کد خبر: 702082
تاریخ انتشار :

ریکاوری غیرممکن ایران و کره!

رسانه کره‌ای نسبت به برنامه‌ریزی جام ملت‌های آسیا و استراحت کم تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی اعتراض کرد.

ریکاوری غیرممکن ایران و کره!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته در شرایطی از سد سوریه گذشت که این مسابقه سخت و دشوار، در پایان 120 دقیقه، با تساوی یک – یک به پایان رسیده بود و ملی پوشان در ضربات پنالتی موفق به پیروزی شدند. حالا تیم ملی فقط امروز را برای ریکاوری زمان دارد و فردا یک جلسه تمرینی را برای مصاف با ژاپن برگزار می‌کند و روز شنبه نیز باید به مصاف سامورایی‌ها برود.

وبسایت اسپورتس نیوز کره جنوبی در یادداشتی، به برنامه‌ریزی مسابقات اعتراض کرده و تیتر "بدترین برنامه جام ملت‌های آسیا؛ همه بازیکنان سقوط کردند" را برای مطلب خود انتخاب کرده و در ادامه نوشته است: با توجه به برنامه‌ریزی جام ملت‌های آسیا، ایران فقط 40 ساعت استراحت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است:

ایران پس از تساوی یک بر یک مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا که در ورزشگاه عبدالله بن ناصر بن خلیفه دوحه قطر برگزار شد، در ضربات پنالتی 5 بر 3 به پیروزی رسید. با این نتیجه، ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژاپن می‌رود.

برنامه‌ریزی این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای مرحله یک هشتم نهایی بسیار عجیب است. استرالیا که در مرحله یک هشتم نهایی در 28 ژانویه (به وقت کره) بازی کرد، زمان استراحت بیشتری خواهد داشت، در حالی که کره که در 31 ژانویه (به وقت کره) بازی کرد، تنها دو روز استراحت می‌کند.

به ویژه اینکه تیم ملی به دنبال یک نبرد طولانی 120 دقیقه‌ای مقابل عربستان و با بیش از 10 دقیقه وقت اضافه، زمان بسیار کمی برای استراحت دارد و از این رو استقامت بازیکنان اصلی به تدریج در حال کاهش است. به طور خاص، هم مدافعان کناری و هم بازیکنان کلیدی مانند سون هیونگ مین، کیم مین جائه، لی کانگ این، و هوانگ این بیوم با فشار زیادی روبرو شدند.

در مورد ایران هم همین‌طور بود. ایران نیز دقایق بیشتری نسبت به ژاپن بازی کرد زیرا دیدار این تیم برابر سوریه 120 دقیقه به طول انجامید و در ضربات پنالتی به پایان رسید. بدتر از همه، ایران قرار است در مرحله یک چهارم نهایی در 3 فوریه ساعت 20:30 (به وقت کره) بازی کند. از آنجایی که مرحله یک هشتم نهایی در ساعت یک بامداد روز اول فوریه برگزار شد، تیم ملی ایران فقط حدود 40 ساعت استراحت خواهد کرد و سپس بلافاصله در مرحله یک چهارم نهایی بازی می‌کند.

 خبر بد دیگر این است که طارمی که گفته می‌شود هسته اصلی خط حمله ایران است، بازی با ژاپن را از دست داد. طارمی با حضور در تمامی بازی‌های جام ملت‌های آسیا، مقابل امارات و سوریه توانست سه بار گلزنی کند و بهترین گلزن ایران است.

او در نخستین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم، در حالی که مانع ضدحمله سوریه شد، بازوی بازیکن حریف را کشید و با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. در نتیجه ایران در بازی با ژاپن ستاره بی‌جانشین خود را از دست داد.

در ژاپن، آس ترکیب تیم موریاسو یعنی جونیا ایتو به دلیل رسوایی تجاوز جنسی، بازی یک چهارم نهایی را از دست داد و ایران نیز یک مهره آس خود به نام مهدی طارمی را از دست داد. حالا تمامی توجهات معطوف به این است که برنده دیدار یک چهارم نهایی ژاپن و ایران که گفته می‌شود بهترین بازی این جام ملت‌های آسیا خواهد بود، کدام تیم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها