کد خبر: 707380
تاریخ انتشار :

یک امتیاز اضافی استقلال به پرسپولیس پرید!

سازمان لیگ فوتبال ایران مقررات برگزاری مسابقات لیگ برتر را منتشر کرد.

یک امتیاز اضافی استقلال به پرسپولیس پرید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سازمان لیگ، در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک روش تعیین رده بندی تیم‌ها در جدول مسابقات را ابلاغ کرد. 

این نامه  پیش از شروع مسابقات لیگ برتر به باشگاه‌ها از طریق اتوماسیون اداری ابلاغ شده بود. بر اساس این ابلاغیه به باشگاه‌ها اعلام شد که از این فصل مسابقات و در حالت رقابت رو در رو مابین دو تیم، قانون گل زده بیشتر در خانه حریف در شرایط برابر که پیش از این به صورت دو برابر اعمال می‌شد محاسبه نمی‌شود.

یعنی اگر امتیاز دو تیم برابر باشد، ابتدا بازی رو در روی دو تیم ملاک قرار می‌گیرد. در صورتیکه دو تیم در این آیتم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر باشند، گل زده بیشتر در خانه حریف معیار ارزیابی نیست.

معیار بعدی برای تشخیص برتری تیم‌ها تفاضل گل در مجموع مسابقات است و پس از آن گل زده بیشتر و اگر تمامی این آیتم‌ها برابر باشد، برگزاری بازی مستقیم در زمین بی طرف با رعایت قوانین حذفی ملاک تعیین رده بندی تیم‌ها در جدول می‌شود.

سازمان لیگ فوتبال برتر ایران فاقد دفترچه قوانین برگزاری مسابقات لیگ برتر در هر دوره است، به صورتی که این دفترچه قابل دانلود بوده و مورد استناد اهالی فوتبال قرار بگیرد. اتفاقی که پیش از هر تورنمنت منظم در سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

باتوجه به نتایج به دست آمده در دربی، استقلال صاحب یک برتری اضافه نسبت به پرسپولیس بود و در صورت تساوی در امتیاز، استقلال در پایان فصل و در صدر جدول، آبی‌ها می‌توانستند با گل زده در خانه حریف نسبت به پرسپولیس، به قهرمانی برسد اما این برتری حالا از دست رفته است.

با قوانین جدیدی که سازمان لیگ امروز به آن رسمیت بخشیده است، گل زده در خانه حریف، ملاک برتری در بازی رودررو نخواهد بود و این موضوع یک تغییر جدی نسبت به مقررات فصل گذشته است.

به این ترتیب در صورتی که دو تیم از نظر امتیازی برابر باشند، بازی رودررو در حالی مورد محاسبه قرار خواهد گرفت که به طور مثال اگر بازی رفت 2-0 و بازی برگشت 2-4 شود، تیمی که دو گل در خانه حریف زده، برتری نسبت به تیم حریف نخواهد داشت.

پس در این صورت، تفاضل گل در جدول کامل مورد محاسبه قرار خواهد گرفت که بر این اساس اکنون استقلال تفاضل +19 دارد و پرسپولیس با تفاضل +17 در موقعیت ضعف قرار گرفته است. با این حال این مقررات باعث می‌شود تا کسب پیروزی پرگل در هفته‌های باقی‌مانده از اهمیت مضاعفی برخوردار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها