کد خبر: 701757
تاریخ انتشار :

تانک روس با توپ پر همه را قلع و قمع کرد

روس‌ها در رقابت های کشتی آزاد جام بین المللی ایوان یاری گین برای ایران و آمریکا در المپیک خط و نشان کشیدند به ویژه عبدالرشید سعدالله یف.

 تانک روس با توپ پر همه را قلع و قمع  کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، کسب ١٥ مدال طلا توسط آزادکاران مرد و زن کشتى روسیه در جام بین‌المللى یارگین در کراسنویارسک این کشور نشان داد آنها براى المپیک و مقابله با کشتى‌گیران کشورمان و به ویژه آمریکایى‌ها برنامه‌ریزى خاصى در سر دارند و نمى‌خواهند براى کسب مدال در ٢٠٢٤ پاریس پا پس بکشند.

در ١٠ وزن کشتى آزاد مردان، کسب ٩ قهرمانى توسط روس‌ها و تنها باخت "دیوید بایوف" در فینال ٧٤ کیلوگرم مقابل "ماگومد حبیب کادی ماگمدوف" بلاروسى در کنار درخشش خیره کننده تانک روس نشان داد کشتى روسیه یک‌بار دیگر براى درخشش در المپیک به ویژه مقابل کشتى‌گیران ایران و آمریکا شاخ و شانه مى‌کشد.

این در حالیست که در این تورنمنت از بین کشتى‌گیران ایرانى تنها مبین عظیمى با راه‌یابى به فینال وزن غیر المپیکى ٩٢ کیلوگرم به مدال نقره رسید هر چند در جام یارگین نفرات سوم و حتى جوان‌هاى کشورمان به کراسنویارسک اعزام شده بودند.

اما اهمیت این جام جدا از قدمت آن، در بازگشت تانک روس به روى تشک خلاصه شد، عبدالرشید سعدالله‌یف که چهار ماه قبل در بلگراد و نیمه نهایى قهرمانى ٢٠٢٣ جهان از ناحیه گردن مقابل کشتى‌گیر روس تبار بحرینى‌ها "احمد ماگومدوویچ تاژدینوف" آسیب دید رقابت براى مدال برنز و کسب سهمیه را کنار گذاشت تا به سرعت براى عمل جراحى به کشورش بازگردد.

رشید کشتى روسیه در تمام ادوار المپیک و رقابت‌هاى جهانى تنها دو باخت در کارنامه دارد یکى در فینال قهرمانى ٢٠١٧ جهان که براى نخستین‌بار از ٨٦ کیلو به وزن ٩٧ آمد تا با شکست مقابل کایل اسنایدر مدال نقره را به گردن بیاویزد و دیگرى هم در قهرمانى ٢٠٢٣ جهان که قبل پایان وقت قانونى شکست مقابل تاژدینوف را در نیمه نهایى به‌خاطر آسیب‌دیدگى شدید گردن پذیرفت.

تانک روس از سال ٢٠١٤ تا امروز دو طلاى المپیک، پنج طلا و یک نقره جهان را در دو وزن ٨٦ و ٩٧ کیلوگرم به گردن آویخته است.

سعدالله‌یف در تب و تاب کسب مدال نهم المپیک و جهان خود در المپیک ٢٠٢٤ پاریس است، جایى که ابتدا به مانند نماینده کشتى کشورمان باید سهمیه ٩٧ کیلو را تا پیش از آغاز المپیک براى روسیه کسب کند.

عبدالرشید سعدالله‌یف که چهار ماه از جراحى گردنش در روسیه مى‌گذرد در جام یارگین به هیچ حریفى رحم نکرد و همه را با اقتدار و کوبنده در هم شکست تا با توپ پر براى تاژدینوف بحرینى، کایل اسنایدر آمریکایى، ماگومدخان ماگومدوویچ ماگومدوف آذربایجانى و امیرعلى آذرپیرا یا کامران قاسمپور به‌عنوان نماینده‌هاى ٩٧ کیلوى کشورمان خط و نشان جدى بکشد.

تانک روس در کراسنویارسک رمضان شعبان‌اف را ۸ بر یک، نوخایف را با امتیاز عالی و ۱۲ بر صفر، آووسایمون هابیلا از چین را ۶ بر صفر و در فینال شامیل موسایف هموطنش را با نتیجه ۵ بر ۲ از پیش رو برداشت تا به مقام قهرمانى برسد.

بى‌شک با بازگشت سعدالله‌یف به روى تشک دنیاى کشتى در انتظار بازگشت حسن یزدانى است، دو قهرمانى که در دو وزن ٨٦ و ٩٧ محبوب‌ترین کشتى‌گیران حال حاضر جهان محسوب مى‌شوند، یل جویبار با ٩ مدال المپیک و جهان به دنبال دهمین مدال خود در پاریس است و تانک روس با ٨ مدال به دنبال نهمین نشان خود.

رقابت حسن یزدانى و دیوید تیلور در وزن ٨٦ کیلوى المپیک پاریس و رقابت عبدالرشید سعدالله‌یف مقابل کایل اسنایدر، تاژدینوف و نماینده کشورمان از بین امیرعلى آذرپیرا و کامران قاسمپور در ٩٧ به‌طور قطع رکورد تماشاگران کشتى جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها