کد خبر: 702545
تاریخ انتشار :

حمایت ژاپنی‌ها از عامل صعود ایران به نیمه نهائی

کو ای تا کو را، که با نمایش ضعیف مقابل ایران یکی از دلایل اصلی شکست تیمش بود، مورد حمایت طرفداران ژاپنی قرار گرفته است.

حمایت ژاپنی‌ها از عامل صعود ایران به نیمه نهائی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، کو ایتاکورا، مدافع تیم ملی ژاپن، در بازی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل ایران فیکس بازی کرد. ایتاکورا که با دادن ضربه پنالتی حساس به ایران موجب برتری 2-1 شاگردان امیر قلعه نویی شد، اکنون با حمایت ژاپنی‌‌ها مواجه شده است.

ایتاکورا قبل از جام ملت‌های آسیا برای مدتی طولانی برای ژاپن بازی نکرده بود. او پس از بازی با تونس در اکتبر سال گذشته تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفت و از میادین دور شد.

پس از این مصدومیت او در جام ملت‌های آسیا به تیم ملی ژاپن بازگشت و در بازی اول مقابل ویتنام و بازی دوم مقابل عراق در ترکیب اصلی بود اما در سومین بازی مقابل اندونزی نیمکت نشین شد.

تیم ملی ژاپن که در مرحله گروهی در رده دوم گروه D قرار گرفت، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل بحرین بازی کرد و در این بازی ایتاکورا فیکس بود. او در بازی مقابل ایران هم به صورت کامل بازی کرد و تعویض نشد.

ایتاکورا که در نیمه اول عملکرد قابل توجهی نداشت، روی گل تساوی ایران که با پاس سردار آزمون و فرار محمد محبی به ثمر رسید در مهار بازیکن ایران ناکام بود تا مقصر گل تساوی شناخته شود.

ایتاکورا در دقیقه 18 نیمه دوم هم نتوانست مانع از فرار سردار آزمون شود و ژاپن یک گل دیگر دریافت کرد اما این مدافع خوش شانس بود که داور آن را مردود اعلام کرد.

ایتاکورا که در نیمه دوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نیمه اول داشت، در سومین دقیقه از وقت‌های اضافه روی محمد حسین کنعانی زادگان خطای پنالتی انجام داد تا فرصت گلزنی را برای علیرضا جهانبخش فراهم کند.

ایتاکورا که روی هر دو گل ایران نقش پررنگی داشت، یک ضربه پنالتی داد، 6 پاس به خط حمله داشت، 33 درصد موفقیت در پاس بلند، یک مهار، یک دفع، یک ضربه سر داشت که در نهایت امتیاز 6.1 را به ثبت رساند.

کو ایتاکورا پس از بازی به خبرنگاران گفت: "من واقعا متاسفم. می‌دانم که بسیاری از ژاپنی‌ها ما را دنبال می‌کنند. فکر می‌کنم به خاطر من بود که تیم شکست خورد. فکر می‌کنم اگر دفاع بهتری بودم می‌توانستیم پیروز شویم. من سعی می‌کنم بهتر شوم. شرایط را برای خودم سخت کردم و فکر می‌کنم باید مسئولیت گل خوردن تیم در پایان بازی را به عهده بگیرم."

ایتاکورا امروز پستی در اینستاگرامش منتشر کرد تا دوباره از هواداران ژاپنی تشکر کند: "از حمایت شما در جام ملت‌های آسیا متشکرم. ما پیش خواهیم رفت."

بازیکنان ژاپنی نیز به سرعت به این پست واکنش نشان دادند. هیده‌ماسا موریتا زیر این پست "تو حتما موفق می‌شوی" را نوشت و تاکومی مینامینو، دنیل اشمیت و واتارو اندو نیز حمایت خود از این بازیکن را با ایموجی‌های مختلف نشان دادند.

طرفداران همچنین از کامنت‌های "به تو افتخار می‌کنیم"، "کو بهترین است" و "کو می‌تواند این کار را انجام دهد!" برای حمایت از بازیکن تیم ملی ژاپن استفاده کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها