کد خبر: 711683
تاریخ انتشار :

جواد نکونام: مطمئن باشید که جام برای ماست

سرمربی استقلال در ابتدای گفت‌وگوی امروز خود با خبرنگاران تایید کرد حریف زیر فشار است و جام به استقلال می‌رسد.

جواد نکونام: مطمئن باشید که جام برای ماست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، امروز بعدازظهر خبرنگاران مطلع شدند برای گفتگو با جواد نکونام باید در کمپ حجازی حضور داشته باشند که برخلاف بازی با نساجی، با لحن آرام و مفصلی درباره همه چیز به صحبت پرداخت که این موضوع نشان می دهد رویکرد آنها تغییر کرده است.

نکته جالب اینکه جواد نکونام بار دیگر صحبت‌هایش علیه داوری‌ بازی‌های لیگ را تکرار کرد و البته این بار با لحنی آرام‌تر اعلام کرد روی صحبت‌های اولیه خود می‌ماند و حاضر است تک تک حرف‌ها و صحنه‌ها را در کمیته انضباطی آنالیز کند.

لحن آرام و امیدبخش نکونام علی‌رغم صحبت‌های تندش برای هواداران امیدوار کننده بود؛ به خصوص اینکه نکونام از جنگیدن تا روز آخر و اطمینان از کسب قهرمانی صحبت کرد. مشروح صحبت‌های او را می‌خوانید:

*از روز اول گفتم تا روز آخر می‌جنگیم

به هر حال دو هفته از لیگ مانده و تمام تمرکزمان روی دو بازی باقی مانده است تا انشاالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول اگر خاطرتان باشد گفتم تا روز آخر می‌جنگم. زحمت‌مان را می‌کشیم و تلاش مان را می‌کنیم ولی هیچ قولی برای قهرمانی ندادم‌. گفتم ۱۳ بازیکن هم داشته باشیم برای قهرمانی می‌جنگم و بهتر است حرف‌ها و فیلم‌های مرا مرور کنید. الان هم برنامه ما هیچ تغییری نکرده است و می‌جنگیم تا آخرین روز. روزی که باهم شروع کردیم قول دادیم بجنگیم و زحمت بکشیم.

*افراد کوچک باشگاه دوست داشتند استقلال را کوچک کنند

دوستان خیلی‌ها نمی‌خواستند این تیم نتیجه بگیرد و گفتند پنجم و سیزدهم بشود. من از روز اول گفتم اینجا استقلال است و باشگاه بزرگی است و نباید کوچکش کنیم ولی کسانی که در این باشگاه کوچک بودند دوست داشتند باشگاه را کوچک کنند ولی اجازه ندادیم. به کمک هواداران و بازیکنان‌مان زحمت‌مان را کشیدیم و الان هم تا لحظه آخر نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود؛ تو فوتبال را می‌گویم به خاطر اینکه باید تلاش کنیم و ۲ بازی را ببریم. قطعا رقیب تحت فشار هست و مطمئنم که بعد از دو تا بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران‌مان است.

*بعد از بازی نساجی اظهارات بازیکنان همراه با ناامیدی بود اما الان به نظر می‌رسد از لحاظ روحی ریکاوری شدید؟

اینجوری نیست و ناکامی وجود نداشت. من صحبت‌هایم را عینا تکرار می‌کنم، شما بروید قضاوت بازی سپاهان و پرسپولیس را ببینید. پرسپولیس و ملوان را ببینید. بازی ما را با رفسنجان و نساجی ببینید. بحث آن روزمان کاملا درست و فنی بود به خاطر اینکه با این اتفاقاتی که داور رقم می‌زند مگر می‌شود قهرمان شد؟ در زمین تیم را می‌بینید، از روز اول همین بودیم و الان هم همینیم. نه ما و نه هواداران حق ناامیدی نداریم. هیچکدام از بازیکنان من حق ندارند یک روز بد تمرین کنند و یک روز بد بازی کنند. این همه هوادار داریم که جان و زندگی‌شان را برای بازیکن گذاشته است.

ما نباید شرمنده باشیم، به ناحق آمدیم دوم

نکته دوم، تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم. تمام بازیکنان و کادر زحمت‌شان را کشیدند. کسان دیگری باید شرمنده باشند که شرایط را سخت کردند وگرنه تا الان قهرمان شده بودیم و جشن‌مان را هم گرفته بودیم. ۶ تا تیم از ما بیشتر هزینه کردند. شما تیم ما را دیدید که چه بلایی سر بازیکنان‌مان آمد که قرارداد ۸ میلیاردی را کرد ۱ میلیارد. بازیکن داشتیم قراردادش را کرد ۱۵۰ میلیون تومان‌ به خاطر اینکه بتواند سقف را رعایت کند و نیم فصل گذاشت از تیم‌مان رفت. این اتفاقات پدر تیم ما را در آورد ولی اینجا در کارمان با استقلال اصلا تعارف و شوخی نداریم. برای استقلال تمام وجودم را می‌گذارم و بازیکن هم باید وظیفه‌اش را انجام دهد. ما اینجا یک وظیفه داریم که آن هم جنگیدن برای استقلال تا روزی است که این پرچم دست‌مان است و روزی که دست یکی دیگر بود آرزوی موفقیت می‌کنیم. مطمئن باشید این تیم تا روز آخر می‌جنگد و زحمتش را می‌کشد و به امید خدا اتفاقات خوب فوتبالی بیفتد تا ما حق‌مان را بگیریم چون به نظرم الان به ناحق آمدیم دوم.

*با بیشتر از میانگین دو امتیاز هنوز قهرمانی قطعی نشده، فکر می‌کردید به این امتیاز برسید؟

هیچکس فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد، حتی تیم رقیب ما یک روز به یکی از مربی‌های من پیام دادند که آن تیم خیلی قوی است و آنها را شروع به اذیت کردن کنیم. ما گفتیم اصلا به کسی کاری نداریم و تمرکزمان روی تیم خودمان است که حق خودمان را بگیریم. وقتی دیدند واقعا تیم ما لقمه گلوگیری برای بقیه است، شروع کردند به اذیت کردن و اذیت فوتبالی هیچکس نمی‌تواند انجام دهد مگر اینکه با اتفاقات داوری باشد. برادران حیدری دو تا بازی که برای تیم ما و رقیب قضاوت کردند را ببینید. آنها متاسفانه جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد اتفاقات فوتبالی خارج از چارچوب بود که ما نمی‌توانستیم هیچ کاری انجام بدهیم چون تاکتیک و این‌ها نبود.

*تحت تاثیر نتیجه بازی رقیب قرار گرفتیم

تیم‌مان بازی با نساجی بعد از شنیدن نتیجه، به هرحال چون هوادار در استادیوم است و نتیجه را می‌شنود خواه ناخواه این اتفاق برایش می‌افتد ولی من بین دو نیمه سعی کردم این را برگردانم ولی بازیکن تمرکزش را از دست می‌دهد و حتی مربی رقیب ما هم حواسش به آن بازی بود. به نظرم تیم‌مان تحت تاثیر نتیجه نیمه اول قرار گرفت که فکر نمی‌کردم با اتفاقات و اشتباهاتی که در آن بازی انجام می‌شود نتیجه برمی‌گردد. ولی به هرحال این اتفاق افتاد. ما یک راه داریم و حمایت و تلاش هواداران تا روز آخر‌.

*صحت گفته‌های شما در مورد اینکه دست‌تان خالی است در بازی نساجی نشان داده شد. فکر نمی‌کنید این مسئله به تیم ضربه می‌زند؟

من روز اول هم گفتم که با سیزده بازیکن هم می‌جنگم‌. من این شرایط را وقتی بازی می‌کردم داشتم و الان هم به عنوان مربی این شرایط را دارم‌. وقتی شما در یک کورسی قرار می‌گیرید و باید یک مسیر طولانی را بدوید، کسی که انرژی بیشتری دارد قطعا به موفقیت می‌رسد. من نمی‌توانم حتی به دو تا از بازیکنانم استراحت بدهم. شاید یک بازیکن بد بازی کند، هوادار هم ناراحت شود، بله می‌دانم ولی باید چه‌کار بکنم؟ من ۱۶ آبان ماه گفتم فلان بازیکن را می‌خواهم و نگرفتند که نامه‌اش موجود است. بازیکنان معمولی که بند فسخ داشتند را برایم نگرفتند. خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی رقم زدند. کسی فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد و به نظرم بازیکنان‌مان کار بزرگی انجام دادند ولی هنوز کار بزرگ‌مان را تمام نکردیم. تا ۶۶ امتیاز هیچ کوتاهی نمی‌کنیم. امیدوارم بتوانیم این دو بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

*بازی آخر در دستگردی برگزار می‌شود؟

من نمی‌دانم در جریان نیستم.

*اتفاقات بازی نساجی از شب قبلش شروع شد. آقای حیدری گفت تهدید به قتل شدم و بعد آقای خسروی صحبت کردند. شما این پازل اتفاقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پازلی وجود ندارد، سخت است که تیم‌ ما با این شرایط سخت قهرمان شود و شاید برای‌شان سنگین بشود. وقتی ایشان به عنوان داور انتخاب شد من گفتم هفته قبل برادر ایشان داور نساجی بوده. بازی با ملوان برادرشان اشتباه کرده و تیم رقیب برده. بازیربا رفسنجان ایشان اشتباه کرده و دو امتیاز از دست دادیم. اعتراض کردیم و گفتیم این اتفاق نباید بیفتد. حتی بعد از اینکه بازی به تعویق افتاد گفتیم این اتفاق نباید بیفتد و گفتند خیال تان راحت! نه آقا کجا خیال مان راحت، اینجا سی، چهل میلیون هوادار دارد و نمی‌توانیم خیال‌مان راحت باشد. الان کی جواب می‌دهد؟ مگر اشتباه نکردند پس چرا علنی نمی گویند محروم شدند و کمیته اخلاق و انضباطی رفتند. بعد می‌گویند نکونام باید بیاید کمیته انضباطی. باشد من ترجیح می‌دهم بیایم حضوری صحبت کنم و صحبت‌های دیگری هم انجام دهم که شفاف‌تر و واضح‌تر است و شاید نتوانم اینجا صحبت کنم.

*صحبت خاصی با دقیقی و نویدکیا(رقیبان پرسپولیس) در دو بازی آینده دارید؟

نه، آنها تیم‌های‌شان خوب هستند. این دو نفر را همه می‌شناسند و همه مربی‌‌هایی که کار می‌کنند مربی‌های با شرفی هستند. ما دنبال این نیستیم کسی را روی خط برنامه بیاوریم و بگوییم با شرف بازی کن. این‌ها خودشان انسانهای شریفی هستند و کارشان را انجام می‌دهند. ما نیازی به این کارها نداریم‌. انقدر از رضا عنایتی سوال کردند او گفت بسه دیگه! می‌خواهید بیاید برای شما بازی کند! او خودش تیم دارد و زحمت می‌کشد و در شرایط بحرانی است و هرروز از او سوال می‌کنند و خسته کننده شده. هیچکس هم نیست ورود کند. ما تا نفس می‌کشیم باید برویم کمیته انضباطی‌. هر حرفی زدم راست گفتم و باز هم می‌گویم. خیلی چیزهای دیگر هم هست که اگر رفتیم آنجا در خدمت‌شان هستم. حتی اگر نیاز باشد تمام صحبت‌هایم را توضیح دهم این کار را می‌کنم چون هیچ چیزی را دروغ نگفتم. داوری را گفتم، مگر دروغ بود؟ آنجا بنشینیم آنالیز کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاد که یک تیم تحت فشار از فشار خارج شود آن هم از طریق یک داور.

*یکسری صحبت‌ها هم در مورد آقای تاج کردید، روی آن صحبت‌ها هستید؟

در مورد تیم ملی بود و به وقتش صحبت می‌کنم. بعضی وقتها احساس می‌کنم سوء استفاده می‌شود. من سعی کردم قبل از اینکه لیگ اینطوری شود جلسه‌ای داشته باشم ولی نتوانستیم صحبت داشته باشیم. وقتی آرامش را به دست آوردیم قطعا یک صحبت خوب در مورد تیم ملی با هم خواهیم داشت.

*چه صحبتی با هواداران دارید؟

واکنش هواداران طبیعی بود. اگر پنجم بودیم و به رتبه دوم می‌رفتیم هواداران خوشحال می‌شدند. از آنطرف وقتی از صدر به دوم می‌آیید آنها ناراحت می‌شوند و وقتی هم که به ناحق پایین می‌آیی بدتر می‌شود. همه صحبت‌ها شرایط را سخت می‌کند. از روز اول هواداران می‌دانستند که به عشق آنها ایستادیم. از روز اول هواداران می‌دانند که وقتی شروع کردیم چند نفر بودیم و در ادامه چند نفر شدیم. ما لیست بزرگسالان و زیر ۲۳ سال‌مان هنوز خالی است. ما پنج تا زیر ۲۳سال داریم که دو تا دروازه‌بان هستند. یک تیم می‌خواهد در یک جنگی برود، چطوری باید برود؟ ما هیچی نداریم. هواداران از روز اول ما را حمایت کردند. خواسته ما این بوده که ما را حمایت کنند و خواسته آنها این بوده که تیم زحمت بکشد و بجنگد. ما تا روز آخر می‌جنگیم. از آنها می‌خواهیم این بازی استادیوم پر باشد و تیم را تشویق کنند. دوست دارم لباس و شال آبی تنش‌شان باشد و این اتفاق بیفتد تا بازی را ببریم تا خوب فصل را تمام کنیم. الان در لیگ نخبگان آسیا هستیم و برای ما افتخاری است. تیم.هایی که بیشتر بازیکن داشتند و هزینه کردند نتوانستند این را به دست بیاورند. من همبشه جاه طلبم و هیچ موقع کم نمی‌خواهم و هر چه به دست بیاورم بیشتر می‌خواهم. برای به دست آوردن آن تمام زحمتم را می‌کشم. به عشق هوادارها اینجا آمدم و اگر آنها نمی‌خواستند من اینجا قطعا دوام نمی‌آوردم. الان نیاز به حمایت آنها دارند که بهترین بازی مان را انجام بدهیم.

*به نظر شما فساد در فوتبال ما وجود دارد؟

الان من این را بگویم باید دوباره بروم کمیته انضباطی‌. بگذارید یکی‌اش را پاک کنیم. (باخنده). دروغ بگویم، نه! ولش کنید اصلا ما باید بچسبیم به بازی خودمان‌. ببینید چه اتفاقی برای‌مان افتاد. درباره همین بازی کارشناسی شود کافی است.

*انقدر از شکل بازی استقلال پرسیدند و ایراد گرفتند شما صدای‌تان درآمد.

استقلالی‌های عزیز می‌دانند این صحبت‌ها برای این است که استقلال چرا صدر جدول است و به شکل بازی مربوط نیست. با این همه ملی پوش و هزینه نیاز به کمک‌های بیرونی هم دارند؟ بله. بیرونی منظورم غیر از ۱۱ به ۱۱ است. داور بازی برای‌شان اشتباه می‌کند و صحنه‌هایش موجود است. حرف من هم با سند و مدرک است و فردا نگویند بیا کمینه انضباطی. این دو هفته همه نگاه‌ها به صداقت و شرافت فوتبال است. انشاالله همه بازیکنان و داوران‌مان دو هفته پاک داشته باشند که هرکس لیاقتش را دارد به قهرمانی برسد.

*آقای مورایس گفته بود اوساسونا آن موقع مثل استقلال بازی می‌کرد. نظرتان چیست؟

آقای مورایس یک مربی بزرگ است و از وقتی ایشان و آقای خمس به فوتبال ما آمدند من خودم ازشان یاد گرفتم. مربی با کلاسی است که کنار مورینیو کار کرده است. شما بازی رئال مادرید با رونالدو و ژاپی و خدیرا و دی ماریا ببینید، توقع داشتید اوساسونا چطوری بازی کند؟ مثلا باز بازی کند و ۶تا بخورد؟ قطعا اینجوری نیست. شما دیدید رئال جلوی منچستر چطور بازی کرد. این نفرات هستند که کیفیت کار را مشخص می‌کنند.

*آقای خمس استقلال را جزو مدعیان قهرمانی حساب نکرده بود ولی خودشان پیش از پایان لیگ رفتند.

به هرحال این اتفاقات می‌افتد. من به فردا نگاه نمی‌کنم و نگاهم به امروز است که بهترین عملکرد و تمرین را داشته باشم و تیم‌مان شرایطش برای فردا خوب باشد. الان هم نگاهم همین است و تمام تمرکزم روی اتفاقات این دو هفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها