کد خبر: 178664
تاریخ انتشار :

قشقاوی: همکاری ایران با 20 کشور برای استرداد مجرمین/ ایران در برخورد با جرائم همواره پیشقدم بوده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در پنجمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و برگفته از آرمان‌های اصیل امام و انقلاب و جهت‌گیری مستقل در سیاست خارجی از همان ابتدای انقلاب با محدودیت و چالش از سوی قدرت‌های جهان مواجه بود.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: قدرت‌های استعماری که سیاست ایران را مانعی برای توسعه سلطه خود می‌دیدند از طریق ترور، تحمیل 8 سال جنگ و اتهامات بی‌اساس و تبلیغات و سیاه‌نمایی الگوی جامعه اسلامی را ناکارآمد و ایران را ضعیف معرفی کردند.
وی افزود: اما با همه فشارها و علیرغم شدیدترین تحریم‌هایی که سال‌های اخیر اعمال شده ملت ایران با ایستادگی توانست تمام ظرفیت داخلی خود را برای توسعه کشور به کار گیرد و ضمن خنثی کردن تحریم‌ها به مرزهای شکوفایی برسد.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به کشوری در منطقه در بعد نظامی و امنیتی تبدیل شده؛ همچنین در بحث نفت، گاز و پتروشیمی از کشورهای خارجی بی‌نیاز شده و پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی به بالاترین رتبه در خاورمیانه منجر شده است.
قشقاوی ادامه داد: امروز دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده که افزایش رفت و آمد اتباع کشورها باعث شده که رفتارهای مجرمانه از چارچوب مرزها فراتر رود که این همکاری و هماهنگی بین‌المللی پلیس‌ها را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: عوامل ایجاد ناامنی، پیدایش جرائم نوظهور مثل جرائم سازمان یافته، پولشویی، قاچاق مواد مخدر، جعل و بهره‌برداری غیرمجاز از علائم تجاری، کپی‌رایت و جرائم سایبری، همکاری نیروی پلیس در کشورهای مختلف را می‌طلبد که با هدف کنترل و مهار جرائم بین‌المللی سوق داده شود که پلیس اینترپل در این زمینه وظیفه سنگینی را عهده‌دار است.
این مقام سیاسی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مسئول در برخورد با جرائم همواره پیشقدم بوده و در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریست 3600 شهید و 11 هزار جانباز تقدیم کرده است.
وی به 35 یادداشت تفاهم همکاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر که فی‌مابین ایران و سایر کشورها به امضا رسیده اشاره کرد و گفت: انتظار است که جامعه جهانی نیز در این زمینه گام بردارد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این همکاری‌ها هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و آمادگی دارد در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی برای ارتقاء سطح امنیت قدم بردارد.
این مقام سیاسی افزود: ایران با 66 کشور جهان کمیسیون مشترک کنسولی دارد و توافقاتی در این زمینه انجام داده است.
معاون وزیر امور خارجه گفت: ایران با 26 کشور موافقتنامه استرداد مجرمین دارد که همکاری با 20 کشور تصویب و اجرا شده است.‌

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها