کد خبر: 560482
تاریخ انتشار :

کیانوش عیاری در گفت‌وگو با نامه‌نیوز: خبر توقیف خانه پدری را تأیید می‌کنم/ در چند روز آینده معلوم می‌شود چه بر سر فیلم آورده‌اند

کیانوش عیاری در گفت‌وگو با نامه‌نیوز: خبر توقیف خانه پدری را تأیید می‌کنم/ در چند روز آینده معلوم می‌شود چه بر سر فیلم آورده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهرشاد ایمانی: چند روزی از اکران فیلم سینمایی خانه پدری نگذشته که باز هم خبر توقیف آن این بار سوی دادستانی منتشر شد؛ خبری که برای اهالی سینما بسیار تعجب‌آور بود زیرا تصور می‌شد که بعد از گذشت سال‌ها از توقیف این فیلم در نهایت اکران آن با موفقیت رو‌به‌رو می‌شود اما گویا این اتفاق دست‌ِکم برای فیلم خانه پدری فعلا دست‌یافتنی نیست؛ فیلمی که روایتگر تغییر و تحولات سه‌نسل از یک خانواده است.

فیلم خانه پدری پس از سه‌سال توقیف نخستین‌بار در جشنواره سی‌ودوم اکران شد که در آن جشنواره اکثر منتقدان آن فیلم را ستایش کردند. بعد از آن در دی‌ماه سال93 با اکرانی محدود در گروه هنر و تجربه رنگ پرده سینما را به خود دید اما بازهم پس از مدت اندکی توقیف شد تا در نهایت بار دیگر اجازه نمایش آن در تاریخ 1آبان سال جاری داده شد که بازهم چندروزی از اکران نگذشت که خبر توقیف مجددش به گوش رسید. در تمام این سال‌ها علت عدم اکران خانه پدری وجود یک سکانس خشونت‌آمیز در اوایل فیلم عنوان می‌شد اما مشخص نیست این‌بار علت توقیف خانه پدری چیست.

کیانوش عیاری ، کارگردان فیلم خانه پدری درباره توقیف مجدد فیلمش به «نامه‌نیوز» گفت: «اصل خبر توقیف را تأیید می‌کنم اما هنوز از جزئیات توقیف اطلاعی ندارم. اکنون سر فیلم‌برداری هستم و از محل فیلم‌برداری خارج نشده‌ام که جزئیات را پیگیری کنم».

عیاری در پاسخ به این پرسش که باوجود تمام مجوزهای پخش بر اساس چه موازین قانونی این فیلم توقیف شده است، اظهار کرد: «اجازه دهید چندروزی بگذرد تا ببینیم این‌بار چه بر سر فیلم آورده‌اند. وقتی از جزئیات این تصمیم جدید باخبر شدم آن را به اطلاع اهالی رسانه می‌رسانم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها