کد خبر: 199497
تاریخ انتشار :

میانجیگر فرانسوی درباره مساله ریاست‌جمهوری لبنان قبل از عربستان به تهران می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، منابع آگاه فرانسوی تصریح کردند: دور نخست سفرهای ژان فرانسوا ژیرو، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه از تهران آغاز می‌شود و وی سپس به ریاض می‌رود اما زمانی که از قبل برای آغاز این مذاکرات تعیین شده بود کمی به دلیل برقراری تماس‌ها و تدارک برنامه‌ها به تاخیر می‌افتد اما علت این امر که این دور سفرها با رفتن به تهران آغاز شده این است که این فرستاده فرانسوی می‌خواهد با خود چیزی داشته باشد تا به ریاض برود.

منابع فرانسوی می‌گویند که پاریس روی موضع ایران حساب باز می‌کند تا دست به اقدام خارق‌العاده‌ای در خصوص بحران لبنان بزند.

این منابع تصریح کردند که اطمینان دارند که ایران در حال حاضر نیاز دارد که ثبات در لبنان برقرار شود.

در همین حال، منابع دیپلماتیک در مصاحبه با روزنامه الوطن عربستان خاطرنشان کردند که گشایشی در پرونده ریاست جمهوری لبنان حاصل شده در حالی که این مساله حدود یک سال است که در خلأ به سر می‌برد.

این منابع زمانی را برای این گشایش تعیین نکرده اما تصریح کردند که پرونده ریاست جمهوری لبنان در مسیر خود به سمت حل و فصل قرار دارد.

همزمان، نمایندگان پارلمان لبنان پیش بینی کردند که دور دوم مذاکرات میان جریان المستقبل با حزب‌الله در پنجم ژانویه آتی، فضایی را برای انتخاب رئیس جمهور لبنان ایجاد کند.

آن‌ها با بیان این مساله که همان انگیزه واقعی برای مذاکره است، بر لزوم ایجاد مکانیزمی برای برون رفت از وضعیت خلأ ریاست جمهوری تاکید کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها