کد خبر: 702254
تاریخ انتشار :

علیرضا جهانبخش: برای همیشه در خاطره‌ها حک شدی

تمام ایران پشت علیرضا جهانبخش بودند تا مهم‌ترین گل عمرش را به ثمر برساند.

علیرضا جهانبخش: برای همیشه در خاطره‌ها حک شدی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، نیمه اول دیدار مقابل ژاپن خوب نبودیم، اما در نیمه دوم شرایط به یکباره عوض شد. همه چیز برای ما تغییر کرد و پس از اینکه با پاس هنرمندانه سردار آزمون پیش افتادیم، باور کردیم دیگر قرار نیست مقابل ژاپن در جام ملت‌ها ببازیم. در ادامه هم موقعیت‌های زیادی داشتیم که یکی پس از دیگری از دست رفتند و حتی سردار هم یکی از زیباترین گل‌های دوران حرفه‌ای خود را به ثمر رساند ولی پرچم بالا رفت.

بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم برای بردن ژاپن وارد زمین شده بودند و برای رسیدن به این هدف تا آخرین ثانیه بازی جنگیدند و حتی دو سه تایی از آنها مثل محبی با برانکارد زمین مسابقه را ترک کردند. 

سرانجام پس از 50 دقیقه دویدن و تلاش بی امان برای شکست ژاپن به وقت‌های اضافی رسیدیم که کنعانی‌زادگان موفق شد با دخالت به موقع پنالتی بگیرد. اما چه کسی قرار بود این پشت ضربه پنالتی بایستد؟ 

در ابتدا به نظر می‌رسید قرار است سامان قدوس پشت ضربه بماند و شاید حساس‌ترین گل دوران عمرش را به ثمر برساند، اما چند ثانیه بعد جهانبخش که بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو داشت، کنار قدوس ایستاد و توپ را در دست گرفت تا مشخص شود قرار است یکی مهم‌ترین پنالتی نسل فعلی فوتبال ایران را یکی از شاخص‌ترین بازیکنان این نسل به ثمر برساند.

همواره این انتقاد به جهانبخش وارد شده که در تیم ملی نمایش‌هایش مانند رقابت‌های باشگاهی نیست، اما در مصاف با ژاپن همه چیز برای جهانبخش خوب آغاز شد و خوب هم تمام شد. شماره 7 تیم ملی در مصاف با ژاپن یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی بود که اگر خوش شانس‌تر و ضربه او کمی دقت بیشتری داشت، می‌توانست در همان نیمه اول گلزنی کند. 

اما بی‌شک نقطه اوج علیرضا جهانبخش در دوران طولانی حضورش در تیم ملی در وقت‌های اضافی بازی یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 رقم خورد. جهانبخش از کنار خط و با توصیه کریم انصاری فرد آمد و توپ را از سامان قدوس گرفت تا مهم‌ترین گل دوران حرفه‌ای خود را مقابل قدرتمندترین تیم آسیا به ثمر برساند.

جهانبخش پیش از زدن ضربه که به بالای دروازه و سمت راست دروازه‌بان زده شد، برای ثانیه‌هایی مکث کرد. او فشار، انتظار و توقع 90 میلیون ایرانی را برای گل کردن این توپ روی شانه‌هایش احساس می‌کرد. با این حال اینقدر باتجربه به سمت توپ رفت و آنقدر با ظرافت به توپ ضربه زد که سوزوکی با وجود تشخیص جهت ضربه به آن نرسید.

بی‌شک این مسابقه برای همیشه در ذهن فوتبالدوستان ایرانی با نام چند بازیکن به خاطر آورده می‌شود که بازیکن کلیدی‌اش علیرضا جهانبخش خواهد بود. او ثابت کرد شایسته بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی است و در سخت‌ترین لحظات بار مسئولیت زدن پنالتی‌ای بسیار سخت را به دوش کشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها