کد خبر: 460469
تاریخ انتشار :

ترامپ خطاب به فلسطینیان: مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود!

ترامپ خطاب به فلسطینیان: مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس داووس در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: چند روز گذشته فلسطینی‌ها با اجازه ندادن به دیدار معاون رئیس‌جمهور با آنها بی‌احترامی کردند. در حالی که ما به آنها صدها میلیون دلار کمک مالی کرده و درباره مسائل بسیاری حمایت کرده‌ایم.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: این کمک مالی بر روی میز مذاکره قرار گرفته است. تا زمانی که آنها پشت میز مذاکره ننشینند و مذاکرات روند صلح را پیگیری نکنند، این پول را به آنها نمی‌دهیم.
ترامپ افزود: فلسطینیان باید برای دستیابی به صلح تمایل نشان دهند. در غیر این صورت دیگر ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
ترامپ به نتانیاهو وعده داده است که تا سال 2019 سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.
وی در اینباره اعلام کرد: یکی از سخت‌ترین موضوعات در مذاکره درباره قدس بود. ما مسئله قدس را از دستور کار مذاکره خارج کردیم. بنابراین دیگر لازم نیست ما در اینباره گفت‌وگو کنیم.
در همین راستا خبرنگار روزنامه تایمز آو اسرائیل، از ترامپ سوال کرد: آیا خارج شدن این مسئله از دستور کار میز مذاکره به معنای این است که فلسطین نیز در قدس سهم خواهد داشت؟
ترامپ در پاسخ گفت: سوال بعدی!
اظهارات بیان شده مبنی بر خارج شدن قدس از دستور کار میز مذاکره میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در حالی بیان شده است که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است اگر قدس از دستور کار مذاکرات خارج شود در این صورت واشنگتن دیگر جایی در این مذاکرات نخواهد داشت.
در همین راستا رئیس مذاکره کننده فلسطینیان گفت: ترامپ می‌تواند خیلی چیزها را با این پول بخرد اما نمی‌تواند کرامت مردم فلسطین را بخرد.
با این حال اگر آمریکا کمک مالی خود را به فلسطینی‌ها قطع کند، این مسئله تنش‌هایی را در خاورمیانه ایجاد می‌کند.
در اینباره نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اعلام کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که فلسطینیان در چنین وضعتی قرار بگیرند. این مسئله باعث افزایش افراط‌گرایی و گسترش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و حتی در کل منطقه می‌شود.
این اولین بار است که ترامپ تشکیلات خودگردان فلسطین را به قطع کمک مالی تهدید می‌کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها