کد خبر: 448002
تاریخ انتشار :

زیان 10 میلیون دلاری همه پرسی به شرکتهای هواپیمایی شمال عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هفته نامه «آژانس» چاپ سلیمانیه با انتشار این گزارش به نقل از عطا انور نماینده شرکتهای هوایی در استان سلیمانیه نوشت بیش از 85 شرکت هواپیمایی و 120 آژانس گردشگری درکردستان عراق فعال هستند که تعطیلی پروازهای بین المللی در دو ماه گذشته بیش از 10 میلیون دلار به این شرکتها خسارت مادی وارد کرده است .
به گزارش نامه نیوز وی افزود: هیچکدام از شرکتهای هواپیمایی و یا گردشگری در این مدت تعطیل نشده اما بشدت کم کار شده و هزینه مسافرت برای مسافرین نیز برای هر سفر 200 دلار افزایش یافته است.
به گفته نماینده شرکتهای هوایی دراستان سلیمانیه ممنوعیت پروازهای بین المللی تنها شامل مسافر نبوده بلکه شرکتهای حمل و نقل را نیز بشدت متحمل خسارت کرده است .
نامبرده تصریح کرد با توجه به انحصاری بودن پروازهای داخلی به شمال عراق به شرکت هواپیمایی عراق این اقدام دولت عراق سود سرشاری نصیب این شرکت کرده است .
«بکر سعید» مدیرکل شرکت هواپیمایی «ازمر ایر» یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی در شمال عراق در خصوص زیان های وارد شده به این شرکت به این هفته نامه گفت: ما بیش از 560 کارمند داریم که در دو ماه گذشته هیچ گونه درآمدی نداشته و مجبور به پرداخت حقوق کارمندان نیز بوده ایم .
وی افزود: از سوی دیگر اخذ ویزای سایر کشورها نیز در اقلیم به سختی صورت می گیرد به نحوی که از این محل نیز متحمل خسارت شده ایم و امیدواریم بزودی این مشکل بین اربیل و بغداد حل وفصل شود.
طاهر قادر یکی از مدیران ارشد در فرودگاه بین المللی سلیمانیه نیز درخصوص بروز این بحران به این نشریه گفت: ممنوعیت پروازهای بین المللی یک بلای سخت آسمانی بود که بر ما نازل شده است و متاسفانه تاکنون نیز روشن نیست این مشکل چه زمانی حل و فصل خواهد شد.
وی افزود: تا زمانی که مذاکرات اربیل و بغداد آغاز نشود بسیار بعید است مشکل پروازهای بین المللی به شمال عراق به این زودی حل و فصل شود.
در پی برگزاری همه پرسی یک جانبه اقلیم کردستان عراق علیرغم مخالفتهای داخلی و خارجی توسط رهبران کردستان عراق پارلمان عراق دولت این کشور را مامور اتخاذ تدابیری علیه اقلیم کرد که در یکی از تصمیمات اتخاذ شده پروازهای بین المللی به اقلیم کردستان عراق لغو شد.
در پی این تصمیم، شهروندان کرد عراقی و غیرعراقی ساکن این منطقه برای سفر به خارج از کشور مجبور به سفر به بغداد و انجام بقیه سفر از مبدا بغداد به سایر کشورهای می باشند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها