کد خبر: 703544
تاریخ انتشار :

مربی آلی سون بکر در پرسپولیس!

بعد از سوپر گلی که بیرانوند دریافت کرد حالا سوال این جاست که او زیر نظر مربی دروازه‌بان‌های جدید پرسپولیس از بحران خارج خواهد شد یا خیر؟

مربی آلی سون بکر در پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه جورسی آنیسیو گارسیا مارتینز 51 ساله مربی جدید دروازه‌بان‌های پرسپولیس است که تنها چند روز قبل از نخستین بازی این تیم به کادر فنی سرخ‌ها اضافه شد.

این مربی که از سال 2003 مربیگری را آغاز کرده در سال 2008 در باشگاه فلامینگو حضور داشت و بعد از آن دو سال در تیم ملی زیر 15 سال برزیل فعالیت کرد. نکته جالب اینکه او در این مدت مربی آلیسون بکر دروازه‌بان فعلی تیم لیورپول و تیم ملی برزیل بود. در آن تیم گابریل واسکانسلوس فریرا دروازه‌بان فعلی تیم کوریتبیا هم حضور داشت و آنها در مسابقات جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشتند.

جورسی سپس در باشگاه الشباب عربستان و تیم ملی این کشور کار کرد. او در شروع راه مقدماتی جام جهانی 2014 در تیم ملی عربستان حضور داشت. در بازگشت به فوتبال برزیل آنیسیو در سال 2012 مربی گلرهای تیم آوای بود سپس به سائوکریستووائو پیوست و از 2014 در کادر فنی بوتافوگو حضور داشت.

بیشترین دوره فعالیت او در تیم بوتافوگو بوده که بالغ بر 5 سال می‌شود. جورسی در سال 2109 مربی اتلتیکومینیرو شد و از 2020 تا 203 سرمربی تیم اسپورت کشورش حضور داشت و حالا در پرسپولیس فعالیت می‌کند.

آنیسیو قبل از حضور در پرسپولیس همراه تیم اسپورت قهرمان سری ب برزیل شد و قبل از آن در باشگاه بوتافگو هم قهرمانی ایالت کاریوکا را در سال 2018 به دست آورده بود.

جورسی در حالی به پرسپولیس اضافه شد که این تیم ولسلی ننکا را به عنوان یک مربی موفق از دست داد. ننکا با دروازه‌بان‌های پرسپولیس ارتباط بسیار خوبی داشت و چه از نظر روانی چه فنی تاثیر بسیار مثبتی روی آنها بخصوص علیرضا بیرانوند گذاشته بود.

در واقع غیر از تمرینات متنوع ولسلی برای دروازه‌ بان‌های پرسپولیس ارتباط صمیمانه‌ای که این مربی بزیلی با گلرهای این تیم ایجاد کرده بود در بالابردن کیفیت فنی آنها نیز تاثیر مثبت داشت.

حالا این پرسش به صورت جدی مطرح است که آیا جورسی آنیسیو به عنوان جانشین ننکا می‌تواند همان کیفیت را در تمرینات پرسپولیس ارائه کند و البته مهمتر از آن با بیرانوند و گلرهای جوان این تیم ارتباط مناسبی برقرار کند یا نه؟

جورسی مثل خود بیرانوند از روز سه شنبه هفته قبل و تنها دو روز قبل از بازی در اراک به تمرینات این تیم اضافه شد و آنها تنها دو جلسه با هم تمرین کردند.

با این وجود حالا و بعد از گل بدی که بیرانوند در اراک خورد نقش مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس می‌تواند در بازگشت بیرو به فرم خوب روانی و فنی‌اش تاثیرگذار باشد.

برخی معتقدند بیرانوند به خاطر ماجراهای اخیر تیم ملی و مقایسه نسل طلایی فعلی تیم ملی با نسل 98 وارد حواشی شده و این حاشیه در عملکردش تاثیر منفی گذاشته است ضمن اینکه چون در پرسپولیس رقیب ندارد مغرور شده و باید به خودش بیاید.

شاید اگر الان ولسلی ننکا در پرسپولیس حضور داشت، می‌شد روی بازگشت بیرو به شرایط ایده آل گذشته شرط بست اما با توجه به اینکه نسبت به جانشین برزیلی او هیچ شناختی وجود ندارد باید دید بیرو زیر نظر آنیسیو چه شرایطی پیدا خواهد کرد و آیا پیشرفتی در کارش دیده می‌شود و از بحران اخیر بیرون خواهد آمد یا اوضاع برای گلر اصلی سرخ‌ها طور دیگری پیش می رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها