کد خبر: 703371
تاریخ انتشار :

استقلال یک - صنعت نفت صفر: حفظ صدر با یک سوپر گل

استقلال با سوپر گل مهدی پور توانست صنعت نفت را در استادیوم خالی آزادی شکست داده و صدرنشینی‌اش را ادامه دهد.

استقلال یک -  صنعت نفت صفر: حفظ صدر با یک سوپر گل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شروع نیم فصل دوم و در دیداری که فرصت‌های زیادی را از دست داد، توانست با تک گل تماشایی مهدی مهدی پور از سد صنعت نفت عبور کرده و صدرنشینی خود را حفظ کند.

نخستین موقعیت جدی بازی را سهرابیان از دست داد. ضربه بغل پای او از داخل محوطه جریمه با واکنش تماشایی پیام پارسا همراه شد تا آبی‌ها به گل نرسند. در وقت‌های اضافه نیمه اول استقلال فرصت خوب دیگری داشت که روزبه چشمی توانست سنگربان صنعت نفت را دریبل کند ولی یکی از مدافعان حریف از راه رسید و آن را به بیرون فرستاد.

استقلال در آغاز نیمه دوم توانست خیلی زود به گل برسد. پاس رمضانی در پشت محوطه جریمه به مهدی مهدی پور رسید و این بازیکن نیز با یک شلیک زیبا و تماشایی توپ را به تور دروازه صنعت نفت چسباند تا تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد.

آبی‌ها در ادامه موقعیت‌های متعددی را از دست دادند. ابتدا ارسال جلالی با ضربه سر بلانکو به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. این مهاجم آرژانتینی سپس دو موقعیت دیگر را نیز روی ارسال‌های حردانی و جلالی از دست داد که فرصت‌های او همگی بسیار خطرناک بودند.

در ادامه مهرداد محمدی با یک استارت سریع توانست فرصت تک به تک خوبی را به دست بیاورد که ضربه او را پیام پارسا با واکنشی تماشایی دفع کرد. سپس فخرالدینی با حرکتی از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که ضربه او را باز هم پارسا دفع کرد.

در نهایت نیز این بازی با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان ضمن حفظ صدرنشینی، فاصله خود را با رقبا افزایش دهند.

بازی از هفته شانزدهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

جمعه: 1402/11/27؛ ساعت: 17:15 

ورزشگاه: آزادی تهران/  بدون حضور تماشاگر 

گروه داوری: حسن اکرمی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدرم، امیرمحمد داودزاده؛ داور چهارم: شبیر بهروزی/ ناظر: اسماعیل صفیری

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند (46- امید حامدی فر)، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (84- جعفر سلمانی)، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور (4+90- میلاد فخرالدینی)، آرش رضاوند، گوستاو بلانکو، آرمان رمضانی (70- مهرداد محمدی)

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب صنعت نفت:

پیام پارسا، عرفان قهرمانی، حسین شنانی (64- علی یوسف هاشم)، طالب ریکانی، رضا امانی نژاد (70- رحیم آلبوغبیش)، یوسف کی شمس (87- فرزین معامله گری)، میثم تهی دست، فیاض میردورقی، فرشاد محمدی مهر (87- سیدفاخر تهامی)، محمدصادق بارانی، امیرمحمد پناهی (87- ساسان حسینی)

سرمربی: سهراب بختیاری زاده

اخطار ها:

استقلال:کارت زردآرمین سهرابیان (20) کارت زردآرش رضاوند (39) کارت زردصالح حردانی(61) کارت زردرافائل سیلوا (74) کارت زردمهدی مهدی پور (75)

صنعت نفت: کارت زردرحیم آلبوغبیش (75)

شرح گل:

بولت استقلالاستقلال یک – صنعت نفت صفر (دقیقه 47: مهدی مهدی پور): استقلال از سمت چپ حرکتی را آغاز کرد که آرش رضاوند با یک پاس زمینی، توپ را به آرمان رمضانی که درون محوطه جریمه بود سپرد و در شرایطی که این بازیکن پشت به دروازه بود، توپ را به بیرون محوطه جریمه برگرداند و مهدی پور را صاحب فرصت کرد که شوت محکم و روی پای این بازیکن به زیبایی وارد دروازه حریف شد.

لحظات حساس:

دقیقه 4: استقلال صاحب یک ضربه خطا شد که ارسال مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر مرادمند به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 14: ضربه طالب ریکانی با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: استقلال موقعیت بسیار خوبی را از دست داد. ارسال کرنر مهدی پور ابتدا با ضربه سر بلانکو همراه شد و او توپ را برای سهرابیان کاشت که شوت بغل پای او را پیام پارسا سنگربان صنعت نفت به زیبایی دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 40: ضربه سر آرش رضاوند با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 44: صالح حردانی از سمت راست ارسال خوبی به روی دروازه داشت که ضربه سر جلالی را پیام پارسا مهار کرد.

دقیقه 4+45: روزبه چشمی با حرکتی که خودش از پشت محوطه جریمه آغاز کرده بود، توپ را به بلانکو سپرد و مهاجم آرژانتینی با یک پاس طلایی، یک و دوی روزبه را جواب داد و هافبک دفاعی پیش تاخته آبی‌ها ابتدا سنگربان صنعت نفت را دریبل زد که در ادامه مدافع آبادانی‌ها با اثرگذاری روی توپ، آن را راهی کرنر کرد و مانع از گلزنی چشمی شد.

دقیقه 52: طالب ریکانی از راه دور و با یک شوت سرکش قصد گلزنی داشت که شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: استقلال یک موقعیت طلایی را از دست داد. ارسال دیدنی جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر بلانکو با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: سانتر حردانی ارتفاع لازم را نداشت و بلانکو با پشت پا قصد داشت دروازه حریف را باز کند که توپ او را پارسا به راحتی مهار کرد. 

دقیقه 69: این بار ارسال جلالی از سمت چپ به بلانکو رسید که ضربه پای چپ او پشت نقطه پنالتی از بالای دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 78: استقلال روی یک ضدحمله صاحب فرصت خوبی شد که نفوذ حردانی به درون محوطه جریمه و ارسال تند و تیز او بی ثمر به بیرون رفت.

دقیقه 80: ارسال جلالی به روی دروازه نصیب بلانکو شد که این بازیکن با تعلل زیاد و کنترل توپ با سینه، نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

دقیقه 86: مهرداد محمدی روی یک فرار تند و تیز تماشایی با پیام پارسا تک به تک شد که شوت محکم و روی پای او را پیام پارسال با دست راست مهار کرد و یک فرصت استثنایی را از آبی‌ها گرفت.

حاشیه:

جلال‌الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال که برای نخستین بار در لیست 18 نفره آبی‌پوشان قرار گرفته است، از عدم حضور تماشاگران و سکوهای خالی ورزشگاه آزادی ابراز تعجب کرد و بازیکنان به او گفتند تماشاگران به دلیل محرومیت امکان حضور در ورزشگاه را ندارند.

طالب ریکانی در زمان گرم کردن به هم‌بازی‌هایش تأکید می‌کرد با داور بی‌جهت بحث نکنند و یا مثل دیدار با پرسپولیس کارت قرمز نگیرند.

میلاد فخرالدینی دیگر بازیکن جدید استقلال نیز در لیست 18 نفره قرار گرفته است.

با وجود محرومیت تماشاگران، پرچم بزرگ آبی رنگی با جمله انگلیسی «هرگز تنها نخواهی بود»، در روبه‌روی جایگاه نصب شده است.

علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال، به همراه مهدی هژبری از نزدیک نظاره‌گر بازی هستند.

عوامل ورزشگاه پلاکاردی با عنوان جامعه ورزش خدمات مرحوم غلامرضا بهروان را فراموش نمی‌کند، در دست داشتند.

بازیکنان استقلال با لباسی که زیر آن تصویر کوین یامگا دیده می‌شد وارد زمین شدند. یامگا به دلیل مصدومیت فصل را از دست داده است.

جواد نکونام و سهراب بختیاری‌زاده سرمربیان دو تیم پیش از آغاز بازی با یکدیگر خوش و بش کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها