کد خبر: 633087
تاریخ انتشار :

کاهش ده درصدی قیمت خودرو

بررسی قیمت انواع خودروها اعم از داخلی‌ها و خارجی‌ها نشان می‌دهد که پس از تایید طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، همه خودروها در بازار اعم از پرتیراژهای داخلی، مونتاژی‌ها و خارجی‌ها کاهش یافته و با توجه به اینکه مشتریان برای خرید، دست نگه‌داشته‌اند، بازار در رکود سنگین به سر می‌برد.

کاهش ده درصدی قیمت خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: بررسی روند قیمت‌ خودرو در بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته‌های اخیر که روند قیمت‌ها در بازار، صعودی طی می‌شد، پس از اعلام موافقت مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی واردات خودرو و همانطور که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها با آزادسازی واردات کاهش قابل توجهی خواهد داشت؛ با اعلام خبر رفع ممنوعیت واردات و از سرگیری مجدد واردات خودرو، قیمت‌ خودروها را در بازار تحت تاثیر قرار داده است و منجر به کاهش قیمت‌ها شده است.

البته این کاهش قیمت‌ خودرو به سبب افزایش فروشندگان در بازار خودرو به سبب نگرانی از بابت کاهش بیشتر قیمت و در مقابل کاهش متقاضیان به امید همین موضوع (خرید با قیمت پایین‌تر) در آینده نیز اتفاق افتاده است.

کاهش ۵ الی ۱۰ درصدی قیمت خودروها در بازار

در این رابطه، سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران-  اظهار کرد: در حال حاضر رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم است. پیش از این نیز بازار در رکود به سر میبرد اما پس از اینکه هفته گذشته، مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را مصوب کرد و به احتمال بسیار بالا، شورای نگهبان نیز با این طرح موافقت خواهد کرد، این رکود بیشتر شد. این روزها فروشنده در بازار بسیار است و در مقابل خریدار اصلا مراجعه نمی‌کند و هیچ خریداری در بازار نیست.

وی افزود: براین اساس قیمت‌ خودروها اعم از داخلی‌ها، مونتاژی‌ها و خارجی‌ها در بازار با کاهش بطور متوسط پنج الی ۱۰ درصد مواجه شده‌اند؛ اما همانطور که اشاره شد، با توجه به اینکه معامله‌ای انجام نمی‌شود، می‌توان بازهم پایین‌تر از قیمت‌های اعلامی یا بیش از این ۱۰ درصد، چنانچه دارنده خودرو، فروشنده قطعی باشد (مثلا نیاز به پول داشته باشد) زیر قیمت و ارزان‌تر هم خودرو خود را بفروشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با این کاهش قیمت‌ خودرو اعلام کرد: مثلا در خودروهای مونتاژی، هایما S۷  توربو که در محدوده ۷۷۰ میلیون بود، اکنون ۷۳۰ هم عرضه می‌شود، جک که در اوج ۷۷۵ میلیون تومان بود، امروز ۷۲۰ میلیون تومان بوده است یا مزدا ۳ که تا اوایل هفته گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود، امروز یک میلیارد تومان هم مشتری ندارد.  

موتمنی ادامه داد: در خودروهای خارجی نیز همین روال دیده می‌شود. بطور مثال خودرویی که تا هفته گذشته بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان قیمت داشت امروز کمتر از ۱.۶ میلیارد هم فروشنده حاضر به فروش هست اما خریداری نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها