کد خبر: 166365
تاریخ انتشار :

تکاپوی قطر برای جام جهانی فوتبال 2022/ دوحه یک شهر جدید می سازد+عکس

تکاپوی قطر برای جام جهانی فوتبال 2022/ دوحه یک شهر جدید می سازد+عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از یاهو نیوز، قطر که میزبانی برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال سال 2022 را بر عهده دارد در نظر دارد علاوه بر ساخت استادیوم های جدید، 45 میلیارد دلار برای ساخت یک شهر جدید نیز هزینه کند.

بر این اساس، این شهر جدید که قطر هم اکنون ساخت آن را آغاز کرده است، «لوسیل» ( LUSAIL ) نام دارد شامل 28 میدان است و در فاصله 9 کیلومتری از دوحه، بزرگترین شهر قطر قرار دارد.

لوسیل قرار است در آینده یکی از کلانشهرهای قطر و منطقه باشد. قرار است یک منطقه تجاری، دو تالاب، دو بندرگاه، یک مرکز خرید بزرگ، هتل های لوکس، یک بیمارستان، یک باغ وحش، زمین‌های گلف، یک پارک برفی و 6 پارک موزه و ...در این شهر احداث شود.

شهروندان و بازدیدکنندگان از این شهر از یک شبکه‌ی ریلی سبک، سیستم تاکسی‌های آبی و همچنین تونل‌های زیرزمینی مخصوص عابرین برای رفت و آمد در شهر استفاده می کنند. همه چیز در این شهر جدید از سیستم حمل و نقل تا ارتباطات به وسیله مرکز کامپیوتر مشترک کنترل می شود. از سوی دیگر بیش از 250 هزار واحدمسکونی قرار است در این شهر و برای زندگی مردم ساخته شود.

همچنین قرار است در این شهر جدید یک ورزشگاه بزرگ 86,000 نفری ساخته شود و میزبانی بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده بگیرد.

‌اکنون حدود 20 هزار کارگر در حال ساخت این شهر هستند و انتظار می رود لوسیل تا سال ۲۰۱۹ میلادی، سه سال پیش از آغاز جام‌جهانی آماده شود.

قطراولین کشور عربی است که میزبانی جام‌جهانی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها