کد خبر: 706726
تاریخ انتشار :

رئال فراموش نکرده: شبی که پپ چهار نشان داد

پپ گواردیولا سال گذشته رئال را در اتحاد دفن کرد و به شکلی تاریخی نیز پیروزی را جشن گرفت. تصویر پپ بعد از بازی هنوز هم رئال را آزار می‌دهد.

رئال فراموش نکرده: شبی که پپ چهار نشان داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، یک نقاشی در یک نگاه، نشان دهنده چیزی است که ممکن است در کتاب، 10 صفحه کامل را اشغال می‌کند. این ایده تقابل بین متن و تصویر برای اولین بار در رمانی از تورگنیف (1862) ظاهر شد و در نهایت به نمونه‌ای مبدل شد بر قدرتی که تصویر برای انتقال، توضیح یا نشان دادن جنبه‌هایی خاص دارد.

یک انتقام تمیز

اگرچه قبل از شروع نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال گذشته، پپ گواردیولا اطمینان داده بود که آنها به بازی با رئال به عنوان دیداری انتقامی نگاه نمی‌کنند اما واقعیت پس از کسب پیروزی و رسیدن به فینال کاملاً متفاوت بود. 

پپ گفته بود: «من این قرعه را می‌خواستم، زیرا جدال سال گذشته آنقدر سخت بود که تمام انرژی تیم را گرفت. زیرا گفته می‌شد این بازیکنان بی‌ارزش هستند و آنها شخصیتی ندارند. دردی از آن بازی برای ما به یادگار ماند که فراموش نشدنی بود (از دست دادن برد در دقیقه پایانی با دو گل رودریگو و سپس حذف از رقابت‌ها) ولی به دنبال فوتبال خوبیم نه انتقام.»

پپ صادقانه توضیح داد که چرا آنها می‌خواستند با رئال مادرید روبه‌رو شوند. پیروزی‌ای که در خدمت آزاد کردن هر چیزی بود که در درون داشتند و باید پس از شکستی که در برنابئو با بازگشت حماسی سفیدها رقم خورد، متحمل می‌شدند.

دفن رئال در اتحاد

جدیت بیشتر از رقیب برای هر توپ، تسلط بر مالکیت توپ و حبس رئال در منطقه خودش طوری که نتواند کاری بکند جز انتظار برای یک ضد حمله تصادفی، برخی از کلیدهای پپ گواردیولا در بازی برگشت فصل گذشته در اتحاد بود. تاکتیکی که با آن پپ گواردیولا موفق شد رئال را دفن کند. 

پاهای لرزانی که تیمش در دوره قبل احساس کرد، دیگر وجود نداشت و او که تنها یک قدم تا رسیدن به عنوان مورد انتظاری که از زمان ترک بارسلونا به دنبالش بود فاصله داشت، به هدفش رسید. سومین لیگ قهرمانان او به عنوان مربی پس از شکست اینترمیلان در فینال نیز به دست آمد.

یک عکس جنجالی

"چهار؟"، زیر عکس به اشتراک گذاشته شده توسط مانل استیارته (دوست صمیمی پپ)، این کلمه دیده می‌شد. در تصویر می‌توانید خود پپ گواردیولا را همراه با برادرش پره، رئیس جمهور سابق آرژانتین، مائوریسیو ماکری، یا رئیس تیم سیتی، خلدون مبارک، مشاهده کنید. همان‌طور که مشاهده می‌شود، تمام افراد درون عکس، چهار انگشت خود را به نشانه چهار گلی که منچسترسیتی در بازی مقابل رئال مادرید به ثمر رساند، بالا برده‌اند. 

با این حال، علی‌رغم قوی بودن پیامی که همراه عکس بود، رئال مادرید کاملاً "ضربه" متحمل شده را پذیرفت و جشن منچسترسیتی را درک کرد. چیزی منطقی بعد از یک نتیجه تاریخی. 

یکی از مدیران باشگاه رئال می‌گوید: «پیروزی‌هایی با این کالیبر باید جشن گرفته شود و احساس غرور کرد. این چیزی است که به ما برنمی‌خورد.» 

اگرچه باید گفت که به معنای این نیست که رئال همه چیز را فراموش کرده است. نه فقط برای عکس جنجالی، بلکه برای شکل شکست. رختکن رئال نگران اتفاقات پیش رو نیست و مشتاق و بسیار خوشبین برای رسیدن به "انتقام" خود است. 

آنچلوتی قبل از مسابقه‌ای که دنیای فوتبال را فلج می‌کند، گفت: «ممکن است منچسترسیتی بهترین تیم اروپا در حال حاضر باشد، نمی‌دانم، خواهیم دید ولی ما تمام اعتماد به نفس دنیا را داریم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها