کد خبر: 177753
تاریخ انتشار :

محتشمی: توافق جامع هسته‌ای باید با لغو کلیه تحریم‌ها باشد/ لزوم پیگیری مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ و با بیان اینکه در گروه ۱+۵ کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس نقش درجه دو و سه را دارند و خیلی تاثیرگذار نیستند اظهار داشت: ما به وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده پیشنهاد می‌کنیم که مذاکرات مستقیم با آمریکا را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند به استیفای حقوق هسته‌ای ملت برسد و حق غنی‌سازی در ایران را به طرف مقابل بقبولاند.

وی افزود: بدون اینکه بخواهیم به باج‌خواهی غربی‌ها تمکین کنیم باید آن‌ها را تا جایی قانع کنیم که بتوانیم نیاز کشور مطابق فرموده رهبری مبنی بر ۱۹۰ هزار سو غنی سازی را تامین کنیم.

محتشمی با بیان اینکه ادامه مذاکرات را باید در فضایی برابر و بدون قهر با مذاکرات به پیش ببریم گفت: تیم مذاکره کننده باید لغو کلیه تحریم‌ها و همچنین ۱۹۰ هزار سو غنی سازی را در توافق جامع نهایی در نظر بگیرد.

این فعال اصلاح طلب و سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند هزینه‌های گزافی را به ملت ایران تحمیل کنند افزود: ضمن اینکه باید مذاکره مستقیم با خود آمریکایی‌ها را در پی بگیریم باید توافقی را با طرف غربی منعقد کنیم که کاملا منوط به لغو همه تحریم‌ها باشد.

محتشمی به ضرورت پافشاری به ارزش‌های نظام و انقلاب توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها اگر امروز انرژی هسته‌ای را مستمسک قرار داده‌اند و بعد از حل این موضوع، مسائلی همچون توان نظامی ایران و بحث‌های حقوق بشری را برای فشار به ایران بهانه می‌کنند.

وی افزود: دولت باید برخی از این مواردی که در آینده می‌تواند بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها باشد از دست آن‌ها بیرون بیاورد؛ همانطور که ما در سال گذشته پیشنهاد کردیم رئیس جمهور در سازمان ملل طرح مبارزه با خشونت و افراطی‌گری را بدهد، امروز باید در زمینه مسائل حقوق بشری نیز باید دارای کمترین ضعف‌ها باشیم.

محتشمی گفت: امروز آمریکایی‌ها دو چهره از خود نشان می‌دهند، یک چهره اومانیستی و مدافع حقوق بشر و آزادی و یک چهره هم چهره‌ خشن در کالبد تروریست‌های داعش که در این میان ما باید در مجامع بین‌المللی و گفتمان‌ها و ادبیات خود چهره رحمانی و حقوق بشری انسانی اسلام را در دنیا با زبانی دیپلماتیک معرفی کنیم و از حالتی تدافعی به یک حالت تبلیغی جهانی تبدیل شویم.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها