کد خبر: 702132
تاریخ انتشار :

عملکرد شجاع چیزی نزدیک به معجزه!

شجاع خلیل زاده در دیدار مقابل سوریه یکی از بهترین بازیکنان ایران بود.

عملکرد شجاع چیزی نزدیک به معجزه!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، شجاع خلیل‌زاده در بازی با سوریه عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و یکی از بازیکنان ایران در روز سخت تیم ملی بود، رقابت با مهاجمانی که در سرعت و قدرت‌ بدنی کیفیت بالایی داشتند و در شرایطی به زمین آمدند که خط دفاع ایران تحت فشار اخراج و روند عجیب مسابقه خسته و با عضلاتی گرفته به بازی ادامه می‌دادند، اما شجاع در همان دقایق یکی از بهترین بازی‌هایش در تیم ملی را انجام داد.

شجاع 37 بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفته و تا کنون هیچ شکستی را تجربه نکرده است تا با آماری فوق‌العاده و شارژ روحی روانی با پیراهن ایران به میدان برود، او در بازی با سوریه هم نقش کلیدی در کشیده شدن مسابقه به ضربات پنالتی داشت و تلاش زیادی برای بسته ماندن دروازه ایران انجام داد.

شجاع یکی از مدافعانی است که در ری‌اکشن و واکنش‌های دفاعی سرعت عمل بالایی دارد و با فشار یکنواخت روی مهاجمان حریف اجازه چرخش و خلق موقعیت به آنها نمی‌دهد. این خصوصیات بارز فوتبال شجاع است که او را به یک زوج خوب برای تمام مدافعان تیم ملی تبدیل می‌کند، او به خوبی فضای پشت سر مدافع میانی و احسان حاج‌صفی را پوشش می‌دهد و گاها او را نزدیک به خط اوت در حال پرس مهاجمان حریف دیده‌ایم، البته در فوتبال شجاع نقص‌هایی هم وجود دارد، ولی در جام ملت‌های آسیا فوتبال باکیفیتی ارائه کرده است.

اگر بخواهیم به اوج درخشش شجاع در بازی با سوریه اشاره کنیم، مهار علا الدالی مهاجم شماره 9 آنها کار آسانی نبود که خلیل زاده به خوبی این کار را انجام داد، مهاجم سرعتی و با فیزیک بدنی مناسب که فضای پشت سر مدافعان ایران را هدف قرار داده بود و با بدن آماده و تازه‌نفس بودنش استارت‌های خوبی می‌زد، اما در حالی که شجاع با خستگی و گرفتگی عضله ساق پا آمادگی کاملی نداشت با انرژی مضاعف و انگیزه‌ای ستودنی او را مهار کرده بود و فضای خلق موقعیت به او نداد.

شجاع در این مسابقه 3 تکل کلیدی زد که هر سه تکل موفقیت‌آمیز بود و حمله حریف را خنثی کرد. 15 واکنش دفاعی، 5 نبرد هوایی موفق، 6 بازپس‌گیری توپ و پنج کورس موفق خلاصه آماری از عملکرد شجاع در این مسابقه بود.

این موضوع را هم باید در نظر گرفت که خلیل‌زاده از مصدومیت بازگشته بود و در یک دیدار سنگین 120 دقیقه به میدان رفت و تنها مدافع تخصصی در ترکیب ایران بود، با فشاری که به عضلات او در بازی با سوریه وارد شد باید دید چه عملکردی در بازی با ژاپن خواهد داشت، شجاع در مقابل مهاجمان تند و تیز ژاپن نقش محوری و کلیدی در خط دفاعی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها