کد خبر: 705295
تاریخ انتشار :

پنج شکست متوالی برای تسلط جهل!

پس از روزهای پرفشاری که مدیریت باشگاه سپاهان پشت سر گذاشت، حالا تیغ تند انتقادات به سمت مو رایس و شاگردانش چرخیده است.

پنج شکست متوالی برای تسلط جهل!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش  "ورزش‌ سه"، اگر نگاهی به اتفاقات، حواشی و نتایج سپاهان طی سال‌های اخیر بیندازیم، شرایطی که امروز با آن مواجه شده‌اند چندان هم برای هواداران سپاهان و رسانه‌های اصفهانی غریبه نیست. در واقع آنها با گذر از بحرانی که طی لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم با مربیان مختلف تجربه کردند، با امیر قلعه‌نویی بار دیگر به جمع مدعیان بازگشتند، اما همان اتفاقاتی که این روزها مورایس تجربه می‌کند، با شیب و انتقادات تندتر و مخرب‌تری برای قلعه‌نویی هم تکرار شده بود.

با حضور محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا سپاهانی‌ها انگار گم‌گشته‌های چندین و چند ساله خودشان را پیدا کرده بودند و باورپذیر نبود که محرم نویدکیا پس از عملکرد درخشانی که در سال اول حضورش به عنوان سرمربی سپاهان داشت، در میانه‌های فصل دوم به دلیل نتایج پر فراز و نشیب به شدت تحت فشار قرار بگیرد و درنهایت همین فشارها از سوی جامعه هواداری و رسانه‌ای اصفهان بود که سبب شد این مربی قید ادامه حضور در اردوی طلایی‌پوشان و پایبندی به قرارداد سه ساله خود را بزند. 

پس از محرم نویدکیا که جدایی‌اش از سپاهان به شکل مناسبی رقم نخورد، حالا به نظر نوبت به مورایس رسیده و همان اتفاقاتی که برای امیر قلعه‌نویی و سپس محرم نویدکیا رخ داد، برای او هم در حال تکرار شدن است. جالب اینکه این سه مربی با سه دیدگاه و سه زمینه فکری کاملا متفاوت، شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند، که به نظر می‌رسد جامعه هواداری و رسانه‌ای اصفهان باید برای پی بردن به دلایل ضعف سپاهان نگاهی منصفانه و بدون پیش زمینه‌های مرسوم به درون خود نیز داشته باشد.

مورایس حالا یک سال و نیم می‌شود که در ایران حضور دارد و اتفاقات عجیبی را از سر گذارنده که حالا پس از ماه‌ها حضور در فوتبال ایران، این سرمربی شناخته شده جهانی در دل یک بحران بزرگ قرار گرفته و در نشست‌های خبری مدام سوالاتی تکراری از او درباره عملکرد خط دفاعی تیم و کیفیت پایین بازیکنان خارجی پرسیده می‌شود که حسابی او را کلافه کرده است.

این سوالات اینقدر برای مورایس ناخوشایند است که او پس از شکست مقابل پیکان به صراحت تاکید کرد که به بازیکن خارجی نیاز ندارد و به نوعی بر این موضوع صحه گذاشت که فشارهای زیاد سبب شده او به جذب بازیکنی که نیاز ندارد، تن بدهد. 

خبرنگاران اصفهانی شب گذشته در نشست خبری پس از شکست برابر پیکان حتی پا را فراتر گذاشتند و شایستگی فنی مورایس برای نشستن روی نیمکت سپاهان را زیر سوال بردند و این در شرایطی رقم خورد که فقط بزرگی و کارنامه خیره‌کننده این مربی پرتغالی بود که باعث شد دوران پس از استعفای محرم نویدکیا در اردوی طلایی‌پوشان به آرامش و کسب یک نایب قهرمانی مقتدرانه ختم شود.

این انتقادات در حالی حالا دیگر بی‌پرده به مورایس وارد می‌شود که این مرد پرتغالی اتفاقات عجیب و نادری را تجربه کرده؛ از دو حکم بی‌سابقه کمیته انضباطی فدراسیون ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا که تحلیل چرایی آنها برای یک مربی خارجی اصلا ساده نیست، تا داوری‌های متضاد، متناقض و پراز اشتباه این فصل که بارها عملکرد سپاهان در زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

نکته جالب اینکه در بازی روز گذشته و در حضور مورایس هواداران سپاهانی به تشویق محرم نویدکیا پرداختند که خود این مربی با وجود سال‌ها قهرمانی در اصفهان در سال دوم حضورش شرایط مشابهی را تجربه کرده بود! البته در این بین بازیکنان هم از گزند انتقاد هواداران اصفهانی در امان نماندند.

سرمربی پرتغالی سپاهان طی سه ماه گذشته روزهای کابوس‌واری را پشت سر گذاشته که باید هر چه سریع‌تر برای بحران‌های تیم خود راه‌حل پیدا کند؛ از عدم تمرکز بازیکنانش که با دریافت کارت‌های قرمز فراوان برای سپاهان همراه شده تا کسب نتایج به شدت ضعیف طی 10 بازی گذشته که به شدت اوضاع تیم را آشفته کرده و فشارها را به بالاترین حد رسانده است.

مجموع این شرایط سبب شده تا ژوزه مورایس در شرایطی قرار بگیرد که حالا اصلا بعید نیست خودش به یکباره دست از ماجراجویی جدیدش در ایران بکشد و یا پس از جلسه‌ای با مدیران باشگه تصمیم به فسخ جدایی بگیرد. اما جدایی مورایس از سپاهان به عنوان یکی از شاخص‌ترین مربیان خارجی شاغل در ایران ضربه بزرگ دیگری به کیفیت لیگ برتر خواهد بود، اما شایعه پراکنی، فضاسازی، ترویج باورهای غلط، ورود به زندگی شخصی افراد و مسائلی از این دست همواره نه در جامعه هواداری سپاهان که به طور کلی در جامعه هواداری دیگر تیم‌های بزرگ ایران نظیر استقلال، پرسپولیس، سپاهان و همیطور تیم‌‌های دیگر با جامعه هواداری کوچک‌تر نیز دیده می‌شود.

در این شرایط شما مخاطبان "ورزش‌ سه"، فارغ از دلدادگی‌های رنگی درباره فرهنگ هواداری در ایران برای‌مان بنویسید. شاید این بحث کمکی باشد برای بهبود شرایط و به طبع آن در صورتی که با جمع‌بندی درست و منطقی همراه بشود، کمکی باشد برای رشد و پیشرفت کیفیت فوتبال  و همینطور فرهنگ آن در ایران.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها