کد خبر: 705516
تاریخ انتشار :

تئوری فیل در اتاق: تحقیر جام‌های پپ در سی تی

یان رایت برای تشریح موفقیت‌های منچسترسیتی تحت نظر پپ گواردیولا از عبارت فیل در اتاق استفاده کرد.

تئوری فیل در اتاق: تحقیر جام‌های پپ در سی تی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، یان رایت، اسطوره باشگاه آرسنال که اکنون به عنوان یک کارشناس و تحلیلگر تلویزیونی در اسکای اسپورتس کار می‌کند، موفقیت‌های بزرگ منچسترسیتی در دوران پپ گواردیولا را به دلیل 115 تخلف مالی ادعایی‌اش که هنوز در حال بررسی است، زیر سوال برد.

این بازیکن سابق فوتبال 60 ساله از اصطلاح "فیل در اتاق" برای دستاوردهای پپ در سیتی استفاده کرد، یک عبارت انگلیسی که به عنوان استعاره‌ای برای یک حقیقت بسیار بدیهی استفاده می‌شود که نادیده گرفته شده یا یک مشکل آشکاری که نمی‌خواهند به آن پرداخته شود. 

رایت در گفت و گو با جیمی کاراگر گفت: «ما نمی‌توانیم در مورد موفقیت‌های منچسترسیتی صحبت کنیم بدون اینکه درباره این واقعیت صحبت کنیم که 115 اتهام علیه آنها وجود دارد. چیزی که من بیشتر دوست دارم این است که این اتهامات از بین بروند تا بتوانیم به تیم و مربی عشقی که لیاقتش را دارند بدهیم.»

رایت ادامه داد: «وقتی در مورد منچسترسیتی صحبت می‌کنید، انگار یک فیل در اتاق است. شما می‌خواهید بدون گفتن "بله، اما" در مورد آنها صحبت کنید. این برای بازیکنان یا باشگاه منصفانه نیست، بنابراین هر چه زودتر این اتفاق بیفتد (محکومیت یا رفع اتهام)، بهتر است.»

لازم به ذکر است که در فوریه 2023، پس از تحقیقاتی که در سال 2018 آغاز شد، منچسترسیتی به 115 اتهام مرتبط با قوانین مالی قهرمانی لیگ انگلیس متهم شد.

گواردیولا در نوامبر 2023 گفت: «ما بی گناه هستیم تا خلاف آن ثابت شود. من می‌دانم که مردم می‌خواهند سیتی مجازات شود. متاسفم. وقتی حکم مشخص شد، به اینجا می‌آییم و توضیح می‌دهیم.»

اگر همه چیز به روال خود ادامه دهد، در تابستان 2025 حکمی درباره «پرونده سیتی» صادر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها