کد خبر: 702283
تاریخ انتشار :

فرار کنعانی زادگان از تمام فشارها به آسمان

محمدحسین کنعانی زادگان یکبار دیگر ارزش‌های فنی خود را ثابت کرد تا شاید رفتار جامعه فوتبال کمی با او مهربانانه‌تر شود.

فرار  کنعانی زادگان از تمام فشارها به آسمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، چهار سال پیش وقتی به ژاپن باختیم، یکسوی تیغ تند انتقاد به سوی محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که زودتر از چند ملی‌پوش دیگر بازی را رها کرد تا به داور مسابقه برای خطا اعتراض کند. چند ثانیه بعد ضربه سر بازیکن ژاپن در حالی که بازیکنان تیم ملی تمرکز خود را روی یک اعتراض بی مورد از دست داده بودند، به تور دروازه بیرانوند چسبید.

بولت پرسپولیس4 سال بعد دوباره قرعه ما را مقابل ژاپن قرار داد؛ اینبار در یک چهارم نهایی. 

محمدحسین کنعانی‌زادگان در این 4 سال مانند فوتبال ایران فراز و نشیب زیادی طی کرد. او از یک مدافع جوان و بی‌تجربه که کارلوس کی روش اعتقاد زیادی به او داشت، به بهترین مدافع فوتبال ایران بدل شده، اما انواع و اقسام حواشی سبب شده تا بار فنی بالای این بازیکن طی 4 سال اخیر بارها تحت تاثیر قرار بگیرد. 

آخرین حاشیه‌ای که کنعانی‌زادگان را تحت فشار قرار داد، جمله نسنجیده او در یک مصاحبه فان بود که حسابی این بازیکن و به طور کلی جامعه فوتبال را زیر فشار برد.

با تمام این‌ مسائل حسین که در مصاف قبلی تیم ملی برابر سوریه محروم بود، در دیدار برابر ژاپن بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشت تا شاید بتواند خاطرات تلخ 4 سال پیش و همینطور حواشی زیادی که زندگی شخصی و حرفه‌ای او را تحت الشعاع قرار داده، به دست فراموشی بسپارد.

کنعانی‌زادگان در مصاف با ژاپن روی گل این تیم یکی از 3،4 مدافع تیم ملی بود که به شکل غیرمنتظره‌ای جا ماند تا شاگردان موریاسو نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند، اما سناریویی کاملا متفاوت در انتظار نیمه دوم یکی از کلاسیک‌ترین مسابقات قاره کهن بود.

تیم ملی به رهبری امیر قلعه‌نویی نمایشی خیره کننده داشت و حسین کنعانی‌زادگان هم توانست به خوبی وظایف خود را انجام بدهد. اوج کار این مدافع اما در وقت‌های اضافی بود که توپ سرگردان ریخته شده روی دروازه ژاپن را برداشت تا مدافع سامورائی را مجبور به خطا کند و مانینگ در سوت خود به نشانه پنالتی دمید.

بی‌شک حالا که با شکست ژاپن به نیمه نهایی رسیده‌ایم، بخش مهمی از این موفقیت را باید به کنعانی‌زادگان اختصاص داد که توانست با تمرکز روی فوتبال و فرار کردن از حواشی‌ای که انگار قصد رها کردن او را ندارند، شبی خاطره انگیز را برای تمام ایرانی‌های سراسر دنیا رقم بزند.

بله کنعانی‌زادگان توانست در مقابل ژاپن یکبار دیگر با نشان دادن توانایی بالای فنی خود از حواشی فرار کند و اصلا دوست ندارد این نمایش در آینده تحت تاثیر مسائل پیرامونی قرار بگیرد. این پیروزی را باید به مدافع جنوبی تیم ملی به صورت ویژه‌تر از سایر بازیکنان تبریک گفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها