کد خبر: 454073
تاریخ انتشار :

ماتیس از افزایش حضور غیرنظامیان آمریکا در سوریه خبر داد!

ماتیس از افزایش حضور غیرنظامیان آمریکا در سوریه خبر داد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر دفاع آمریکا- جیمز ماتیس
«جیمز ماتیس» روز جمعه اظهار داشت که «با توجه به پایان قریب الوقوع روند مبارزه با تروریستهای داعش و تمرکز مجدد بر بازسازی و تضمین عدم بازگشت تروریستها به سوریه، پیش بینی می شود که حضور غیرنظامیان آمریکایی از جمله پیمانکاران و دیپلماتها در سوریه افزایش یابد!»
به گزارش نامه نیوز این اظهارات ماتیس احتمالاً خشم «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را در پی خواهد داشت؛ زیرا وی پیشتر نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را نیروهای «متجاوز غیرقانونی» خوانده بود. گفتنی است که در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا به بهانه مبارزه با تروریستهای داعش، در خاک سوریه بسر می برند.
ماتیس در توجیه افزایش حضور غیرنظامیان آمریکایی در سوریه مدعی شد: «آمریکا در حال چرخش از رویکرد تهاجمی تصرف زمین به [رویکرد] باثبات سازی است... و شما شاهد افزایش حضور دیپلماتهای آمریکایی خواهید بود!»
وزیر دفاع آمریکا پیش از این نیز گفته بود که نیروهای نظامی این کشور تا زمانی که داعش خواهان ادامه جنگ باشد و همچنین برای ممانعت از بازگشت گروه تروریستی «داعش ۲»، در سوریه خواهند ماند.
این نخستین بار است که وزیر دفاع آمریکا از افزایش حضور دیپلماتهای آمریکایی در بخشهایی از سوریه سخن می گوید که از لوث وجود تروریستهای داعش پاک شده است.
پیمانکاران و دیپلماتهای آمریکایی قرار است بر آموزش نیروهای محلی جهت پاکسازی وسایل منفجره دست ساز و همچنین تحت کنترل گرفتن قلمرو خود و ممانعت از قدرت یابی داعش نظارت نمایند!
ماتیس در اینباره گفت: «این تلاشی در راستای بازگشت به شرایط عادی است که به حمایت و پشتیبانی فراوانی نیاز دارد».
گفتنی است که هنوز زمان و تعداد دقیق دیپلماتهای آمریکایی که قرار است در سوریه به فعالیت بپردازند، مشخص نشده است. آمریکا روابط دیپلماتیک خود با سوریه را به دلیل بروز جنگ داخلی در این کشور به حالت تعلیق درآورد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها