کد خبر: 180131
تاریخ انتشار :

ولایتی: وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار نگران‌کننده است/روابط ایران و ترکیه در منطقه بسیار مهم است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام عصر امروز با هیئت موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار در خصوص وضعیت منطقه گفت: وضعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار نگران‌کننده است و ضروری است از دخالت‌های خارجی در این منطقه جلوگیری شود و همه کشورها باید در این مسیر گام بردارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام ادامه داد: چرا که سیاست‌های آنان در منطقه‌ای مانند سیاست‌های استعماری است و ایران و ترکیه با توجه به تاریخ طولانی که دارند، باید از نفوذ آنها جلوگیری کنند.

وی افزود: چه مجوزی را می‌توان نام برد که به کشورهای خارجی اجازه هجمه و بمباران در مناطقی همچون پاکستان، سوریه و عراق را بدون اجازه از حکومت آن کشور بدهند.

ولایتی در خصوص حمله به غزه افزود: حمله به نوار غزه و کشتن مردمان بی‌گناه و کودکان و از میان بردن ساختارها چگونه قابل توجیه است اما ایران با کمال صداقت به آنان کمک کرد و به طور یقین روابط ایران و ترکیه در منطقه بسیار مهم است و تبادل هیئت‌های علمی نیز می‌تواند در این جهت موثر باشد.

سلیمان سنسوری رئیس هیئت موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سطح جهان و منطقه ضرورت توجه هرچه بیشتر این تحولات را یادآور شد و دیدگاه‌های ایران و ترکیه را در این زمینه قابل توجه داشت.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها