کد خبر: 217467
تاریخ انتشار :

سامانتا پاور: غروبی برای تعهدمان به امنیت اسرائیل وجود ندارد/انتقادات ناپسند از اسرائیل باید متوقف شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به حاضران در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)،‌ گفت آفتاب تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، هرگز غروب نمی‌کند.
پاور که در کنار سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکی از دو نماینده دولت آمریکا در نشست امسال آیپک است، در مورد روابط واشنگتن و تل‌آویو گفت: «هرگز غروبی برای تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل وجود نخواهد داشت، هرگز!»
وی همچنین گفت: «شما چیزهایی در مورد تنش در روابط آمریکا و اسرائیل، شنیده‌اید، بگذارید موضوعات سیاسی را از خط مشی جدا کنم. روابط آمریکا و اسرائیل، همواره بر سیاست‌های لحظه‌ای، غلبه می‌کند.»
پاور با اشاره به روابط مستحکم میان آمریکا و اسرائیل و مخالفت واشنگتن با محکومیت‌های بین‌المللی علیه اسرائیل، گفت: «ما در نشست‌های مجمع عمومی در سال گذشته، با 18 قطعنامه جهت‌دار ضداسرائیلی، مخالفت کرده‌ایم. ما با قطعنامه عمیقا نامتعادل مربوط به کشور شدن فلسطینی‌ها، مخالفت کردیم. ما هر روز تلاش می‌کنیم تا اسرائیل را در نهادهای بین‌المللی مشارکت دهیم.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین انتقادات و همچنین اقدامات صورت‌گرفته علیه اسرائیل در مجامع عمومی را اقداماتی «ناپسند» خواند، خواستار توقف آن‌ها شد و گفت واشنگتن در برابر این اقدامات می‌ایستد.
وی به صورت مختصر در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران هم صحبت کرد و گفت: «ایالات متحده هرگز اجازه نمی‌دهد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند،‌ تمام!»
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها