کد خبر: 174889
تاریخ انتشار :

جدیدترین جزئیات از رادار بردبلند کیهان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، وی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی از سامانه‌هایی با طول عمر بسیار بالا در جهان برخوردار است که از آنها استفاده به‌روز می‌شود.
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام توسط سامانه‌های پدافند هوایی انجام می‌شود، افزود: ما تاکنون توانسته‌ایم تمام رادارها و سامانه‌های خود را که در گذشته تولید شده بودند و عمر نسبتا طولانی داشتند بهینه سازی کنیم.
امیر شمخالی با تاکید بر ساخت چندین رادار بومی توسط متخصصان کشورمان تصریح کرد: رادار کیهان جدیدترین راداری است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد و ضمنا این رادار هیچ نمونه خارجی ندارد.
وی با اشاره به سامانه‌های فرمانده کنترل اظهار داشت: این سامانه‌ها تمام اشیا پرنده را در مدت زمان دو دقیقه شناسایی می‌کند که این مسئله از ویژگی‌های ممتاز این سامانه‌ها به شمار می رود.
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) همچنین از سامانه انهدام تلاش نام برد و افزود: این سامانه می‌تواند با تجهیز شدن چندین موشک نسبت به انهدام هدف اقدام کند.
وی با اشاره به رادار فتح که راداری بومی و ساخت متخصصان ایرانی است نیز گفت: این رادار دوربرد و کنترلی است که برای شناسایی اهداف با سطح مقطع بسیار کوچک کارایی بسیار زیادی دارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها