کد خبر: 217169
تاریخ انتشار :

رویترز: جان کری در شورای حقوق بشر از مواضع اسرائیل دفاع خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا اواخر روز گذشته وارد ژنو شد تا در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت کند. وی همچنین مذاکراتی 3 روزه را با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران، در مونترو خواهد داشت.

علاوه بر این، جان کری قصد دارد امروز دوشنبه تا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در خصوص ایران، سوریه و اوکراین گفتگو کند. جان کری در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در دفاع از اسرائیل صحبت خواهد کرد.

یک مقام رسمی آمریکایی که همراه جان کری به ژنو سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: موضع ما همواره دفاع از اسرائیل و حفاظت از منافع اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل بوده است. هر تحقیقاتی در خصوص اسرائیل باید عینی و بی طرف باشد نه یک جانبه و مغرضانه.

وی افزود: یکی از مهمترین نگرانی‌های واشنگتن، تحقیق سازمان ملل در خصوص جنگ تابستان گذشته در نوار غزه است.

در تجاوز تابستان 2014 میلادی ارتش اسرائیل به نوار غزه بیش از 2100 فلسطینی به شهادت رسیدند که اکثر آنها غیر نظامی بودند. 67 صهیونیست نیز در این حملات به هلاکت رسیدند.

تحقیقات سازمان ملل که قرار است 23 مارس منتشر شود، به بررسی موارد نقض حقوق بشر از سوی دو طرف خواهد پرداخت. حضور جان کری در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نیز قصد دارد فردا سه شنبه با شرکت در نشست کنگره آمریکا، علیه مذاکرات هسته ای آمریکا و ایران سخنرانی کند.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا علاوه بر آنکه موجب نارضایتی و خشم دولت اوباما و برخی نمایندگان آمریکایی شده، انتقادات وسیعی را نیز در داخل اسرائیل به همراه داشته است.

کاخ سفید اقدام کنگره در دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را نقض پروتکل ارزیابی کرده است. سخنرانی نتانیاهو در کنگره از این جهت جنجالی خواهد بود که دولت اوباما در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها