کد خبر: 629541
تاریخ انتشار :

منتظر رشد ۶۰ درصدی این گروه بورسی باشید

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن اندیکاتور RSI به منطقه اشباع فروش، ممکن است در کوتاه مدت شاهد اصلاح جزئی در گروه خودرو باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص کل سهام خودرو اظهار کرد: گروه خودرویی در بورس تهران شامل ۲۸ شرکت است که از میان این ۲۸ شرکت، دو سهام ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل خودرو داشته اند.

او بیان کرد: از ۵۰ روز کاری گذشته (۸۰ روز معمولی) روند رو به رشدی را در گروه خودرویی شاهد هستیم ولی ضعیف‌تر از بقیه صنایع، اما در چند روز گذشته معاملات مثبت و پرحجمی رو از این گروه شاهد بودیم که باعث رشد نموداری شاخص گروه خودرو شد و از نظر سیستم تحلیلی ایچیموکو به بالای ابرکومو صعود کرده که این نوید بخش صعود در میان مدت و بلند مدت شاخص گروه خودرو و سهام‌های خودرویی است.

او در توضیح سیستم تحلیلی ایچیموکو بیان کرد: معمولا وقتی نمودار قیمت بالای ابر کومو قرار می گیرد، انتظار رشد قیمت را داریم و وقتی نمودار قیمتی زیر ابر کومو است، انتظار کاهش قیمت را داریم و ممکن است در کوتاه مدت شاهد اصلاح جزئی در قیمت باشیم.

 

ملک لی با اشاره به شکست خط روند نزولی شاخص گروه خودرو (شکل زیر) افزود: شاخص گروه خودرویی در حال حاضر در محدوده ۲۲۶ هزار واحد قرار دارد و انتظار داریم در صورت شکست محدوده مقاومتی مشخص شده، که در حال حاضر پایین محدوده مقاومتی قرار داریم، هدف اول شاخص خودرو رسیدن به محدود ۲۷۵ هزار باشد که در صورت رسیدن به هدف اول شاخص کل خودرو حدود ۲۳ درصد رشد خواهد کرد و در قدم بعدی، هدف دوم شاخص گروه خودرو رسیدن به محدوده ۳۶۵ هزار واحد است که در این صورت شاخص خودرو، حدود ۶۰ درصد رشد از محدود ۲۲۶ هزار واحد خواهد کرد.

او تاکید کرد: در صورت شکست محدوده مقاومتی، انتظار برای رسیدن به هدف اول، کوتاه مدت (حدود ۳ ماه) و انتظار رسیدن تا انتهای سال را برای هدف دوم متصور هستم.

تحلیل تکنیکال خودرو

بورس-خودرو۱۱۱۱

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر چه اخباری بر قیمت سهام خودرویی موثر است؟، اظهار کرد: از جمله عوامل موثر بر سهام خودرویی‌ها، قیمت مواد اولیه (مخصوصا قیمت ورق گالوانیزه)، میزان عرضه و تقاضا، تورم کلی، تورم ارز و تحریم‌های مختلف و اثرات آن است.

ملک لی در پایان تاکید کرد: البته با توجه به استقرار دولت جدید و رویکرد تیم اقتصادی در کنترل اوضاع اقتصادی کشور، انتظار رشد سریع و یا همان شارپ را از بازار بورس نداریم، کاری که متاسفانه در اوایل سال گذشته اتفاق افتاد و در نهایت منجر به ضرر بسیاری از سهامداران شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها