کد خبر: 703134
تاریخ انتشار :

پرسپولیس، اختلافات و آتش زیر خاکستر

باشگاه پرسپولیس در موقعیتی کاملا پیچیده قرار گرفته است.

پرسپولیس، اختلافات و آتش زیر خاکستر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش “ورزش سه”، این اولین‌بار نیست که وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی در مسئله اداره باشگاه پرسپولیس دچار اختلاف می‌شوند و اگرچه موضوع فعلی چندان هم بنیادی نیست اما به نظر می‌رسد به محل کشمکش و جنگ قدرت این دو نهاد دولتی تبدیل شده است.

مسئله از جایی آغاز شد که اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت ورزش، در مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس، اعلام کرد که حسن طباطبایی و ابراهیم شکوری به عضویت هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس درآمده‌اند. این در حالی است که مجمع باشگاه پرسپولیس با دستور جلسه بررسی صورت‌های مالی برگزار شده بود و به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی، هرگونه تغییر در هیئت‌مدیره پرسپولیس را رد و اعلام کرد که برای این موضوع باید مجمع فوق‌العاده تشکیل شود.

نماینده سازمان خصوصی‌سازی، اظهارات «معاون قهرمانی وزیر ورزش» را رد کرد که به نظر با خشم وزارت ورزش همراه شد و این‌بار مقامی دیگر پاسخ سازمان خصوصی‌تری را داد. محسن معتمدکیا، دیگر معاون وزیر پاسخ سازمان خصوصی‌سازی را داد و صراحتا اعلام کرد که «ترمیم انجام شده است» که این مصاحبه بوی بی برو برگرد بودن تغییرات از سوی مجمع پرسپولیس (وزارتخانه) را می‌داد.

ظاهر این مسئله برای سازمان خصوصی‌سازی "فنی" و شکلی است. به زعم آنها زمانی که یک شرکت بورسی هستید، باید در مجمع، طبق دستور جلسه پیش بروید. از سوی دیگر زمانی که یکی از استعفا دهندگان نماینده خصوصی سازی و عضو اقتصادی هیئت‌مدیره (پیمان حدادی) است، برای انتخاب جانشین او باید با این سازمان مشورت شود. اما برای وزارت ورزش که خود را مالک ۹۰ درصد از سهام پرسپولیس می‌داند دغدغه خصوصی‌سازی بی‌معنی است.

اما انتخاب طباطبایی و شکوری، دو عضو جدید هیئت مدیره از سوی وزارت ورزش به چه معناست؟

پاسخ: موضع باشگاه پرسپولیس با وزارت ورزش یکی نیست. آنها احتمالا انتظار داشته‌اند بعد از دو استعفا از Board، لااقل یک جایگاه به رضا درویش برسد اما وزارت ورزش صندلی‌ای برای درویش خالی نکرد. ضمن اینکه در جلسه ۷ بهمن هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، استعفای پیمان حدادی رد شده بود. در واقع باشگاه پرسپولیس معتقد است که حدادی باید به کار خود برگردد و از بین طباطبایی و شکوری یکی می‌تواند در هیئت مدیره باشگاه حضور داشته باشد.

پس جنگ بین وزارت و رضا درویش هم علنی شده است اگرچه شکل ظاهری دیگری دارد. آنها هنوز دست به تغییر مدیرعامل فعلی باشگاه نزده‌اند اما در یکی دو هفته گذشته مذاکرات پشت پرده با گزینه‌های جانشینی در جریان بوده است و از جلسه امروز هم پیداست وزارت ورزش تلاش می‌کند با ترکیب جدید هیئت‌مدیره، فضا را برای آن مهیا کند.

در حال حاضر که درویش حامی دیگری جز سازمان خصوصی سازی ندارد شاید این مجادله تغییر را تسریع ببخشد. اتفاقی که شاید باعث بروز اخباری تازه و عجیب در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بشود.

آیا گیج شده‌اید؟ حق با شماست. این نتیجه یک آرایش جنگی است. رضا درویش در مصاحبه امروز سعی کرد لحن دیپلماتیک خود را در قبال تصمیم وزارت ورزش حفظ کند. او در دفاع از بیانیه سازمان خصوصی‌سازی گفت: خصوصی‌سازی ایراد گرفت که معرفی اعضای جدید در دستور جلسه نبوده و به همین دلیل قرار شد موانع را رفع کنند. البته دستور مجمع برای دو سه هفته پیش بود و در آن تاریخ نه آقای خبیری استعفا داده بود نه بحث استعفای آقای حدادی مطرح شده بود. باید برای معرفی اعضای هیئت‌مدیره یک مجمع فوق‌العاده برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها