کد خبر: 702308
تاریخ انتشار :

کلینزمن رهبر ان گیرشی نه مربی تاکتیکی!

رسانه‌های کره‌ای همچنان با نقد عملکرد یورگن کلینزمن حالا به نکاتی اشاره می‌کنند که حکم تمجید از این مربی آلمانی را دارد.

کلینزمن رهبر ان گیرشی نه مربی تاکتیکی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، آن هونگ سئوک گزارشگر کره‌ای می‌گوید تیم ملی کشورش در حمله بی پروا و دفاع سست است ضمن اینکه شکاف بین حمله و دفاع همچنان در حال افزایش است.

او در ادامه می‌نویسد: مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید، عملکرد او مستحق نمره رد است، اما کلینزمن با غلبه بر همه مشکلات، موفق شد به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023  برسد.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی به رهبری یورگن کلینزمن، سرمربی این تیم پس از یک بازی نزدیک در وقت اضافه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 که در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره برگزار شد، با برتری 2-1 مقابل استرالیا به نیمه نهایی صعود کرد. 

با نگاهی به پنج بازی که کره تاکنون در این تورنمنت انجام داده است، ارزیابی سطح کمال «فوتبال به سبک کلینزمن» بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

تیم کلینزمن در هر پنج بازی گل خورد و در مجموع 8 گل به ثمر رساند. آنها سه گل از مالزی، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این رقابت‌ها دریافت کردند.

این در حالی است که کیم مین جائه (بایرن مونیخ) که از نظر همه به عنوان بهترین مدافع میانی جهان شناخته می‌شود، تقریباً در هر بازی به صورت کامل بازی می‌کند.

اینکه آیا کنترل شعاع حرکتی بین سون هیونگ مین (تاتنهام) و لی کانگ این (پاری سن ژرمن) به درستی مدیریت شده است یا خیر، جای سوال دارد و به نظر می‌رسد که مشکلات خط حمله کلینزمن حتی بعد از پنج بازی حل نشده باشد.

بدون احتساب بازی اول گروهی مقابل بحرین (برد 3-1) که تنها دیداری بود که در 90 دقیقه قطعی شد، کره در 4 بازی 8 گل به ثمر رساند که 3 گل از ضربات پنالتی، 2 گل از ضربات آزاد و یک گل با گل به خودی حریف بوده است. 

تنها دو گل از روی زمین بوده که گل اول یونگ وو یونگ (اشتوتگارت) در بازی سوم مقابل مالزی و ضربه سر از روی کرنر لی کانگ این در موقعیت ضربات ایستگاهی بود.

همچنین تنها گلی که هنگام ارسال توپ بین بازیکنان به ثمر رسید، ضربه سر چو گیو سونگ (میتجیلاند) در مرحله یک هشتم نهایی مقابل عربستان بود.

کلینزمن از بازی دوم تا کنون برای هدف قرار دادن موثر مناطق خطرناک حریف مشکل داشته و به نظر می‌رسد که این مشکل به هیچ وجه حل نمی‌شود.

«ببرهای مبارز» که در هر بازی در مهارت‌های فردی از حریفان جلوتر هستند، از توانایی خود در طول 90 دقیقه، گاهی اوقات 120 دقیقه، برای کسب امتیاز یا پیروزی استفاده می‌کنند و این الگو تکرار می‌شود.

به همین دلیل است که به فوتبال کلینزمن لقب کنایه آمیز «بیایید فوتبال بازی کنیم» داده شد.

با این حال، "روح تسلیم ناپذیر" که مبارزان کلینزمن در هر بازی نشان می‌دهند را نمی‌توان با چارچوب "بیایید فوتبال بازی کنیم" توضیح داد.

با احتساب بازی دوم مرحله گروهی مقابل اردن، کره جنوبی در چهار بازی متوالی در وقت‌های اضافه گلزنی کرده و فوتبالی سرسخت انجام داده که یادآور "زامبی‌ها" است.

بدون در نظر گرفتن گل وقت اضافه در بازی سوم مرحله گروهی مقابل مالزی، 3 گل، گل مساوی بوده است. آنها در این مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی گل‌های تساوی دراماتیکی را به ثمر رساندند و تیم را به وقت اضافه فرستادند و سپس به سطح بعدی پیش رفتند.

به ویژه بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل استرالیا که تنها دو روز از بازی قبلی فاصله داشت، بازی با حقارت فیزیکی همراه بود.

با گذشت زمان، کره در وضعیت نامساعدی قرار داشت، بنابراین پیش‌بینی‌های زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه اگر تیم کلینزمن زود به گل نرسد، پیروزی برایش دشوار خواهد بود.

با این حال، آنچه بازی اتفاق افتاد کاملا برعکس بود. ببرهای مبارز با وجود دریافت گل اول، پاهای خود را شل نکردند و در عوض حریف خود را با شدت بیشتری به عقب هل دادند.

کلینزمن در ابتدا به عنوان یک «رهبر انگیزشی» بیشتر از یک «مربی تاکتیکی» ارزیابی شد.

تشویق بازیکنانی که 120 دقیقه در دو بازی متوالی، در مجموع 240 دقیقه، بازی کردند تا همه چیز را تا پایان پیش ببرند، کاری نیست که هر کسی بتواند انجام دهد.

به نظر می‌رسد که بازی‌های بزرگی روز به روز در حال تولید هستند و "توانایی انگیزشی" کلینزمن بر قدرت تیم ملی از نظر مهارت‌های فردی بازیکنان افزوده می‌شود.

قبل از مسابقات، کلینزمن مدام بر هدف «فتح جام ملت‌های آسیا» در داخل و خارج از تیم ملی تاکید کرده بود.

یکی از مسئولان تیم ملی کره گفت: "فکر نمی‌کنم مربیان قبلی به این هدف اشاره کنند چون این قهرمانی می‌تواند بار سنگینی بر دوش بازیکنان باشد، اما کلینزمن دقیقا برعکس است."

یکی دیگر از مقامات گفت: "کلینزمن یک بازیکن ستاره سابق است، بنابراین به نظر می‌رسد مطمئناً به بازیکنان انگیزه می‌دهد."

کلینزمن دائماً از طریق رسانه‌ها برای هواداران عزم خود را برای دستیابی به هدف خود برای پیروزی آشکار می‌کند.

یک مثال بارزش این توصیه همراه با شوخی است که به خبرنگاران گفت "محل اقامت خود را تا فینال رزرو کنید."

کلینزمن در تشویق قوی اعضا برای دستیابی به اهداف مشخص شده، حتی اگر این فرآیند دشوار باشد، قدرت رهبری خود را نشان می‌دهد.

در این مرحله، عجیب به نظر نمی‌رسد که رهبری مربی کلینزمن را "رهبری غزه" بنامیم.

با این حال، کلینزمن تنها کسی نیست که صداهای بلند تولید می کند چرا که او همچنین جنبه محتاطانه‌ای را نیز نشان می‌دهد: «ما مطمئن هستیم که از عناصر باارزشی که برای پیروزی مهم هستند مراقبت می‌کنیم.»

وقتی همه به این موضوع اشاره کردند که تیم ملی فاقد منابع دفاعی است، کلینزمن درها  را بست و برای جبران این موضوع تمرینات سه دفاعی را انجام داد.

همچنین این تیم از مرحله گروهی برای ضربات پنالتی تمرین می‌کند که این مسئله به نیروی محرکه پیروزی مقابل عربستان در ضربات پنالتی تبدیل شد.

زمانی که کلینزمن در تیم ملی کره به عنوان سرمربی روی کار آمد، با صدای بلند گفت: "اگر سه گل بزنم، فوتبالی بازی می‌کنم که چهار گل بزند."

تا به حال به چنین شرایطی برنخورده بودیم اما به نظر واضح است که کلینزمن مثل بازی که 3 گل خورد و 4 گل به ثمر رساند، "فوتبال هیجان انگیز" بازی می‌کند.

کلینزمن در نیمه شب هفتم فوریه به وقت کره در ورزشگاه احمد بن علی الریان در دیدار دوباره مقابل اردن (یک بار در مرحله گروهی با آن روبرو شد) تلاش خواهد کرد تا به فینال راه یابد.

کلینزمن در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی استرالیا گفت: "رویای این را دارم که جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را که هواداران کره‌ای منتظر آن هستند بالا برده و به کره ببرم. امیدوارم تا آخرین روز در دوحه باشم و به خوبی آماده شوم تا این اتفاق بیفتد.»

او افزود: «بازی بعدی اینطور است که می‌خواهم در 90 دقیقه تمام کنم، نه 120 دقیقه».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها