربی داشتیم! 

پرسپولیس مقدمات لازم برای بازگشت برانکو را فراهم کرد؛ نگرانی مالیات برطرف شد و بالاترین مقام باشگاه برای مذاکره رفت؛ اتفاقا رضا چلنگر را هم با خودش برد، اما دور میزی که همه در حال نوشیدن قهوه‌هایشان هستند، در شرایطی که همه حاضران در این جلسه رو به دوربین لبخند می‌زنند، این جلسه پرهزینه برای پرسپولیس بی‌نتیجه بوده و انگار هدف همین عکس یادگاری بوده و بس!

در تصویر اصلی مربوط به گزارش این مذاکره در رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس همه رو به دوربین لبخند می‌زنند، اما حال هوادار پرسپولیس با این لبخند تضاد دارد و هیچکس از این عکس و نتیجه جلسه خشنود و راضی نیست. هواداران پرسپولیس امیدوار بودند بعد از اینکه مربی موفقی مثل یحیی گل‌محمدی را به خاطر انواع و اقسام مشکلات مالی از دست دادند با بازگشت به برانکو، تیم محبوب‌شان را در همان مسیر اقتدار ببینند و ایوانکوویچ جایگاه احیاشده باشگاه که حدود هفت سال قبل به دست خودش اتفاق افتاده بود در بالاترین سطح فوتبال ایران و آسیا حفظ کند اما نشد که نشد.

برانکو گفت نمی‌آیم، اما حالا تکلیف چیست؟ باشگاه پرسپولیس با وجود جواب «نه» برانکو به عضو هیئت مدیره‌اش همچنان روی به خدمت گرفتن این مربی کروات تاکید کرد و از ابتدا یک گزینه برای مذاکره بیشتر نداشت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که درویش در همان روزهای نخست بلاتکلیفی تاکید کرد که 10 گزینه دارند که رزومه‌شان را کمیته فنی بررسی می‌کند، اما از همان ابتدا نه کمیته فنی در کار بود نه 10 گزینه رزومه و شرایط  به خدمت گرفتن‌شان روی میز وجود داشت.

باشگاه پرسپولیس بیش از دو هفته زمان را با این امید که برانکو در نهایت جواب بله را خواهد گفت، از دست داد بدون اینکه در موازات فراهم کردن خواسته هواداران و جلب رضایت برانکو دنبال گزینه دیگری باشد. هر چیزی هم که درباره مربیان دیگر گفته شد در همان بدو ماجرا منتفی شد و گزینه‌هایی که به باشگاه معرفی شدند خیلی زود وتو شدند و در مورد هیچکدام بحث به بررسی رزومه و شرایط همکاری و مبلغ قرارداد نینجامید.

حالا پرسپولیس در یک برزخ بزرگ گرفتار شده و هیچ گزینه‌ای برای جانشینی یحیی گل‌محمدی ندارد. هیئت مدیره و تیم مدیریتی باشگاه روی گزینه خارجی تاکید دارند تا ریسک مواجهه با هوادار ناراضی را کمتر کنند، اما هیچ گزینه خارجی کارآمدی که راضی به کار در فوتبال ایران باشد، مختصات فوتبال آسیا و ایران را بشناسد، بی‌کار باشد و ارزان در مارکت فعلی پیدا نمی‌شود یا حداقل اینکه برای پیدا کردن چنین گزینه‌ای باید وقت گذاشت، بررسی کرد، وارد مذاکره شد و به نتیجه رسید.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تیم پرسپولیس از یک هفته دیگر باید به اردوی خارجی برود، سه هفته بعد باید در جام حذفی بازی کند و احتمالا از حدود یک ماه بعد در نیم فصل دوم به میدان خواهد رفت.

در چنین شرایطی اوضاع برای باشگاه پرسپولیس پیچیده خواهد شد و جواب «نه» برانکو برای این باشگاه و مدیرانش تبعات خواهد داشت، چرا که حالا این سوال به شکل جدی‌تری مطرح می‌شود که چرا شما که احتمال عدم موافقت برانکو برای بازگشت را می‌دادید برای این روز گزینه یا گزینه‌های آلترناتیو ندارید و حالا پلن دوم مدیریت باشگاه برای عبور از این بحران خودساخته چیست؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها