کد خبر: 711288
تاریخ انتشار :

توافق قطعی: فلیک جانشین ژاوی شد

طبق ادعای رسانه‌های اسپانیایی، باشگاه بارسلونا شب گذشته در لندن با هانسی فلیک به توافق رسید و او جانشین قطعی ژاوی است.

توافق قطعی: فلیک جانشین ژاوی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، هانسی فلیک سرمربی بعدی بارسلونا خواهد بود. باشگاه کاتالان در جریان سفر مدیر ورزشی، دکو و عضو دیگر تیم مدیریت ورزشی، بویان کرکیچ، به لندن، پاسخ مثبت سرمربی سابق بایرن مونیخ را دریافت کرد. 

در این جلسه به غیر از فلیک، پینی زاهاوی، ایجنت او، نیز حضور داشت. علی‌رغم تکذیب همه طرف‌های درگیر، حقیقت این است که این جلسه در نهایت برگزار شد، که آن هم به طور رضایت‌بخش به پایان رسید و بر سر مسائل اساسی به توافق دست یافتند. 

این را دیشب ال‌چیرینگیتو اعلام کرد و امروز توسط آاس و اسپورت نیز تایید شد. در واقع الان می‌توان تا 99 درصد فلیک را سرمربی فصل بعد بارسلونا دانست اما هنوز موضوعات دیگری برای بررسی در باشگاه وجود دارد.

باید به‌خاطر داشت که فلیک مدتی است در مدار بلوگرانا بوده است. از روزی که ژاوی استعفای خود در پایان فصل را اعلام کرد، سرمربی آلمانی در میان گزینه‌های مورد علاقه لاپورتا بود. ایجنت او پینی زاهاوی نیز ارتباط بسیار دوستانه‌ای با لاپورتا دارد و همین امر نیز کمک زیادی به انتخاب فلیک برای جانشینی ژاوی کرد. با او قراردادی دو ساله با بند ویژه برای تمدید در سال سوم بسته خواهد شد که بر اساس نتایجی است که تیم کسب خواهد کرد. به یاد داشته باشیم که فلیک از مدتی پیش یادگیری اسپانیایی را نیز شروع کرده است.

بدیهی است که باشگاه اکنون باید وضعیت قرارداد ژاوی هرناندز و بقیه کادر فنی‌اش را حل کند. هنوز هیچ‌کس از بارسا چیزی را به طور رسمی به مربی اعلام نکرده است. باجناق سابق لاپورتا، الخاندرو اچه‌واریا، از چند روز پیش به دنبال پیدا کردن راهی برای جدایی توافقی با ژاوی است. 

اعلام جدایی ژاوی و انتخاب فلیک، تا بعد از بازی یکشنبه برابر سویا رسمی نخواهد شد. قرار است دوشنبه یا سه‌شنبه جلسه‌ای بین ژاوی و کمیسیون ورزشی برگزار شود که در آن دلایل برکناری وی با حضور دکو  تشریح می‌شود، زیرا بخشی از این تصمیم (برکناری ژاوی) به دلیل گزارش تهیه شده توسط مدیر ورزشی است. 

این تصمیم باید روز پنجشنبه توسط هیئت مدیره تایید شود، اگرچه در اصل جای تعجب نیست: اکثر مدیران از مدت‌ها قبل از کناره گیری او حمایت می‌کردند.

موضوع اصلی این است که آیا یک توافق اقتصادی در مورد غرامت وجود خواهد داشت یا خیر. از اطرافیان مربی اطمینان حاصل می‌شود که مربی حاضر است بخش زیادی از دستمزد باقی‌مانده را ببخشد، ولی باشگاه باید متعهد به پرداخت دستمزد کامل دستیارانش شود.

در هر صورت، ژاوی قبلاً و زمانی که استعفای خود را در پایان ژانویه اعلام کرد، به وضوح اعلام کرده بود که هرگز مشکلی برای بارسا نخواهد بود. او سه هفته پیش که از تصمیمش برگشت و گفت خواهد ماند، تصورش را هم نمی‌کرد که از طرف باشگاه و به این شکل تحقیر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها