کد خبر: 202848
تاریخ انتشار :

السفیر گزارش داد: جهاد اسلامی فلسطین میانجی بهبود روابط حماس با تهران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز جهاد اسلامی فلسطین در طی چند ماه اخیر در خط برقراری روابط میان جنبش‌های اسلامی ، از بین بردن تنش میان محور مقاومت و سر و سامان دادن به اوضاع سخت داخلی فلسطین به ویژه پس از جنگ 50 روزه اخیر گام برداشته است.
روزنامه لبنانی «السفیر» به نقل از یکی از اعضای جهاد اسلامی نوشت: در خلال چند ماه اخیر برای بهبود روابط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از جنگ اخیر غزه (تابستان 2014) تلاش کردیم. این تلاش‌ها منجر به سفر هیأتی از حماس به تهران شد و پیشرفتی خوب در روابط این جنبش با تهران مشاهد شد و مقامات حماس از حمایت‌های ایران تشکر کردند.
وی افزود: اما همچنان موانعی وجود دارد که مانع از سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران می‌شود.بارزترین این موانع موضع حماس در خصوص مسأله سوریه است و تلاش‌ها در این مورد ادامه دارد. ما امیدواریم روابط بین اعضای مقاومت به حالت عادی خود مانند قبل از جنگ سوریه بازگردد، خصوصا اینکه غزه همچنان از محاصره رنج می‌برد و هیچ پیشرفتی در بازسازی آن دیده نمی‌شود.
این مقام مسئول افزود علی‌رغم اوضاع سخت غزه و فلسطین به نظر می‌رسد وضعیت در مرحله آینده با بهبود روابط میان قوای مقاومت به سمت بهتر شدن پیش رود.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها