کد خبر: 708806
تاریخ انتشار :

جواد نکونام: اشکمان در آمد!

سرمربی استقلال می‌گوید نیمکت تراکتور و بازیکنان تعویضی، ورق بازی را به سود میزبان برگرداندند.

جواد نکونام: اشکمان در آمد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، جدال حساس استقلال و تراکتور در استادیوم یادگار امام تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید. جواد نکونام سرمربی آبی‌ها در نشست خبری پس از این بازی شرکت کرد و پاسخگوی سوالات بود که در زیر می‌خوانیم:

* وزش باد روی عملکرد ما اثرگذار بود

به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. بازی سخت و جانداری بود. می‌دانستیم بازی در خانه تراکتور با توجه به بازیکنان باکیفیتی که دارد، سنگین است. سعی کردیم بازی که مدنظرمان است را انجام دهیم. هرچند شدت باد روی عملکرد ما در نیمه اول، در دفع توپ‌ها و پاس‌ها تاثیر داشت.

* باید در نیمه اول کار را تمام می کردیم

در همین نیمه اول باید بازی را تمام می‌کردیم و گل می‌زدیم. در چنین بازی‌هایی باید با کمترین موقعیت، بتوانید به موفقیت برسید و بازی را تمام کنید. تمام تلاشمان را کردیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. سعی کردیم در ضدحمله به گل برسیم ولی متأسفانه در دادن پاس‌های آخر دقت نداشتیم. می‌دانستیم باید هجومی‌تر بازی کنیم ولی تعویض‌های تراکتور و کیفیت بازیکنانش شرایط بازی را عوض کرد.

* تراکتور تیم پرمهره‌ای است

خودتان دیدید بازیکنان تعویضی و نفراتی که وارد زمین شدند، شرایط بازی را تغییر داد. بازیکنانی که از روی نیمکت وارد زمین می‌شوند، در چنین بازی‌هایی خیلی تأثیرگذار هستند. تراکتور تیم پرمهره‌ای است و دیدید که روی نیمکت چه بازیکنانی دارند. از طرفی تیم ما نتوانست کار خودش را انجام بدهد.

* تمام هم و غم ما در این فصل، جذب بازیکن بود

وقتی چند بازیکن تیم ما خسته می‌شوند، باید تعویض کنیم و شرایط تیمی را تغییر دهیم تا به موفقیت برسیم ولی کارمان سخت می‌شود. دلیلش این است که در ابتدا و در نیم فصل، تمام هم و غم ما جذب بازیکن بود. بچه‌های ما تا الآن شاهکار کرده‌اند. این بازیکنان را باید طلا گرفت.

* تیم‌های دیگر بازیکنان بیشتری نسبت به ما دارند

حداقل در میان چهار تیم برتری که وجود دارد، حتی تیم‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به ما قرار دارند، به مراتب بازیکنان بیشتری دارند. این تیم ما است که توانسته است تا الآن در صدر جدول باشد. اینکه چه تیمی قهرمان خواهد شد، در هفته آخر مشخص می‌شود.

* کسان دیگری باید سرشان پایین باشد

به بچه‌هایمان گفته ام که کارشان را انجام دهند و باید سرشان بالا باشد. تیم و هوادارانمان باید سرشان بالا باشد. مردم می دانند چه کسانی باید سرشان پایین باشد. ما شرایط سختی طی ماه‌های گذشته داشتیم. به من بگویید کدام تیم چنین شرایطی دارد که من هم بدانم.

* همیشه نگران واگذاری استقلال بودم

پتروشیمی خلیج فارس؟ من روز گذشته نیز درباره این اتفاق خوبی که برای آینده استقلال رخ داده، صحبت کردم. مهم نیست که فردا چه کسی سرمربی تیم باشد، مهم این است که اتفاق خوبی برای باشگاه استقلال افتاد و به چیزی که حقش داشت، رسید. این موضوعی است که من همیشه به عنوان هواداران استقلال در سال‌های قبل و امسال به عنوان مربی نگرانش بودم. تراکتور، سپاهان و پرسپولیس تیم‌هایی که بالای جدول هستند، ببینید چقدر تیم‌های خوبی هستند.

* سقف را رعایت نکردیم و اشکمان درآمد

نکونام در پاسخ به این سوال که استقلال و پرسپولیس از لحاظ هزینه در یک سطح قرار دارند، گفت: ما از هر سه تیم دیگر (از لحاظ هزینه) پایین‌تر هستیم. ببخشید ما سقف را رعایت کردیم و اشکمان درآمد. کدام تیم سقف را رعایت کرد؟ گفتند امتیازشان کم می‌شود که نشد. می‌گفتند بازیکنانشان محروم می‌شود که نشدند. فقط سر ما کلاه رفت. از روز اول نیز به هواداران گفتم سرمان کلاه می گذارند و الآن فهمیدم این اتفاق افتاده است.

* بخاطر اسماعیلی فر، حسینی را محروم کردند

من یامگا و مهدی پور را از دست داده‌ام، آرمین سهرابیان را دو هفته نداشتم و ان شالله هفته دیگر برسد، سعی می‌کنم چیزی درباره حسینی نگویم؛ رقابت بین او و دانیال اسماعیلی‌فر بود و فشار وجود داشت که حسینی هم محروم شد! این وضعیت تیم من است و شما ببینید وضعیت تیم‌های دیگر چطور است؟ بخاطر اینکه تیم‌های دیگر وقتی بازیکن تاپ می‌گیرند، آنها را حفظ می‌کنند. چند سال است که بازیکنان پرسپولیس کنار هم بازی می‌کنند؟

* کدام تیم چنین وضعیتی دارد؟

تیم من تاکنون با این نفرات بازی کرده است. تلاش کردم از بهترین نفرات در ترکیب استقلال استفاده کنم. امروز تعداد بازیکنان استقلال با سه بازیکن زیر ۲۳ سال به ۲۰ نفر رسید. به من بگویید کدام تیم چنین شرایطی دارد که من هم بدانم. امسال نمی‌توانیم شرایط را تغییر بدهیم و امیدوارم وضعیت خوبی برای استقلال رقم بخورد.

* خالدآبادی پخته عمل کرد

به محمدرضا خالدآبادی تبریک می‌گویم که خیلی خوب و پخته عمل کرد. او دروازه‌بانی فوق‌العاده است و بدون هیچ حاشیه‌ای در تمرینات و بازی‌ها حاضر شده است. آینده متعلق به اوست. حسین حسینی هم کاپیتان استقلال است و برای تیم ما بازی می‌کند. خالدآبادی فوق‌العاده کار کرد و نشان داد آینده درخشانی دارد. امیدوارم خالدآبادی در تیم ملی کشورمان موفق باشد.

* قضاوت داور بازی خوب بود

حیدری قضاوت خوبی داشت و به صحنه‌ها نزدیک بود. با این حال تراکتور در یکی دو صحنه که تحت فشار ما قرار داشت، با خطا از فشار خارج می‌شد. نسبت به این مسئله اعتراض کردم. مواردی که فوتبالیست‌ها متوجه می‌شوند، مرا ناراحت کرد.

* امیدوارم آینده فوتبال ما تغییر کند

کیفیت بازیکنان فعلی فوتبال ایران در مقایسه با بازیکنان سال‌های گذشته: آیا ما جانشینی برای علی دایی داشتیم؟ خیر. امیدوارم آینده فوتبال ما تغییر کند و قوانین درستی بنویسیم که لطمه‌ای به بازیکنان جوان وارد نشود. شرایط از این لحاظ خوب نیست.

* مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه‌ای را که باید می‌گرفتیم، گرفتیم

رضایت از تساوی؟ می‌دانستیم صدرنشین هستیم و چه چیزی از بازی می‌خواهیم. تمام توان خود را گذاشتیم، اما توان ما به همین اندازه است و قابل رقابت با تیم‌های بالای جدول نیستیم. تراکتور سال گذشته همین استقلال را در تبریز ۲ بر صفر شکست داد. بازیکنان ما عملکرد خوبی مقابل تیم‌های تراکتور، سپاهان و پرسپولیس ارائه کردند و نتیجه‌ای را که باید می‌گرفتیم، گرفتیم.

* روی دو بازی خانگی تمرکز کرده‌ایم

تمرکزمان روی دو بازی خانگی است. هواداران قطعا حمایت می‌کنند. باید تمام توان و انرژی را برای این دو بازی بگذاریم. هرچه خدا بخواهد همان اتفاق می‌افتد. کسی نمی‌تواند تقدیر ما را عوض کند.

* تراکتور تیم کوچکی نیست

نگرانی بابت موقعیت‌های از دست رفته؟ نه، کارمان را انجام می‌دهیم. تراکتور تیم کوچکی نیست. کیفیت بازیکنانش را ببینید. شاید در مقطعی حواشی، مشکلات و نتیجه نگرفتن بود ولی بازیکنان زیادی دارند. نیمکت پُری دارند.

* نمی‌شود در این بازی ها 10 موقعیت خلق کرد

اینطور نبود که ما سوار بازی و 10 موقعیت داشته باشیم. برای حریف هم اینطور نبود. تیم خوبی هستند ما را کنترل کردند تا کمترین موقعیت را داشته باشیم. ما هم همین کار را انجام دادیم. در این بازی‌ها، اینطور نیست که هر تیم بتواند 10 موقعیت خلق کند. خلاقیت در فوتبال ما کم شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها