کد خبر: 181681
تاریخ انتشار :

جدایی‌طلبان اوکراین: کی‌یف به طور غیررسمی استقلال دونتسک را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز به نقل خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر زاخارچنکو، نخست وزیر "جمهوری خلق دونتسک" که از سوی شورشیان حامی روسیه ایجاد شده اظهار داشت: اعلام وضعیت‌های ویژه چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ این به معنی رسمیت بخشیدن به این مساله است که قوانین اوکراین دیگر برای این مناطق اعمال نمی‌شود و این به طور غیررسمی استقلال ما را از سوی دولت کی‌یف تایید می‌کند.

پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین روز 16 اکتبر با امضای قانونی مناطقی از دونتسک و لوهانسک را دارای وضعیت ویژه اعلام کرد. هدف اصلی این قانون ایجاد شرایطی برای عادی‌سازی وضعیت در جنوب شرق اوکراین و بازیابی حاکمیت قانون و آزادی‌ها و حقوق اساسی شهروندان است.

در 16 سپتامبر پارلمان اوکراین قانون خودمختاری بخش‌هایی از لوهانسک و دونتسک را تصویب کرد. این قانون تصریح کرده که قرار است در تاریخ هفت7 دسامبر انتخابات محلی در این مناطق برگزار شده و حق استفاده از زبان روسی یا هر زبان دیگر توسط مردم این مناطق تضمین شود.

رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک گفتند که خواهان استقلال کامل از اوکراین بوده و برای تعیین رهبران منطقه‌ای و نمایندگان قانون‌گذار در تاریخ دوم نوامبر انتخابات برگزار می کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها