کد خبر: 557412
تاریخ انتشار :

آیت‌الله علوی گرگانی: ذهنیت جهانی نسبت به اسلام اصلاح کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی گیلانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که در دفتر معظم له برگزار شد،با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: در کارهای خویش تندروی و کندروی نداشته باشید.

وی افزود: دین اسلام دین خشونت نیست و برخلاف آن‌که داعشی ها خود را به نام اسلام جا انداختند و مردم را از اسلام فراری دادند ولی دین اسلام دین صلح است و باید تلاش شود ذهنیت جامعه جهانی را نسبت به اسلام اصلاح کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارزش و اهمیت دین اسلام بیان کرد: پس از جریان داعش کار ما سخت‌تر شده است و باید دنیا را با اسلام حقیقی که دین صلح و آرامش است آشنا کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد:هرکاری باید با مناسبت انجام شود و فقها در رساله‌های خود این موضوع را آوردند که افرادی که تازه‌مسلمان می‌شوند اعمال دین را برای آن‌ها سخت نگیریم و مرحله‌به‌مرحله پیش برویم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: در دنیای امروز با توجه به تعدد کشورها به جامعه جهانی این موضوع را برسانیم که هیچ‌چیزی برتر و بالاتر از دین اسلام نیست و باید این موضوع را جا بیندازیم.

وی بابیان تأکید بر اینکه با عمل و رفتار و کردار مناسب دین اسلام را ترویج کنیم، گفت:باید از خدا بخواهیم تا حقایق اسلام را به مردم برسانیم و حقانیت اسلام را در دنیا نشر و ترویج دهیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: با افرادی که تازه‌مسلمان می‌شوند نباید سخت برخورد شود، ابتدا باید اصل نماز و سپس روزه و زکات را برای آن‌ها تبیین کنیم.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها