کد خبر: 233725
تاریخ انتشار :

در پی تحولات اخیر عربستان؛ سفیر عربستان در لبنان به ریاض بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی در لبنان ، عصر دیروز لبنان را ترک کرده و به ریاض بازگشت.

ناظران مسائل منطقه‌ ای اعتقاد دارند هدف اصلی سفیر عربستان در لبنان از ترک محل خدمت خود بررسی تحولات سیاسی اخیر در عربستان سعودی با مقامات این کشور در پی صدور دستور پادشاهی مبنی بر انتصابات جدید پادشاهی عربستان است.

ملک سلمان پادشاه عربستان صبح چهارشنبه گذشته در 25 حکم صادره مقرن ‌بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی را برکنار و شاهزاده محمد بن نایف را با حفظ سمت در وزارت کشور به عنوان ولیعهد جدید و معاون نخست وزیر منصوب کرد. امیر مقرن کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی است که بعد از مرگ ملک عبدالله به عنوان ولیعهد انتخاب شده بود.

ملک سلمان در حکمی دیگر همچنین محمد بن سلمان فرزند خود و وزیر دفاع را با حفظ سمت به عنوان جانشین ولیعهد منصوب کرد. به ‌دستور ملک سلمان مراسم بیعت با ولیعهد جدید و جانشین وی امروز در قصر پادشاهی عربستان برگزار خواهد شد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین «سعود الفیصل» وزیر خارجه 75ساله بیمار این کشور را برکنار و «خالد الجبیر» سفیر عربستان در آمریکا را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد. سعود الفیصل از 40 سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی تاکنون بیش از 6 بار عمل ستون مهره انجام داده و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اجلاس‌ها کاملاً مشهود بود.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها