کد خبر: 702006
تاریخ انتشار :

ژاپن 3 - بحرین 1: با اقتدار در انتظار ایران

تیم فوتبال ژاپن مطابق انتظار در یک بازی آسان و بدون دردسر توانست از سد شاگردان پیت زی عبور کند و حالا در یک چهارم نهائی در انتظار برنده بازی ایران و سوریه خواهد بود.

ژاپن 3 - بحرین 1: با اقتدار در انتظار ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌سه"، شاگردان موریاسو از اتفاقات بازی عراق به خوبی درس گرفتند. این تیم مقابل بحرین بازی را خیلی خوب شروع کرد و توانست پیش از اینکه نیمه اول تمام شود، با شوت سرکش مایکوما که به تیرک خورد و در ادامه اوئدا آن را به سادگی در دقیقه 28 وارد دروازه حریف کرد، به گل اول دست پیدا کند و تا پیش از پایان نیمه نیز می‌توانست گل دوم را بزند، با این حال نتیجه همان پیروزی یک بر صفر ماند و دو تیم با این نتیجه به رختکن رفتند.

در نیمه دوم سامورائی‌ها باز هم حمله کردند و این‌بار زودتر به نتیجه رسیدند. این گل روی شوت کوبو ستاره رئال سوسیداد در دقیقه 48 به ثمر رسید. با این حال روی اشتباه سوزوکی بحرین در دقیقه 63 به بازی برگشت ولی این امیدواری دوامی نداشت و هفت دقیقه بعد اوئدا حساب کار را 3 بر یک کرد. در ادامه بحرین برای فشار آوردن روی دروازه ژاپن زور نداشت و در مقابل شاگردان موریاسو بودند که توانستند چند موقعیت بسیار خوب ایجاد کنند. 

درنهایت این مسابقه بدون اینکه فشار زیادی را به موریاسو و شاگردانش تحمیل کند، با پیروزی ژاپن جدی‌ترین مدعی قهرمانی جام تمام شد و آنها حالا در انتظار برنده سوریه و ایران هستند که از ساعت 19:30 دقیقه آغاز می‌شود و آخرین بازی این مرحله از مسابقات است.

تقویم جام ملت‌های آسیا 2023 - مرحله یک هشتم نهایی - چهارشنبه: 1402/11/11 ؛ ساعت 19:30

پاس گل ورزشگاه: الثمامه - دوحه

سوت داور: احمد العلی (کویت)

ترکیب تیم ملی ژاپن 

سوزوکی، مایکوما، ایتاکورا، تومیاسو، ناکایاما، اندو، کوبو، هاتاته، ریتسو دوان، ناکامورا، اوئدا.

سرمربی: هاجیمه موریاسو

ترکیب تیم ملی بحرین 

ابراهیم لطف‌الله، محمد عادل، مهدی باقر، والد الحیام، هزا علی، کمیل الاسود، محمد الحردان، جاسم الشایخ، محمد محرون، علی مدن و عبدالله یوسف.

سرمربی: خوآن آنتونیو پیتزی

شرح گل:

گل اول ژاپن (١-٠):  در دقیقه ٣١ شوت سهمگین مایکوما از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه لطف‌الله برخورد کرد و در برگشت دوآن که از تله آفساید گریخته بود توپ را تصاحب کرد و با یک بغل پای چپ ساده در موقعیت تک به تک و در حالی‌که گلر بحرین هنوز از جا بلند نشده بود، دروازه بحرین را باز کرد.

گل دوم ژاپن (۲-۰): در دقیقه ۴۸ اشتباه هزا علی مدافع میانی تیم فوتبال بحرین و پاس رو به عقب او در فشار مهاجمین ژاپن به کوبو رسید و او هم با یک ضربه پای چپ به زاویه مخالف دروازه لطف‌الله را برای دومین‌بار باز کرد. این گل در ابتدا از سوی داور کویتی مردود اعلام شد ولی پس از مرور صحنه آهسته داور گل را صحیح اعلام کرد و در واقع تشخیص داد که پاس مدافع بحرین تحت فشار به کوبا نرسیده است.

گل اول بحرین (2-1): در دقیقه ۶۳ بحرین که پس از گل دوم برای جبران نتیجه پیش کشیده بود موفق شد روی ارسال یک کرنر و ضربه سر مهاجم خود که در ادامه با اشتباه سوزوکی و اوئدا همراه شد به گل اول دست پیدا کند و با امیدواری بازی را دنبال کند.

گل سوم ژاپن (3-1): در دقیقه ۷۰ اوئدا که فعال‌ترین بازیکن زمین بوده و در گل به‌خودی سوزوکی را همراهی کرده پس از اشتباهی که داشت بلافاصله با یک حرکت تکنیکی تماشایی دو سه بازیکن بحرین را پشت سر گذاشت و با شوتی که از میان پاهای لطف‌الله عبور داد گل سوم را به نام خود زد تا حالا با ۴ گل زده یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات هم باشد.

لحظات حساس:

دقیقه ١٠: ضربه سر پر قدرت اوئدا با واکنش بسیار خوب لطف‌الله سنگربان بحرین به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ١٢: علی مدن در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی ضربه او توسط سوزوکی مهار شد و در ادامه کمک داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ٢٩: شوت علی مدن از پشت محوطه جریمه با شیرجه سوزوکی در اختیار سنگربان ژاپن قرار گرفت. 

دقیقه ۶۰: ژاپن توانست روی یک حرکت تیمی زیبا به گل سوم مسابقه دست پیدا کند اما پس از به ثمر رسیدن این گل پرچم کمک بالا رفت و وی‌‌ای‌آر هم آن را تایید کرد.

دقیقه ۷۷: این‌بار ریتسو دوان بود که به قلب خط دفاعی بحرین زد و با عبور از دو بازیکن اقدام به پاس رو به عقب کرد. توپ بار دیگر از بین پاهای لطف‌الله عبور کرد ولی در آخرین لحظات به او برخورد داشت و کرنر شد.

دقیقه 85: میتوما با یک حرکت تکنیکی فوق‌العاده دو بازیکن بحرین را از پیش رو برداشت و در ادامه بازیکن هم‌تیمی را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی کنترل مینامینو خوب نبود و لطف‌الله توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۹۰+۴: آسانو مهاجم تازه وارد تیم ملی فوتبال ژاپن در موقع تک به تک با لطف‌الله برای گلزنی تلاش کرد ولی ضربه او با واکنش سنگربان بحرین به جایی نرسید.

بهترین بازیکن زمین

اوئدا ستاره ژاپنی‌ها در این مسابقه بود و اگرچه روی گل بحرین اشتباه کرد ولی آنقدر خوب کار کرد که یکی از درخشان‌ترین بازیکنان زمین باشد. البته موریاسو در این مسابقه به ستاره‌های خود فشار نیاورد و آنها را برای بازی‌های دشوار بعدی آماده حفظ کرد.

اتفاق ویژه

اتفاق ویژه این مسابقه پیروزی ژاپن بدون متحمل شدن خستگی زیاد بود که سبب می‌شود بازیکنان این تیم در مصاف بعدی که به احتمال فراوان مقابل ایران خواهد بود، آمادگی بالایی داشته باشند.

حاشیه‌ها:

ژاپن با کسب رتبه دوم گروه چهارم و بحرین با کسب مقام اولی گروه پنجم به این دیدار در مرحله یک هشتم رسیده‌اند.

سرشناس‌ترین غایب این مسابقه مینامینو ستاره موناکو است که از روی نیمکت کار را دنبال می‌کند. موریاسو به دلیل مصدومیت جزئی این بازیکن روی حضور ثابت او ریسک نکرده است.

برنده این مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده ایران و سوریه می‌رود که از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود.

در ٣٠ دقیقه ابتدایی ژاپن بر بازی تسلط داشته اما نتوانسته به‌جز یک موقعیت خطر خاصی روی دروازه بحرین ایجاد کند.

هاتاته دقایقی پس از گل ژاپن با مصدومیت مواجه شد تا موریسا به جای او وارد زمین شود و موریاسو اولین تعویض خود را اجباری انجام بدهد.

پس از گل اول بحرین موریاسو بلافاصله دست به کار شد و با تعویض دو بازیکن قصد دارد جریان مسابقه را عوض کند. مینامینو و میتوما وارد شدند و کوبو و ناکایاما زمین مسابقه را ترک کردند.

اوئدا و ریتسو دوآن در دقیقه 80 با تصمیم موریاسو تعویض شدند تا روی نیمکت بنشینند و استراحت مناسبی برای بازی بعدی داشته باشند که به احتمال فراوان مقابل ایران خواهد بود.

گل بحرین به نام سوزوکی سنگربان ژاپن ثبت شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها