کد خبر: 185432
تاریخ انتشار :

وزیر سابق اطلاعات: سرویس جاسوسی انگلیس پشت اسیدپاشی‌های اصفهان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری هیئت ثارالله خرم‌آباد با اشاره به علل قیام امام حسین(ع) و حرکت آن حضرت با توجه به آن مقطع از تاریخ، با اشاره به بحث‌هایی که اخیراً در خصوص آموزه‌های کربلا و موضوع مذاکره مطرح شده، گفت: امروزه عده‌ای با کمال تأسف می گویند: "امام حسین(ع) رفت و با عمر سعد مذاکره کرد"؛ نباید با حرکت امام حسین(ع) بازی کنیم. امام حسین(ع) شب تاسوعا رفت با عمر سعد صحبت کرد، اما آیا رفت مذاکره و بده بستان کند یا اتمام حجت کند؟

او گفت: عمر سعد زمانی که ابن‌زیاد به او گفت که فرماندهی لشکری را که باید با امام حسین(ع) بجنگد به‌دست بگیرد، به ابن‌زیاد گفت: "امشب را به من مهلت بده تا صبح فکر کنم" و او شب تا صبح قدم زد و یک قصیده طولانی سرود؛ قصیده‌ای که فضائل امام حسین(ع) را می‌گوید.

مصلحی با اشاره به فتنه 88 گفت: در فتنه 88 کسانی که ساکت بودند یا نقش ایفا کردند، آیا حق و باطل را نمی‌دانستند که کجاست و همین حرف‌ها را می‌زدند؟

او در ادامه، قیاس توبه حُر با عده‌ای دیگر از افراد را نابجا دانست و گفت: ساکتین فتنه 88 حق و باطل را می‌دانستند ولی می‌گفتند: "اینهایی که ما می‌گوییم باید بشود" و حالا بعضی‌ها این روزها مباحث را خلط می‌کنند و می‌گویند که حُر توبه کرد.

مصلحی با اشاره به توبه حُر گفت: حُر بر اساس آیه قرآن توبه واقعی کرد و این توبه یعنی برگشت؛ خرابکاری را باید اصلاح کرد و تبیین شود که مسیر تغییر کرده است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ضربات واردشده از فتنه 88 به کشور، گفت: فتنه 88 بزرگ‌ترین لطمه اقتصادی را به کشور وارد کرد و نخستین قطعنامه تحریم اقتصادی ایران از سوی سازمان ملل بعد از فتنه 88 تنظیم شد.

او گفت: آیا لطمه اقتصادی با یک استغفرالله درست می‌شود؟ حُر کفش رزمی و سپر به گردن خود انداخت و به خیمه امام حسین(ع) رفت و از کارهای خود اظهار پشیمانی کرد؛ سپس در مقابل دشمن ایستاد و خطبه‌ای خواند که این خطبه وضعیت لشکر ابن‌زیاد را به هم ریخت.

مصلحی ادامه داد: عمر سعد دید اگر حُر این‌طور پیش رود و تبیین و روشنگری کند، لشکرش دچار مشکل می‌شود که سریع دستور داد ایشان را بکشند.

او رفاه‌طلبی را برنامه ویژه بنی‌امیه برای انحراف صحابه پیامبر(ص) دانست و گفت: بنی‌امیه برای اینکه صحابه پیامبر را آلوده کند، آنها را به رفاه‌طلبی رساند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: مشکل امّت اسلامی به جایی رسیده بود که وقتی در مقابل توطئه‌های استکبار قرار گرفت، اشرافی گری و رفاه زدگی محوریت حکومت را دچار چالش بزرگ کرده بود.

مصلحی با اشاره به دلیل دوم قیام عاشورا، گفت: دلیل دوم قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

او گفت: دشمن از اول اسلام برای شکستن امر به معروف به‌صورت سنگین سرمایه‌گذاری کرد؛ چرا که محور حیات و نگه‌داشتن دین و انقلاب اسلامی این فریضه الهی است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ارتباط دادن موضوع اسیدپاشی اصفهان با موضوع امر به معروف توسط رسانه‌های معاند، گفت: به‌عنوان مثال وقتی طرح امر به معروف و نهی از منکر به مجلس می‌رود، ناگهان معضلی به‌نام «اسیدپاشی» راه می‌اندازند و فضای رسانه‌ای دنیا را وارد عمل می‌کنند.

مصلحی گفت: با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، دریافتیم که یک توطئه طراحی شده داخل و بیرون مشترک با هم است که در این شکی نیست.

او گفت: پس از 34 سال که فریاد همه بلند است و سخنان امام و مقام معظم رهبری بوده که باید امر به معروف و نهی از منکر قانون شود و برای اینکه این موضوع را بشکنند، یک‌دفعه اتفاق اصفهان رخ می‌دهد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به پشت‌پرده حادثه اسیدپاشی اصفهان گفت: بعد از اسیدپاشی اصفهان فضای سنگین رسانه‌ای را راه‌اندازی کردند که این به‌طور دقیق طراحی شده و پشت‌صحنه آن هم سرویس های جاسوسی هستند که بنده اطمینان دارم سرویس جاسوسی انگلیس (ام.آی.6) پشت این موضوع است و باید حواس‌مان را جمع کنیم.

او گفت: سومین عامل قیام امام حسین(ع) نیز سیره و روش حکومتی است که باید بر اساس آن جهان اسلام را اداره کرد؛ به‌عنوان مثال الآن حکومت عربستان مطابق شیوه و سیره حکومت پیامبر(ص) نیست.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها