کد خبر: 701131
تاریخ انتشار :

قایدی در تلاش برای تکرار رکورد علی دایی در آسیا

تنها یک بازیکن در تاریخ تیم ملی ایران در سه بازی مرحله گروهی گلزنی کرده و آن علی دایی است.

قایدی در تلاش برای تکرار رکورد علی دایی در آسیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، قایدی بعد از اثرگذاری روی 2 گل از 3 گل ایران مقابل فلسطین در تنها یک نیمه‌، برابر هنگ‌کنگ هم از ابتدا در ترکیب حضور داشت. او در دقیقه 24 پاسی که از میلاد محمدی گرفته بود را با ضربه پای راست دقیق، به تور دروازه هنگ‌کنگ چسباند. گلی که به طرز جالب‌توجهی شبیه به گلش به فلسطین بود. فرم ضربه مهدی، مسیر حرکت توپ و نقطه‌ای از دروازه مورد هدف قرار گرفت، همگی همانی بود که در بازی گذشته دیده بودیم. این گل، خیلی بیش‌تر از گل در مسابقه اول، به چشم آمد و باعث پیروزی تیم ملی شد. حالا مهدی در روزهایی که سردار از ترکیب به دور است و بازیکنانی چون علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی عملکرد خوبی ندارند، تبدیل به آماده‌ترین عنصر تهاجمی امیر قلعه‌نویی شده است.

دیدار با امارات، یک بازی خاص برای مهدی خواهد بود. او در حال حاضر عضو لیگ این کشور است و آشنایی خوبی با بازیکنان این تیم دارد. نکته دیگر، تقابل قایدی با سلطان عادل است. مهاجم بلندقامت و 19 ساله تیم پائولو بنتو که تبدیل به ستاره آن‌ها تا به اینجای کار شده است. هر 2 بازیکن از باشگاه اتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی آمده‌اند و موفق شده‌اند در 2 بازی نخست برای تیم‌های‌شان گلزنی کنند و با 2 گل امید بالایی برای آقای گلی داشته باشند. باید دید برنده دوئل قایدی و عادل چه کسی خواهد بود؟ 

از طرفی مهدی قایدی در صورت گلزنی مقابل امارات می‌تواند به رکوردی جالب توجه برسد و آن هم گلزنی در هر سه دیدار دور گروهی است. پیش از این علی دایی موفق شده بود طی سال‌های 1996 و 2000 در هر 3 مسابقه دور گروهی موفق به گلزنی شود. البته نباید فراموش کرد که همایون بهزادی در سال 1968، که با حضور 5 تیم به‌صورت گروهی به انجام رسید، توانست در هر 4 دیدار دروازه رقبا را باز کند. بهتاش فریبا نیز در جام ملت‌های 1980 به‌جز مسابقه اول برابر سوریه، در 3 بازی بعدی دور گروهی به تیم‌های چین، بنگلادش و کره شمالی گل زد. آیا مهدی قایدی توانایی رسیدن به این رکورد را دارد؟ زمانی که علی دایی برای اولین‌بار در جام 1996 این کار را انجام داد، قایدی به دنیا نیامده بود و هنگامی که شهریار در جام 2000، موفق به تکرار آن شد، باشو حدودا 2 ساله بود!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها