کد خبر: 214197
تاریخ انتشار :

لیبرمن: وقتی توان نابودی حماس را نداریم، چطور با ایران مقابله کنیم/ باید یکجانبه عمل کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی روز جمعه گفت هیچ توافقی نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، به همین دلیل اسرائیل باید بدون اتکا به دیگران، یکجانبه وارد عمل شود.
به نوشته پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» که بر خلاف دوره قبل، در انتخابات پیش‌رو با نتانیاهو رقابت می‌کند، در گفت‌وگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل به انتقاد از برنامه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای سخنرانی در کنگره آمریکا پرداخت.
لیبرمن در این مورد گفت: «زمانی که مناخیم بگین تصمیم به نابودی رآکتور هسته‌ای عراق گرفت، هیچ سخنرانی یا بحث عمومی‌ای نکرد. یک روز صبح بیدار شدیم و دیدیم دیگر رآکتوری وجود ندارد. وقتی رسانه‌ها را می‌خوانید، می‌بینید همین قضیه در مسئله سوریه نیز بوده است. یک روز صبح بیدار شدیم و دیگر رآکتور هسته‌ای آنجا نبود. بدون سخنرانی و داستان‌سرایی.»
«جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اول بهمن ماه تنها یک روز پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالانه خود از کنگره خواست تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند، از نتانیاهو دعوت کرد برای سخنرانی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان، به واشنگتن سفر کند.
مقامات دولتی آمریکا با بیان اینکه دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته و اقدامی خارج از پروتکل‌های دیپلماتیک است، اعلام کرده‌اند در صورتی که نتانیاهو به آمریکا سفر کند، نه اوباما و نه هیچ‌یک از مقامات ارشد دولت با وی دیدار نمی‌کنند.
لیبرمن همچنین با ابزار تردید نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5، گفت: «ما باید تصمیم بگیریم و با تمام احترامی که برای ایالات متحده قائلم، ما نباید این مسئله را به دیگران واگذار کنیم. ما باید به جای دائما نالیدن، قاطعانه عمل کنیم. هیچ توافقی از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری نمی‌کند. ما باید تنها تصمیم بگیریم و طبق آن عمل کنیم.»
وی در ادامه بار دیگر به انتقاد از نتایج حمله تابستان امسال به نوار غزه پرداخت و گفت: «ما حتی نمی‌توانیم حماس را نابود کنیم، چطور می‌خواهیم با برنامه ایران روبرو شویم؟»
عملیات موسوم به صخره سخت رژیم‌صهیونیستی علیه غزه با شعار نابودی حماس آغاز شد، اما صهیونیست‌ها نهایتا با برجای گذاشتن ده‌ها کشته نظامی، به پایان نبرد رضایت دادند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها