کد خبر: 704446
تاریخ انتشار :

خبر مهم وزیر: حل مشکل مالکیتی استقلال و پرسپولیس!

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد مشکل مالکیتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیش از موعد مقرر شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا رفع خواهد شد.

خبر مهم وزیر: حل مشکل مالکیتی استقلال و پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌ها تا یازدهم فروردین فرصت دارند که مشکلات خود را برای اخذ مجوز حرفه‌ای حل کنند و این در حالی است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همچنان با مشکل مالکیتی روبرو هستند و این موضوع سد بزرگی بر سر سرخابی‌ها خواهد بود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، درباره این موضوع گفت: یک بخش به وزارت ورزش مربوط است که ان‌شاءالله حل می‌کنیم. این موضوع بحث مالکیت است. ما اعتقاد داریم وظیفه وزارت ورزش، باشگاه‌داری و تیم‌داری نیست. ما دنبال این هستیم که خودمان را جدا کنیم، چراکه عملا نمی‌توانیم به اینها کمک هم بدهیم. زمانی که می‌گویید باشگاه مال وزارت ورزش است، وزارت ورزش باید کمک مالی کند اما باشگاه‌ها گاهی اوقات در حداقل‌هایشان می‌مانند.

او ادامه داد: وقتی کمک مالی نمی‌شود، چه دلیلی دارد که ما مسئولیت این باشگاه‌ها را بپذیریم؟ باشگاه‌ها ضرر می‌کنند.‌ دو باشگاه مردمی هستند و بیش از ۴۰ میلیون طرفدار دارند.‌ نمی‌شود نظرات اینها را نادیده گرفت. لذا تیم‌داری کار ما نیست و ان‌شاءالله این مشکل را برطرف می‌کنیم.

هاشمی در پاسخ به اینکه این مشکل چه زمانی حل خواهد شد، گفت: مشکل مالکیت قبل از موعد حل می‌شود‌. ما نه تنها دنبال این هستیم که حداقل یک باشگاه مشکلش حل شود که نگاه AFC و فیفا تغییر کند، بلکه می‌گوییم وزارت ورزش نباید هیچ تیمی را تحت پوشش قرار بدهد.

وی افزود: در مابقی کارها هم دغدغه داریم و جلسات را برگزار می‌کنیم. مثلا در بحث ورزشگاه آزادی که این دو باشگاه معرفی می‌کنند، اگر نیاز به حمایت و کمک باشد و کسری وجود داشته باشد که استادیوم درست شود، انجام خواهد شد. فردا جلسه‌ای هم در ارتباط با این موضوع در وزارتخانه داریم که امیدواریم برطرف شود.

وزیر ورزش در پایان عنوان کرد: امیدواریم این دو تیم مردمی توسط مردم اداره شوند و از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود. اگر در اختیار مردم باشند و بدانند که منابع‌شان هم تامین می‌شود، هواداران دیگر دغدغه ندارند. من هم به اصل کاری خودم که سیاست گذاری است، می‌پردازم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها