کد خبر: 634438
تاریخ انتشار :

سوابق هنری عزت الله مهر آوران

عزت الله مهرآوران بازیگر توانمند سینما و تلویزیون از سوابق کاریش اینگونه می گوید.

سوابق هنری عزت الله مهر آوران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: عزت‌الله مهرآوران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، زاده ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان بود. وی دارای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی (دکترا تئاتر)، و دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

به گفته عزت الله مهر آوران، او از ششم دبستان و از زمانی که از کالبد خود بیرون آمد و به نقش یک پسر یتیم جان داد، وارد دنیای تئاتر شده است. عزت الله مهرآوران در این باره گفته است: بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر شور و شوق عجیبی در من ایجاد کرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمایش نگاه جدی تری داشته باشم. بنابراین شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه نویسی من آغاز شد. هنوز که هنوز است من پر از شوق هستم، در دوره کارشناسی تئاتر آقای «عزت الله انتظامی» به ما می‌گفت؛ فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید.

سوابق در سینما

عزت الله مهرآوران در سال ۱۳۵۳ تجربه بازی مقابل دوربین را کسب کرد و در فیلم سینمایی «سایه به سایه» به کارگردانی ولی محمدی بازی کرد. در سال ۱۳۵۴ نیز در فیلم «یک راه» به کارگردانی علی اصغر شادروان ایفای نقش پرداخت.

او در نهایت در سال ۱۳۶۱ و پس از انقلاب فعالیت هنری خود ادامه داد و در فیلم «فیدوس» به کارگردانی عزت الله مهرآوران گام‌های دیگر خود را برداشت. فیلم‌های «ایلیا»، «هتل کارتون»، «مرد عوضی»، «تارهای نامرئی»، «آژانس شیشه‌ای»، «سیب سرخ»، «حوا، مومیایی ۳»،« بانوی من»، «آتیش بازی» و «خوابم میاد» را در سینما بازی کرده است.
درخشش و شهرت عزت الله مهرآوران در تلویزیون

عزت الله مهرآوران آثار زیادی در کارنامه تلویزیونی خود دارد. در سال ۱۳۶۵ سریال «داستان زندگی» به کارگردانی صادق عبداللهی را بازی کرد و سپس در سریال‌های «فروشگاه» و «بگذار آفتاب برآید» نقش ایفا کرد. سریال‌های «پیامک از دیار باقی»، «وضعیت سفید»، «دزد و پلیس» و «هفت سنگ» از دیگر کارهای او به شمار می‌آید

اما در سال ۱۳۹۵ با سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت توانست به شهرت برسد و همچنین سریال‌های «هیولا» و «ریکاوری»، «زیر همکف» و «پدر و پسری» را بازی کرده است.

حضور در جشنواره‌ها

عزت الله مهرآوران در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. وی در این دوره «مال‌کنون» را به صورت مشترک با مریم معترف و در کنار آثاری نظیر سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، «مرگ یزدگرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، «دلدار» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و «واقعه‌خوانی جهاز جادو» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی به روی صحنه برد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها