کد خبر: 416237
تاریخ انتشار :

پاسخ تند رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه خطاب به اردوغان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صلاح الدین دمیرتاش رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در نامه ای سرگشاده خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور نوشت که به زودی مشخص خواهد شد چه کسی تروریست است.
پاسخ تند رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه خطاب به اردوغان
به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از سایت خبری جمهوریت، دمیرتاش در نامه ای سرگشاده و در پاسخ به سخنان اردوغان دربارۀ تروریست خواندن وی مدعی شد: 'همه می دانند چه کسی تررویست است.'
دمیرتاش در این نامه خود خطاب به رئیس جمهوری ترکیه نوشت: قبل از هر چیز یادآور می شوم که شما به ارادۀ میلیون ها انسان اهانت کرده اید اما از سویی دیگر، به خاطر این اعتراف از شما متشکرم چرا که شما زحمت ما را برای اثبات این که روند قضایی علیه ما ارتباطی به قانون نداشته و توسط شخص شما تعیین شده است، کم کردید.
وی در نامه خود مدعی شد: در طول هشت ماه گذشته دادستان ها و قضات تحت فرمان شما نتوانسته اند حتی یک مدرک مبنی این که من عمل تهییج مردم را در اعتراضات ششم تا هشتم اکتبر دربارۀ کوبانی را که به تخریب و غارت در خیابان منجر شد، ارائه کنند و من از شما می خواهم اگر چنین مدرکی دارید آن را در اختیار دادستان ها قرار داهید که به شدت به دنبال یافتن سندی علیه من هستند.
وی در ادامه نامه خود نوشت: من از شما سپاسگزارم که قبل از آغاز محاکمۀ من رأی به تروریست بودنم داده و این گونه دادگاه های بعدی را بی مفهوم کردید و دیر یا زود من با یک قاضی رو به رو خواهم شد و آنگاه در نظر مردم آشکار خواهد شد که چه کسی تروریست و قاتل است.
رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق همچنین در این نامه آورده است: در زمان قتل عام جزیره و سور و کشته شدن معترضان، عده ای که بعدها کودتا کردند، به عنوان فرماندار، استاندار، فرماندۀ ارتش، رئیس پلیس، دادستان و قاضی بر سر کار بودند، اما به جای تعقیب آنها، رئیس جمهوری ترکیه همۀ تقصیرات را به گردن یک رقیب سیاسی انداخت.
وی خطاب به اردوغان نوشت: به این دلیل که شما در 15 سال گذشته این کشور را اداره کرده اید، در درجۀ اول شما مسئول هر اتفاق و رویدادی هستید و تلاش شما برای پوشاندن این واقعیت از چشم مردم، کاملا واضح است.
به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان اجلاس سران گروه 20 در آلمان و در مصاحبه با یک رسانه آلمانی، رهبران زندانی حزب دموکراتیک خلق ها را تروریست و اقدامات آنها را حمایت از تروریسم خوانده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها