کد خبر: 660431
تاریخ انتشار :

چرا تلویزیون نانوسل بخریم؟ مزایا و معایب تلویزیون نانوسل

چرا تلویزیون نانوسل بخریم؟ مزایا و معایب تلویزیون نانوسل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بهره گیری از بهترین کیفیت تصویر تنها چیزی است که همه ما از یک تلویزیون جدید انتظار داریم. اما مشکل اصلی در واقع وجود مدل های متنوع تلویزیون با فناوری های مختلف در بازار است که کاربر را دچار سردرگمی می کند. به عنوان مثال ال جی که از تولید کنندگان بزرگ تلویزیون در جهان به شمار می رود و کیفیت بالا و به صرفه بودن قیمت تلویزیون ال جی برای کاربران اثبات شده، در کاتالوگ محصولات خود فناوری های زیادی ارائه داده است.  

NanoCell از جمله فناوری هایی است که ال جی برای گروهی از تلویزیون های خود ارائه داده است. هر محصولی که برچسب نانوسل دارد، بدون شک کیفیت تصویر بهتری نسبت به مدل های استاندارد 4K ارائه می دهد. تلویزیون های نانوسل همچنین با قیمت بیشتری عرضه می شوند و برای خرید آن باید بیشتر هزینه کنید، اما آیا ارزش خرید را دارد؟ با وجود تلویزیون های OLED چرا تلویزیون نانوسل بخریم؟ در این مقاله به موضوع نانوسل می پردازیم و به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

رنگ های غنی شده در نمایشگر نانوسل

تلویزیون نانوسل چیست و چگونه کار می کند؟

NanoCell برای بهبود عمق رنگ در تصویر تلویزیون طراحی شده و رنگ های واضح تری تولید می کند. این فناوری نسبتا جدید است به همین دلیل نیز دامنه قیمت بالایی دارد و ال جی تلویزیون های نانوسل را با نام NANO عرضه بازار می کند که این نامگذاری تقریبا برای تمامی تلویزیون های با این فناوری استفاده می شود.

 نانوسل در واقع از لایه ای از نانو ذرات برای خالص سازی خروجی رنگ استفاده می کند که در قسمت پشتی صفحه پخش می شوند و با جذب طول موج های خاصی از نور رنگ های کسل کننده و ناخواسته را حذف می کند. به عنوان مثال در تلویزیون های معمولی رنگ سبز و یا قرمز با طول موج های رنگ های دیگر مخلوط شده و شما در اصل رنگ قرمز و یا سبز را مشاهده نخواهید کرد. اما در تلویزیون نانوسل با جذب طول موج های اضافی نور، رنگ های خالصی ایجاد می شود.

تلویزیون نانوسل توسط کدام برندها تولید می شود؟

از آنجا که NanoCell یک فناوری اختصاصی شرکت ال جی است، در نتیجه تلویزیون نانوسل فقط توسط برند ال جی عرضه می شود. به همین دلیل نیز در حال حاضر هیچ برند دیگری حق استفاده از این فناوری در تلویزیون های خود را ندارد، البته ممکن است ال جی در آینده مجوز استفاده از فناوری نانوسل را صادر کند و سایر برندها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مزایا و امکانات تلویزیون نانوسل

همه ما انتظار داریم وقتی یک شرکت تولید کننده همچون ال جی فناوری جدیدی را معرفی می کند، مزیت های چشمگیری داشته باشد. ال جی فناوری نانوسل را به منظور عملکرد بهتر تلویزیون در نمایش رنگ های تصاویر و بالا بردن وضوح تولید کرده است، بنابراین قطعا یک سری برتری هایی را دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایا و امکانات تلویزیون نانوسل

دستیابی به رنگ های خالص و طبیعی با فناوری نانوسل

مزیت اصلی تلویزیون های نانوسل ال جی دستیابی به رنگ های خالص تر و طبیعی تر با فیلتر امواج رنگ نامناسب است. این ویژگی موجب افزایش وضوح و کیفیت تصویر می شود و مخصوصا در تلویزیون های سایز بزرگ مثلا 65 اینچ نمایش واضح تری را خواهید داشت. برای مشاهده مشخصات و قیمت تلویزیون 65 اینچ می توانید به فروشگاه آترین پلاس مراجعه کنید.

زاویه دید گسترده تر با نانوسل

قابلیت دیگر نانوسل ایجاد زاویه دید گسترده تر است. لایه نانوسل اضافه شده به پنل صفحه نمایش باعث شده تا تلویزیون نانوسل علاوه بر ایجاد رنگ ها خالص و طبیعی، دید بهتر از کناره های صفحه نمایش را نیز ممکن سازد. بنابراین فرقی نمی کند که در چه زاویه ای به تلویزیون نانوسل نگاه می کنید، شما در هر موقعیتی که هستید یک تصویر واضح را مشاهده خواهید کرد.

زمان پاسخگویی بهتر

زمان پاسخگویی سریع تر یکی دیگر از مزیت های نانوسل است که به ما در تصمیم گیری بهتر برای اینکه چرا تلویزیون نانوسل بخریم کمک زیادی می کند. فناوری نانوسل در هنگام حرکت تصاویر سریع بهتر عمل می کند و موجب کاهش تاری در نمایش می شود، بنابراین در هنگام تماشای تصاویر سریع، یک نمایش با وضوح بهتر را خواهید داشت.

زمان پاسخگویی بهتر تلویزیون نانوسل

معایب تلویزیون نانوسل

مزایای تلویزیون نانوسل را معرفی کردیم بد نیست که معایب آن را نیز بدانیم. فناوری نانوسل نیز همانند هر فناوری دیگری بدون عیب و نقص نیست و در کنار مزیت هایی که دارد قطعا دارای یک سری معایب نیز بوده که شما باید قبل از خرید تلویزیون نانوسل از آنها با خبر شوید. به همین دلیل نیز در اینجا به این موضوع پرداخته ایم و معایبی که تلویزیون های نانوسل ممکن است ایجاد کنند را به شما خواهیم گفت.

کنتراست نسبتاً ضعیف در تلویزیون نانوسل

تقریبا تمامی تلویزیون های ال جی از پنل IPS استفاده می کنند که مشکل اصلی پنل های IPS نیز این است که کنتراست نسبتا ضعیفی دارند. کنتراست پایین باعث می شود تا رنگ های سیاه عمق کمتری داشته باشند که این مشکل در تلویزیون های جدید QNED به دلیل نور پس زمینه با لامپ های کوچک تر و کنترل منطقه بسیار دقیق تر برطرف شده و رنگ های مشکی عمیق تر می شوند.

دقت کمتر سایه و کیفیت تصویر نسبت به OLED

نانوسل یک فناوری بر اساس نانوذرات است و تلویزیون های نانوسل نیز همانند مدل های معمولی از صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه استفاده می کنند. بنابراین نباید انتظا همان دقت سایه و کیفیت تصویر در تلویزیون OLED را داشته باشید.

قیمت بالای تلویزیون نانوسل

قیمت تلویزیون نانوسل به نسبت تلویزیون های معمولی بیشتر است و در واقع بزرگ ترین عیب آن نیز به شمار می رود. به این منظور که کاربران برای خرید تلویزیون نانوسل باید هزینه بیشتری بپردازند که به نسبت عملکردی که ارائه می دهد ممکن است زیاد به نظر برسد.

تلویزیون نانوسل بخریم یا qled وoled ؟

نانوسل لایه ای از نانوذرات است برای خالص سازی خروجی رنگ استفاده می کند اما OLED یک فناوری نمایشگر دیجیتال است که تصویر را بدون نیاز به نور پس زمینه نمایش می دهد. QLED نیز مختص تلویزیون های سامسونگ است که از ذرات بسیار ریز به نام نقطه کوانتومی برای شارژ فوق العاده روشنایی و رنگ نمایشگر استفاده می کند. با این توصیف می توان گفت که بحث تلویزیون های OLED، نانوسل و QLED از هم جدا هستند و اگر می خواهید یک تلویزیون با نمایش رنگ های فوق العاده و زاویه دید گسترده داشته باشید می توانید تلویزیون نانوسل را انتخاب کنید.

اگر می خواهید بیشتر هزینه کنید و از جدیدترین فناوری ال جی بهره مند شوید، خرید تلویزیون اولد انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اما به هر حال اگر به هر دلیلی نمی خواهید زیاد هزینه کنید، گزینه بعدی تلویزیون QLED است که می توانید با قیمت کمتری آن را تهیه کنید.

خرید تلویزیون نانوسل از آترین پلاس

تلویزیون های نانوسل زاویه دید گسترده ای دارند و همچنین عملکرد فوق العاده ای را در نمایش رنگ ها ارائه می دهند. در فروشگاه اینترنتی آترین پلاس مدل های زیادی از تلویزیون نانوسل با کمترین قیمت و گارانتی 18 ماهه ارائه می شود که در صورت نیاز می توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها