کد خبر: 660203
تاریخ انتشار :

خرید اقساطی خانه از تعاونی های منطقه 22 تهران

خرید اقساطی خانه از تعاونی های منطقه 22 تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معرفی منطقه 22 تهران

منطقه 22 تهران که درغربی ترین نقطه ی این کلان شهر واقع است دارای پتانسیل های خوبی برای ساخت و ساز مسکن، سرمایه گذاری و جذب جمعیت برای ایجاد یک منطقه ی پویا و رو به رشد می باشد.

از جمله نقاط قوت این منطقه می توان به اختصار موارد زیر را نام برد:

  • دارا بودن آب و هوایی پاک و مطبوع نسبت به سایر مناطق تهران که وجود فضاهای سبز بسیار و پارک جنگلی چیتگر تأثیر بسزایی بر آن داشته است.
  • وجود امکانات مهم رفاهی_تجاری_تفریحی_گردشگری و مراکز درمانی و آموزشی در منطقه 22 یا همان چیتگر که سهولت انجام امور رفاهی زندگی با کیفیت را به دنبال دارد.
  • پتانسیل مناسب رونق اقتصادی به دلیل افزایش جمعیت و وجود مراکز تجاری بزرگ مانند ایران مال، رزمال، بام لند و مراکز مهم گردشگری مانند دریاچه چیتگر، مجموعه هزارویک شهرو...
  • دسترسی آسان و مناسب به دیگر مناطق تهران و کرج و وجود اتوبان ها و بزرگراه هایی چون تهران_کرج، همت، خرازی

در حال حاضر در منطقه 22 تهران شاهد قیمت مناسب مسکن و شرایط خرید آپارتمان به صورت اقساطی هستیم که با توجه به تمام موارد فوق الذکر و سرعت رشد بالای قیمت ملک در تهران این منطقه به شدت مورد توجه سرمایه گذارن قرار گرفته است. بدیهی است این میزان از ساخت و ساز و سرمایه گذاری در محله چیتگر آینده روشن و پر سودی را برای سرمایه گذاران به دنبال خواهد داشت.

خرید خانه و سرمایه گذاری در ملک با شرایط اقساطی

چند سالی است که در منطقه ی دریاچه چیتگر تهران موضوع انبوه سازی واحد های مسکونی و تولید مسکن ارزان آغاز شده است. برج های مسکونی و تجاری بسیاری هم اکنون در این منطقه و توسط شرکت های به نام و معتبر در حال ساخت هستند که در مرحله پذیره نویسی قرار دارند و از شرایط ویژه ی فروش اقساطی برخوردارند. برخی از این پروژه ها عبارت اند از : پروژه ستین، پدافند هوایی ارتش، نیکان، رومنس، رومنس حکیم و...

تصویر خرید خانه اقساطی در تهران

شرایط فروش اقساطی آپارتمان در منطقه 22 تهران

از سال 1393 طبق دستور وزارت تعاون تمام انبوه سازانی که قصد ساخت و ساز و فروش واحد های خود را دارند باید با تعاونی های مورد تأیید این وزارت کار کنند از این رو در تمام پروژه های مسکونی_اداری_تجاری منطقه 22 سازنده و شرکت تعاونی در امور ساخت و واگذاری با یکدیگر همکاری می کنند. شرکت های تعاونی نیز توسط نماینده ی فروش یا همان کارگزاری های مورد تأیید خود اقدام به جذب سرمایه به صورت فروش اقساطی و پرداخت چند مرحله ای می نمایند و سازنده با سرمایه ی به دست آمده پروژه را پیش می برد تا به اتمام برسد و در پایان واگذاری واحد ها به سرمایه گذاران نیز توسط تعاونی انجام می پذیرد.

نکته ی قابل توجه خریداران: شرکت سازنده ی این قبیل پروژه ها باید از توان مالی کافی و تضامین مورد قبول برخوردار باشد تا بتواند از مراجع بالادستی اجازه ی طرح فروش اقساطی آپارتمان هایی که قرار است ساخته شود را بگیرد.

قیمت آپارتمان های دریاچه چیتگر(آپارتمان های اقساطی منطقه 22)

تعاونی ها برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران پروژه های منطقه 22 تهران ابتدا پول زمین+جواز و تراکم را طی یک یا دو مرحله و با فاصله ی زمانی چند ماهه به صورت پیش پرداخت اولیه أخذ می کنند و مابقی هزینه های ساخت پروژه را به صورت شرایط اقساطی و معمولا ً43 ماهه از اعضای تعاونی یا همان خریداران می گیرند. لازم به ذکر است که هزینه های ساخت پروژه طبق تعرفه سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص می گردد. برای مثال شرایط خرید واحد در پروژه ستین چیتگر که هم اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار است را در زیر ذکر می کنیم.

در پروژه ی ستین قیمت زمین متری 5 میلیون تومان و هزینه تراکم و جواز متری 2 میلیون تومان است که طی دو مرحله از خریدار گرفته می شود و قیمت علی الحساب ساخت طبق تعرفه سازمان برنامه و وبودجه متری 6 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است که این مبلغ به صورت اقساط و طی 43 ماه از سرمایه گذاران أخذ می گردد.

شرایط خرید آپارتمان 60 متری در پروژه ستین تهران (منطقه 22)

پیش پرداخت اولیه 330 میلیون تومان

پیش پرداخت دوم بعد از 4 ماه 150 میلیون تومان

مابقی هزینه 430 میلیون تومان به صورت اقساط ماهیانه و هر ماه 10 میلیون تومان

در واقع سرمایه گذار می تواند یک آپارتمان 60 متری در منطقه چیتگر را متری 12_13 میلیون تومان خریداری کند که یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود.

تصویر پروژه ستین

کدام یک  از پروژه های منطقه 22 تهران قابل اعتماد است؟

با توجه به اینکه شرکت سازنده و یا تعاونی در ابتدا زمین پروژه را به صورت قسطی یا قولنامه ای خریداری می کنند یکی از مهم ترین موارد سند یا قولنامه ی معتبر برای زمین پروژه است ولی به طور کلی به چند مورد که در انتخاب بهترین پروژه برای سرمایه گذاری تأثیرگذار هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند اشاره می کنیم:

  • سند زمین پروژه با ذکر پلاک ثبتی و حدود اربعه
  • جواز ساخت و تراکم
  • دستور نقشه و تأییدیه های مربوطه
  • اعتبار و وضعیت مالی شرکت سازنده
  • وضعیت پروژه های دیگر سازنده که با موفقیت به اتمام رسیده اند یا خیر

در بین پروژه های معتبر منطقه 22 پروژه نیکان به تازگی سند تک برگ و تمامی مواردی که در بالا ذکر شده اند را کسب کرده است و از نطر کارشناسان پروژه ی مناسبی برای سرمایه گذاری امن محسوب می شود.

علاوه بر آن پروژه ستین چیتگر که سازنده آن شرکت معتبر آرین سازه است در حال حاضر در مرحله پذیره نویسی و أخذ سند قرار دارد. شرکت آرین سازه جزء سازنده های معتبر با رزومه ای درخشان است که پروژه های بسیاری از جمله پروژه آبشار، یاس سه، مسکن ازنا، 160 واحد بروجرد و.. را با موفقیت به اتمام رسانده است. پشتوانه مالی شرکت نیز به دلیل وجود کارخانجات زیر مجموعه اش کاملاً تأیید شده و قابل اعتماد است و در حال حاضر علاوه بر ستین پروژه ی پدافند هوایی ارتش را هم در دست ساخت دارد. گود برداری پروژه ستین از اردیبهشت سال 1401 آغاز شده و همینک در مرحله أخذ سند زمین است و با آماده شدن سند زمین شبهات این پروژه نیز برطرف خواهد شد.

تصویر شرکت آرین سازه

برای سرمایه گذاری و یا خرید اقساطی آپارتمان در چیتگر به کجا باید مراجعه کرد؟

خریداران حتما باید در نظر بگیرند که قبل از هر سرمایه گذاری باید تحقیقات کاملی از پروژه ی مورد نطر، تعاونی و شرکت سازنده آن به عمل آورند و برای عقد قرارداد و گرفتن دفترچه مالکیت به کارگزاری های رسمی و معتبر مورد تأیید تعاونی مراجعه نمایند.

خریداران و سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شریط خرید اقساطی آپارتمان در منطقه 22 تهران و پروژه های معتبر در حال ساخت با مشاوران فرامسکن تماس حاصل نمایند.

www.faramaskan.com

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها