کد خبر: 560463
تاریخ انتشار :

یاد بگیرید که بهتر یاد بگیرید: چهار راه برای بهبود حافظه خود

یاد بگیرید که بهتر یاد بگیرید: چهار راه برای بهبود حافظه خود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یاد بگیرید که بهتر یاد بگیرید: چهار راه برای بهبود حافظه خود

دانش به ویژه در هنگام نوآوری و اعمال فناوری های جدید بسیار ارزشمند است. به همین دلیل یادگیری بهترین سرمایه گذاری زمان ما است.

فراشناخت ، یا فکر کردن در مورد تفکر ، یک مهارت یادگیری ارزشمند است. و اگر جمله قبلی را بخوانید ، احتمالاً اکنون به فکر خودتان هستید - و در حال حاضر در مسیر یادگیری بهتر هستید.

تکنیک هایی برای یادگیری بهتر

ممکن است انتظار داشته باشید که ظرفیت ما برای یادگیری نیاز به ضریب هوشی بالا چندین ساعت مطالعه روزانه می باشد.

اما نحوه یادگیری ممکن است به همان اندازه مهم باشد. در حقیقت ، فعالیت های فراشناختی مانند برنامه ریزی ، نظارت و تأمل می تواند یادگیری را عمیقاً تقویت کند -

در اینجا چگونه همه ما می توانیم آموزش خود را - هر روز - ادامه دهیم.

  1. تکرار

در بعضی از مواقع ، تقریباً همه ما یک شبانه روزی همه را کشیده ایم و یا یک جلسه آخرین لحظه را انجام داده ایم. همانطور که به نظر می رسد ، یادگیری در چندین جلسه گسترده ، معروف به "تکرار فاصله ای" ، یک رویکرد بسیار مؤثر است.

جان مدینا ، نویسنده قوانین مغز ، تکرار را قدرتمندترین راه برای فرو بردن خاطرات به مغز می نامد.

شاید برای یادگیری زبان فرانسه یک قطعنامه 2019 ایجاد کرده باشید. برای استفاده از تکرار فواصل ، می توانید با ایجاد یک برنامه بررسی شروع کنید. هر شب ، وقت خود را برای مطالعه اختصاص دهید ، به طور متناوب بین واژگان و دستور زبان . مدت زمان این جلسات بررسی را به 30 دقیقه یا تا زمانی که می توانید بدون حواس پرتی تمرکز کنید ، محدود کنید.

در مرحله بعد ، راهی برای ذخیره سازی و سازماندهی اطلاعات ایجاد کنید. نرم افزاری مانند Evernote و SuperMemo ابزاری عالی هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند.

سرانجام ، برای پیگیری پیشرفت خود به یک متریک احتیاج دارید. اندازه گیری سود شما انگیزه شما را برای ادامه کار خواهد کرد.

در حالی که ایجاد یک سیستم نیاز به مدتی پیش رو دارد ، تکرار فاصله به ما کمک می کند تا اطلاعات را حفظ کنیم و می تواند کل یادگیری ما را کاهش دهد.

  1. تأمل

در سال 2016 ، Scott Barry Kaufman ، متخصص بهره وری دریافت که 72٪ از افراد ایده های خلاقانه را در زیر دوش دریافت می کنند. من خودم را جزئی از آن گروه می دانم.

این حماسه ها یا "ایده های دوش گرفتن" معمولاً هنگامی اتفاق می افتند که ما درگیر یک فعالیت غیر مرتبط هستیم ، زیرا مغز ما بین اطلاعاتی که قبلاً مصرف کرده ایم ارتباط برقرار می کند.

من همچنین برخی از بهترین ایده های خود را در طول (یا فقط پس از آن) خرابی عمدی داشته ام. به همین دلیل است که ما معتقدیم که به کارمندان وقت تعطیل می دهیم - و آنها را ترغیب می کنیم در واقع از روزهای تعطیل خود استفاده کنند.

غالباً فرض می کنیم یادگیری فقط در حالی که ایده ها و مفاهیم جدید را در مغز خود می کوبیم ، اتفاق می افتد ، در حالی که در حقیقت اتفاقات زیادی در لحظه های آرامش ذهنی رخ می دهد.

بخوابید - زمان استراحت شناختی در کل که کارشناسان می گویند دانش موجود را مرتب می کنیم. در مطالعهای اخیر شرکت کنندگان که واژگان زبان خارجی را یاد می گیرند ، خواب خوب شبانه 50٪ باعث کاهش زمان تمرین می شود.

از طرف دیگر ، کمبود خواب به توانایی شما برای دستیابی به اطلاعات جدید آسیب می زند - و این شامل جزئیاتی است که قبل و بعد از محرومیت از خواب به دست می آید.

  1. آموزش

همانطور که هر معلم گواهی می دهد ، بهترین راه برای یادگیری چیزی توضیح آن برای شخص دیگر است. این ایده توسط Learning Pyramid ، یک ابزار تصویری که اثربخشترین راههای یادگیری است ، پشتیبانی می شود.

براساس هرم ، افراد 90٪ از آنچه یاد می گیرند را هنگام تدریس به شخص دیگری یا استفاده از اطلاعات فوراً حفظ می کنند. این را فقط با 10٪ چیزی که ما فقط از خواندن می آموزیم مقایسه کنید.

عمل به دانش جدید یکی از موثرترین راههای تقویت حافظه است. به همین دلیل است که ریچارد فاینمن ، فیزیکدان برنده جایزه نوبل ، با تکنیک چهار مرحله ای فاینمن ، یک کمک آموزشی که مفاهیم را به هضم شده ترین نسخه هایشان تجزیه می کند ، آمد.

4- انتقال

آیا هرگز تعجب کرده اید که چگونه الون ماسک به یک متخصص چند صنعت تبدیل شده است؟ گذشته از اینکه یک یادگیرنده ناموزون باشد ، آموزش متقابل ماسک بین مزارع به او کمک کرده است که در هر یک به تسلط برسد.

ماسک از تکنیکی به نام انتقال یادگیری استفاده می کند: آنچه را که ما در یک زمینه مطالعه می کنیم و آن را در مورد دیگر استفاده می کنیم.

به عنوان مثال ، ما می توانیم یک تکنیک ذهن آگاهی یا یک ابزار درک مطلب را تمرین کنیم. ما همچنین می توان چندین زمینه را مطالعه کرد و از اطلاعات یکی برای تقویت درک خود از دیگری استفاده کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها